Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Kasım '13

 
Kategori
Deneme
 

Ayağımın şekline göre ayakkabı yapmayın; siz yapın ben ayağımı değiştireyim

Ayağımın şekline göre ayakkabı yapmayın; siz yapın ben ayağımı değiştireyim
 

İnsanlara sunulan yaşam onları belli bir şekilde yaşamaya zorlamalı; hayat kalıbını bana bakarak alıyorsa dünya maceramız gördüm sevdim türküsü olur.

Kerim Korkut’un hayata müdahale edilmesi gerektiğini söylemesi tembel maydanozları rahatsız etti. Niye uğraşsınlar canım. Bedenim ortada, kessinler biçsinler kefenimi sırtıma göre…

Ayağınıza gelen doğum melekleri, emrinize amade yaşam güzellikleri ve nihayetinde sizi davet eden Azrail… Sonra da kalkıp utanmadan yaşadım diyeceksiniz!

Dünyanın şekli verdiğiniz (aldığınız değil dikkat edin) nefeslerin yarattığı baloncuklar tarafından oluşacak. Şimdi rüzgâr ne tarafa eserse saçlarınız da o yana yatıyor; hayat sizi değil siz hayatı kontrol edeceksiniz.

Kerim Korkut insanları düzenine davet etti. Kimsede çıt yok. Yoksa nedeni bu asil zorluk mu? Tayyib one minute diyecek, sofranıza ekmek gelecek. Yok, öyle nane, siz çalışacaksınız ve ben alnınızdan akan ter için kova tutacağım. Değilse bakın düzenimize hayal diyen, gerçekse bile olmamasını isteyen halk düşmanları haklı mı çıksınlar!

İnsanları kendi hallerine bırakarak yaratılmış hayatlar hayat değil bayat; adamlardan hoşlanmıyorum ama yaşam mühendisleri maalesef dünyamız için gerekli.

Kerim Korkut siyasi çizgisini ortaya koyarken “halka göre yönetim olmaz” dedi; bu başlıkla yazılan yazıyı kimse okumadığı gibi belli ki tepki, de gösterildi. Ey insanlar, haşâ Tanrı oldunuz da tapmadı mı, çoğunuz çoraplarınızı bile giyemiyorsunuz; bir de kalkmış ayak mühendisine itiraz ediyorsunuz.

Bilim sizden yukarıdaysa bilime teslim olacaksınız; sizden yukarıda olan kendiniz olarak yaptıklarınızla geçemediğiniz her şey sizin için öncelikli referanstır maalesef; kendini ispat ettiğinde başka Tanrıların Tanrılığı biter!

Bugün ülkemizdeki ürün kullanım arenasında bu ikilem geçerli: Ayağa çorap ya da çoraba uydurulan ayak. Halk ayağına göre çorap istiyor ama biz bunu doğru bulmuyoruz. Senin ayağına (ki şekli nasıl olursa olsun) göre çorap dikeriz, dikeriz de ayağın da yani rasgele olmasın, bir estetiği olsun. Demek istediğimiz iyiye ve güzele yönlendiren üretim.

 

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..