Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ekim '17

 
Kategori
İlişkiler
 

Ayarı Bozuk Olanın, Tartısına Güven Olmaz

Ayarı Bozuk Olanın, Tartısına Güven Olmaz
 

 
Güvenilir bir insan mısınız ? diye bir soru ile karşılaşsak hepimiz " oooo bana elbette güvenebilirsin, ben öyleyim, ben şöyleyim" deriz. Ancak pratiğe gelince durum pek bundan ibaret olmuyor. Her insanın şikayet ettiği, listenin en başına yazdığı konu " güven".  Peki herkes bu durumdan şikayet ettiği halde neden karşısındaki insana güven sağlayamıyor ?  En küçük bir durumda kendi çıkarı için duvarları yıkan insanlar gerçek dostlar değildir. Şimdi bana diyeceksiniz ki "o kadar çok ki hangisini hayatımdan çıkarayım ? " haklısınız tabi. Ancak en büyük sorun bence bizlerin dost ve arkadaş kavramını iyi bilmememiz.
 
Her insanı hayatımıza alıp, "bu benim can dostum!" bu benim en iyi arkadaşım!" kategorisine rahatlıkla sokabiliyoruz. Ve bu bizim aslında millet olarak sevecen, iyi niyetli olma huyumuzdan kaynaklanan bir şey. Aslında düşündüğünüzde bu pek doğru bir şey değil. Bunu yaptığımızda hayal kırıklığı yaşama olasılığımız artıyor. Henüz bir insanı tanımadan kapıları ardına kadar açıyoruz. Sonra  " vay efendim bana ne yaptı, beni aldattı" aldatır tabi. Böyle şeyleri yaşamak için bütün ortamı hazırlıyoruz, sonra şikayet ediyoruz. Hayatımıza bırakın arkadaş,sevgili olmayı; dış kapının mandalı olamayacak insanları buyur etmeye devam ettiğimiz sürece, yanılmaya devam edeceğiz zannımca.
 
Her şey tamam da,  kendimiz neden bazı durumlarda güven kırıklığı yaratabiliyoruz ? Sorun hep karşımızdaki insanda mı ? değil tabi. İnsanların bana kalırsa bu gibi durumlarda kendini koruma duygusu ön plana çıkıyor. Kendisi için olumsuz olabileceği, ilerisi için bazı şeyleri kestiremediği durumlarda, karşısındaki insan her kim olursa olsun " beklenmedik" şekilde hareket edip, hayal kırıklığı yaşatabiliyor.  Bu kendini bilmezlik de olabilir, düşünmeden hareket etmede olabilir. Bu sorunun cevabı kendimizde. İyi insanlardan olmak dileği ile..
 
 
Herkesi sev, bir kaçına güven, hiçbirine yanlış yapma.
 
 
 
 
Toplam blog
: 5
: 679
Kayıt tarihi
: 23.10.17
 
 

Bir adamın web günlüğü ..