Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Kasım '09

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Ayaz Kültür Merkezi Açıldı

Ayaz Kültür Merkezi Açıldı
 

Merdiven korkuluklarında izlerini aradığım o fırçanın mucizesini, "Ayaz'ın Firçası" isimli bog yazımla yayınlamıştım. Mutlu gün geldi. Geçenlerde müzenin acılışına katıldım.

O Görkemli açılışta çevredeki güzellikleri görenler, kim bilir hangi şanslı rastlantılarla ve kolaycacık yapılıp bitirildiğini sanmışlardır.Büyük kalabalık açılışın keyfini çıkarırken bir kişi vardı ki; camlarda, duvarlarda ve merdiven korkuluklarında hep aynı izi arıyordu. Neyin izini? Neyin izi olacak, aradığı iz bir fırçanın iziydi. Kocaman binanın, bir fırçanın ucu ile meydana getirildiğini bilen biri. Azmin inatla karışıp daha da güçlendiğini yakından bilen kişi "BEN dim. Sanıyorum ki; Daveliler içinde eserin taşıdığı anlamın boyutlarını benim kadar genişleten biri daha çıkmamıştır. Bu nedenle gece boyunca ve daha sonra duygulu , gururlu anlar yaşadım.

Kültür Merkezi, müzeden ayrı olarak, teşhir galerisi ve çalışma atölyelerini de kapsayan geniş bir mekân. Onu önemli kılan, yukarıda da belirtildiği gibi bir kişininin el ve beyin gücünün eseri olması.Ayrıca tüm birikimlerin bu uğurda çömertçe harcanmasıdır. Bu özellikleri ile ayrıcalıklı bir eser.

Kültür ve sanatın nitelikli bireylerin yetişmesindeki önemi dikkete aldığımızda, Sayın Ayaz'ın isabetli girişiminin nekadar önemli olduğu bir kez daha anlaşılacaktır.

Terminala yakın, Balgat Ziyabey Caddesindeki bu eseri Ankara'ya yolu düşen sanatsever dostlara öneriyorum. Ayaz'a ise, daha nice sanat dolu başarılı yıllar dilerim.

 
Toplam blog
: 163
: 1230
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1941 yılında Trabzon'da doğdum. 1961 Erzurum Yavuz Selim İlköğretmen Okulunu bitirdim. 1965 A..