Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ekim '09

 
Kategori
Güncel
 

Ayakkabı fırlatma taklitçiliği

Ayakkabı fırlatma taklitçiliği
 

"Obama'dan sonraki başkan, Çelik Blek!"...

Taksim parkındaki bankımda tam yatma vaziyeti alacaktım ki, baktım karşıdan Profesör Oklitus göründü. Elindeki poşeti ortamıza koyup oturdu. Torbadan, İngilizlerin konsolosluk mutfağından aşırdığı nar gibi kızarmış hindiyle, iki şişe Bordo şarabını çıkardı. Önce, hiçbir şey konuşmadan hindiyi lüplettik. Kemikleri de etraftaki kedilere attık.

Şarapları içerken, oradan buradan hoşbeşe daldık.

***

Oklitus profösör olduğundan,bu gün benim dükkanın karşısındaki üniversitedeymiş.United States'in yavrusu,IMF başkanı Dominik, konuşma yaparken taklitçinin teki pabuç fırlatmış.

***

Taklitçi herif!..
Yırtık donunu göstersene, boş cüzdanını, bloke edilip icraya verilmiş kredi kartlarını fırlatsana!
İMF uydusu bankalarımıza kokmuş çoraplarını atsana! "Para verme, iş ver" pankartı açsana!
İlahi çocuk! Kafanı biraz çalıştırsana!

***

Az sonra Rodi piçi koşarak yanımıza geldi. Kafasında kuyruklu kastor kepi yoktu. Arkasından koşan üç tane tinerci çocuk, beni görünce geri döndüler.
Rodi,Oklitus'a sarılarak ağladı.

***

Rodi kendine gelince, "Blek nerede?" diye sordum.
- Abi o özgürlük savaşı veriyor. Bizi izine gönderdi.
- Al şu beşliği, bir şarap kap ta gel.
- Ama abi tinerciler?
- Korkma len arkandayız.

***

Profösör Oklitus benim bankıma yanlamış, horluyordu,
Okumadığım gazeteleri üstüne örttüm.
Rodi eli boş geldi. Şarabı tinerci çocuklar kapmış.
Hep beraber, gazeteleri yorgan döşek yapıp uyuduk...

***

M.Celalettin Avus-Büyükada

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..