Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

05 Ekim '14

 
Kategori
Siyaset
 

Ayağında çıngıraklar ( Hedef Süleyman Şah ve Esad)

AYAĞINDA ÇINGIRAKLAR…

Adam gidiyor, eline vermişler bir metin okuyor, atıyor tutuyor,

Sonra döner dönmez gündeme bir “tezkere” meselesi düşüyor ve malum olduğu üzere de

“tezkere” kabul ediliyor…

IŞİD için mi Kürtler için mi yoksa Suriye ve Başar Esad için mi belli değil tam bir muamma…

Anahtar kelime; Süleyman Şah Türbesi…

***  

Ve dün bugün basına medyaya yansıyan bir konu var; ABD Başkan yardımcısı Biden Recep Tayyip’ten özür diledi…”

“Tezkere” sonrasında eline dosyayı kapan geliyor ülkemize…

Kimi Başbakanı övüyor kimi Cumbaş’ı…

Ne istedikleri neyi hedefledikleri çıkarları beklentileri hepsi içinde; itiraz edebilecek miyiz?

Geçiniz…

***

Affınıza sığınarak bir fıkra paylaşmak istiyorum sizlerle…

***

Adamın biri kiliseye günah çıkarmaya gitmiş:

-Papaz efendi, demiş ben çok iyi bir adamım,  karıncayı bile incitmem,

İnanmıyorsanız bakın ayaklarıma...

Papaz eğilip bakmış:

"Bunlar ne böyle yahu?"

-Papaz efendi, bunlar ufak çıngıraklar. Ben karıncayı bile incitmem dedim ya, yolda yürürken görmeden bir karıncayı ezmeyeyim diye ayaklarıma çıngırak bağladım…

Papaz anlayamamış:

"Peki bu çıngıraklar ne oluyor?"

-Ben yürürken çıngıraklar ötüyor, çıngırakların sesini duyan karıncalar da kaçıyor…

Papaz başlamış gülmeye:

"Aman evladım, sen bana niye geldin? Böyle bir adamın günahı olur mu?

Ben çok iyi insan gördüm ama böylesini hiç görmedim. Sen cennetliksin oğlum, cennetlik.."

***

Adam içini çekmiş:

-Sağ ol papaz efendi ama pek dediğin gibi değilim. Benim de günahlarım var.

Papaz başını sallamış:

"Olmaz evladım, olmaz! Böyle bir adamın günahı olmaz.

Olsa olsa hataların vardır..."

Adam yine içini çekmiş:

-Sağ ol papaz efendi, madem sen öyle dedin, ben geçenlerde bir hata işledim, onun için sana geldim.

Papaz:

"Anlat bakalım şu hatanı...

Aslında hata filan değildir ya, sen evhamlısın, dinleyeyim bakayım..."

***

Adam başlamış anlatmaya:

-Geçen gün evde yalnız oturuyordum. Karım misafirliğe gitmişti. Kapı çalındı, açtım, komşunun kızı... Geldi oturdu karşıma, bacak bacak üzerine attı, içki istedi, verdim, kalk dans edelim, dedi, ettik ve sonunda beni baştan çıkardı...

Bir hatadır ettim, şimdi ne olacak?

Papaz adamı teselli etmiş:

"Üzülme evladım, herkesin başına böyle şeyler gelir. Sen o kadar iyi adamsın ki, bu hatan da affedilir…

Adam çok sevinmiş, teşekkür etmiş ve

-Kusura bakmayın papaz efendi" demiş, bir hata daha ettim!

"Hayrola oğlum, o da ne?" diye sormuş papaz,

-Geçenlerde trenle gidiyordum. Bizim kompartımanda karımın bir arkadaşı vardı. Yolcular indi, ikimiz kaldık. Meğer kadının bende gözü varmış, o da beni baştan çıkardı, bir hata da onunla işledim…

Papazın yüzü asılmış:

"Oğlum iyisin, hoşsun ama senin bu hataların giderek artıyor, dikkat et!"

***

Adam tam çıkarken yine boynu bükük geri dönmüş:

-Papaz efendi, demiş söylemeyi unuttum, ya da cesaret edemedim, ben bir hata daha işledim.

Papaz yüzünü buruşturmuş:

"Anlat bakalım! Bu seferki hatan yine o hatalardan mı?"

-Ah papaz efendi, sorma!

Geçen akşam bir iki kadeh içip eve geliyordum. Yolda bir kadın gördüm, arabaya aldım.

Karanlıkta kadın gözüme çok güzel gözüktü.

O da bana yanaştı, derken yine aynı hatayı işledik. Bir de ne göreyim, kadın yetmişlik biri..."

Papaz fırlamış ayağa:

"Bana bak ulan, demiş, ayağındaki o çıngırakları, sen al bilmem nerene tak!

Karıncaları ezmeyeyim derken, milleti sıraya sokacaksın..."

***  

Ellerinde dosyalar

Özür dilemeler methiyeler

Gülücükler şirinlikler,

“Ayaklarından ellerinde çıngıraklar”

Galiba savaşa gidiyoruz dostlar

Hedefte Süleyman Şah ve Suriye eh haliyle de kardeşim Başar Esad var…

***

Sıramızı bekliyoruz…

 

Erdoğan ÖZGENÇ

Adana 05.10.2014 12.02

 
Toplam blog
: 846
: 425
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..