Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Kasım '08

 
Kategori
Futbol
Okunma Sayısı
1287
 

Ayağı prangalı tayfalar! FB: 1 FCP:2

Ayağı prangalı tayfalar! FB: 1 FCP:2
 

Bu adamla mı gidilecekti Roma'ya?



Bir varmış, bir yokmuş. Evvel zaman içinde, kalbur saman içinde, Kadıköy denilen bir yerde bir masal anlatılmış bu gece. Fener ve FC Porto gemileri arasındaymış yarış, ama İspanyol korsanlarmış yarışı kazanan. Portekizli ve İspanyol korsanlar elele verip, "şu Fener gemisini kendi deryasında yeşil yosunlara gömelim," demişler. Geçen yıldan kalma intikam planları da varmış, hani II. Sevilla Deniz Savaşı'nda denize dökmüşlermiş bizim tayfalar Kaptan Jimenez'in tayfalarını.

Odur budur kara talih, kem kader peşlerini bırakmamış zavallı Kanarya lakaplı cumhuriyetçi tayfaların. İlk önce İspanya'nın Kral Anforası'nı birçok kez kaldıran ünlü Kaptan-ı Deryası Aragon Dede'nin gözlerine sürme çekip Johnny Deep diye kakalamışlar büyük gemiye. Aragon Dede gelirken ayağını sürümüş ya, no-golcü oğlanı getirmişler peşinden. Bir de sakat oğlan varmış, marabalardan, onu da çağırmışlar tayfa diye sonradan.

Düğün-dernek yapılmış, nohutlu pilav ve ayran dağıtılmış ahaliye. Ahali, "Karayip Korsanı Zico'muz gitti," diye üzülüp, "I love you, Zico!" diye hariçten ünlese de, bir bildiği vardır Büyük Cumhur Aziz Reis'in, dedenin sandığı yüklü, batan geminin mallarından bize de ganimet getirir elbet, deyip sineye çekmişler.

Az gitmişler uz gitmişler, derin deryada hep tepetaklak gitmişler. Okyanusları aşmak, Büyük Anfora'yı antik Roma Arenası'nda kaldırmak istiyorlarmış, ama kendileri de inanmıyorlarmış, sadece hayali bile güzelmiş...

Bir ara uyanmışlar uykudan, ferman gelmiş payitahttan, ayağa kalkıp önlerini kesmeye çalışan ezeli ve ebedi rakip turuncu urbalı korsanları yenmişler, sonra yine yan gelip yatma yeri burası, demişler. Hatta biri yeniçeri olmamak için, fetva bile verilmiş, sakallı dede olmuş neredeyse.

****
Ha bu hafta, ha gelecek hafta derken o gün gelip çatmış. Yarışmaya İspanyol hakemleri tayin etmişler. Saha dolmuş İspanyollarla... Hakemler İspanyol, Dede İspanyol, no-golcü oğlan İspanyol, ortada dolanan maraba Ver-dur İspanyol, Keloğlan Kârlılos zaten İspanya'dan devşirmeymiş. Kara tayfa Deivid Portekiz'den gelme, öbür oğlanların çoğu da konuşurmuş Portekizce. Geçen yıl yine köle tacirlerinin Şili ormanlarından kaçırıp getirdikleri, saçları uzun diye meraklanıp aldıkları Kızılderili Donado oğlan da güvertenin kenarında seyretmekteymiş. Bir delioğlan tayfa daha varmış gemide, sarı saçlı (mavi gözlü değil) o cezalıymış bu gece.

Demek "Endülüs Raksı" oynanacakmış bizim bahçede.

Türk tayfalar da varmış, devşirmeler de, hatta biri bülbül gibi ötermiş Samandra denilen yerde, öbür tayfalar da gülermiş kendisine, adını Melih Amcası vermiş hem de...

Baloncuk oğlan Miço da bir üst krallıktan, Yeni Saray isimli gemiden getirilmiş. Büyük Reis ona ezelden hayranmış. Hem büyütmüşler çocuğu hem beslemişler, hem de sakat olan yerlerini tamir ettirmişler, urba da giydirmişler, sarı-lacivert çizgili. Bundan başka geçen yıl Ege açıklarında batan bir yelkenliden bir tayfa daha almışlar, at gibi koşarmış oğlan, adı Burak ya, ama çimenleri koklamayı daha çok severmiş ne hikmetse?

Olan bizim yedek tayfa Semih Jöntürk'e ile esas kaptanoğlan Alex'e olmuş, kulağı biraz ağır işiten geri tayfa Edu'ya göz-kulak olsun, diye savunmaya yollamış Dede. Jöntürk oğlan geri de kalmayı hiç hazzetmemiş, üzüle üzüle ince sakatlık olmuş, bir daha dönememiş engin denizlere. Dönse de 50 metre uzaktan karaya ok atacak mecali yokmuş, yayı da kırıkmış, zaten esas okçu bir tayfa varmış gemide.

Masal dinleyiciler sabırla dinlermiş, mutlu sonlara alışmışlar evvelden, yine öyle olur, diye beklerlermiş.

Masal başlamış nihayet. Masalcı heyecanlı mı heyecanlı, dinleyenler sessiz. Başında topu evirip çevirip götürüp kaleci tayfaya vermişler, sonra da peşpeşe golü yemişler, hem de aynı korsan atmış iki tane, bir tanesi de eliyle.

Sonra adadan gelen miço çıkmış, diğer adalı Kara Korsan girmiş masala. Babası da masal dinleyenlerin arasındaymış, dua edermiş elleri havada, "oğlumu dedenin şerrinden koru, my Got!" dermiş.

Masalcıların kurtarıcı olarak bildikleri bir Kara Korsan daha varmış, Kristof Kolomb tayfasından. Geçen yıl gemiyi o çıkarmışmış karaya. Sonra adaya çıkamadan büyük bir savaş gemisine vurup karaya oturmuşlarmış. Eski gücü kalmamış tayfa Karaoğlan'ın;

Viyana önlerinde ayağından sakatlanmış, bir de memleketten acı haber almış. Ama onu herkes bağrına başmış, onunla üzülüp, onunla ağlamış.

Masalcı "onlar ermiş muradına, biz çıkalım bir üst tura" demeyi çok istemiş, ama tayfalar "boş ver sen yazıyı turayı, heyecanlandırma şu garipleri, biz Avrupa mavrupa istemeyiz, bizde öbür kupalardan çok, demişler.

Nasıl olsa öbür kupa bizim Bahçe'de kalkacak, kim kaldırırsa kaldırsın, bize bu şeref yeter!" demişler.

Masalcı hala yorumcu adamlara sorarmış;

Neden iyi savaşmadı bu tayfalar, ayaklarında bağlıydı mı prangalar?

Onlar da hala konuşurmuş gece yarısı,

Sana mı düştü tasası yolun*diğer*yarısı?

Mora döndü Efsane Kanarya'nın sarısı,

Şimdi ne diyecek bakalım Güiza'nın güzel karısı?

*****

Maçla ilgili anlatacak birşey bulamadığımdan ben de masal anlattım sizlere.

Uykusu kaçanlara iyi gelir, diye!

İyi geceler! Tatlı rüyalar!

Bu yıl rüya erken btti! Önümüzdeki yıla bakalım!


Resim alıntıdır:

http://www.fenerbahce.org/fb2008/detay.asp?ContentID=13849
****

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

sıkma canını biz de kaç yıldır aynı kırık aynaya baktık, benzer masallar yazdık, sonraki yıla taşıdık kaf dağının ardındaki prensesi:) sevgiler.

erol aslan 
 28.11.2008 9:39
Cevap :
Öncelikler geç yanıtladığım için özür dilerim. Siz daha çok bakacak gibisiniz Erol Bey, dün yanıtlasam ne yazardım, kim bilir? Her şerde bir hayır varmış...geçmiş olsun! selamlar-saygılar..  29.11.2008 22:22
 

Hocam yenilgiden sonra kendime yeni geldim.Masal gibi anlatmışsınız olanları, harika bir anlatım.Elendiğimiz iyi oldu. Daha büyük hezimetler yaşayabilirdik.Uefa'ya katılmak tek arzum.Saygılarımla...

Murat GÜLCEK - Yakamoz35 
 27.11.2008 23:01
Cevap :
Teşekkür ederim, düşe kalka gidiyoruz işte...gerçi Bordeaux- Chelsea maçının ilk yarısını izledim, bizim maçtan farkı yoktu...demek ki tüm Avrupa formsuz...selamlar-saygılar...Kutlu olsun 2. derbi bayramı..  29.11.2008 22:24
 

Yasin'le, kurtarıcı Burak'la esas oğlan Emre'yle, 1 puanı başarı sanan Dede'yle masal değil, daha çok kabuslar göreceğiz sanırım...Kalbim ağrıyor...Saygılar...

Ahmet ÇELİKSÜNGÜ 
 26.11.2008 14:05
Cevap :
Geçmiş olsun, Ahmet Bey, benim de güvenim kalmadı artık, derbiden de umudum yok gibi, Mustafa Hoca çözmüştür bizim Dede'yi...taziyeye gelemedim kusura bakmayın...selamlar-saygılar...  27.11.2008 14:57
 

hem ispanyolları fazla sevmiş top, elden ne gelir. İzlemedim maçı, sabah yorumlara baktığımda kötü oynanmış:(( geçmiş olsun seneye kısmet artıkı...

yekruseha 
 26.11.2008 13:46
Cevap :
Öyle öyle, gülo...bakalım sizin aslancıklar ne yapacak, biz de timsah göz yaşları dökeriz gari...çok üzülürüz:(((>İyi oynamadıkları kesin, istemeden kazanılmıyor bu meret...ruhsuzlar... ruhsuz! Selamlar-sevgiler...  27.11.2008 14:59
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 480
Toplam yorum
: 2957
Toplam mesaj
: 478
Ort. okunma sayısı
: 2016
Kayıt tarihi
: 27.03.07
 
 

Üstkimliği ile insan, altkimliği yeterince kalabalık birisi; Eş, anne, öğretmen emeklisi. Doğa, H..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster