Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Temmuz '08

 
Kategori
Müzik
 

Ayben ve Rap

Ayben ve Rap
 

Dinlediğim müzik türü oldukça fazla. Rap’te bunlardan biri ama baş sıralarda yer aldığı söylenemez. Buna rağmen Ayben’in yeni albümünü büyük bir merak içinde dinlemeye başladım.

Genelde albümün içinden bir-iki parça ön plana çıkar ve zaten klip çekilenlerde onlardır. Gerisi albüm doldurmak için yapılmıştır.

Fakat Ayben’in albümünde öyle değil. Birinci parça, ikinci parça, üçüncü parça derken bir baktım, albüm bitmiş. Hepsi mi güzel olur kardeşim. Bekledim içinden bir tane sıkıcı çıkar diye… Yok!

Rap müzik, zor müziktir. Yani bir pop parçasının içinde olan kelime sayısıyla karşılaştırdığımızda, Rap’in içindekilerin onlarca kat fazla olduğunu görebiliriz ve bütün bu sözlerin birbiriyle bağlantılı olması ve belli bir sorunu anlatması gerekmektedir ki zor sanattır bu.

Favori müzik türüm Rock olmasına rağmen, Rap’e saygım sonsuzdur. Rap’i sokaktaki salak yapamaz. Rap, akıl gerektiren bir iştir. Diyeceksiniz; “Sen de amma savundun be Rap’i, Ayben senin ablan mı?” Hayır ama sokaktaki salağın şarkıcı olduğu şu zamanlarda rap gibi (tabii rap dediysek, bu işi layıkıyla yapanlardan bahsediyorum, yoksa sokakta Rap’çiyim diye dolaşıp, sürekli iki lafı tekrarlayanlar da mevcut) önemli bir müzik türünü icra edenlere saygım sonsuz.

Ceza, Ayben, Fuat... Benim Rap’im bu kadar. Bir konu hakkında bilgim olmadan yazı yazmayı sevmememe rağmen, Rap gibi önemli bir müzik türünü hafife alıp, onu aşağılayanlar olduğunu görünce dayanamıyorum, yazıyorum. İyi iş her zaman takdir edilmeli, Ayben’i takdir ediyorum işte bu sebepten…

Umarım böyle güzel albümler dinlemeye devam ederiz…

Tavsiyelerim: Albümde “Benim O”, “Red kit”, “Bu böyle olmaz” parçaları ön planda. “Rap rap”te Cem Karaca’nın parçasından uyarlanma ve dinlemenizi tavsiye ederim.

 
Toplam blog
: 101
: 2198
Kayıt tarihi
: 01.02.07
 
 

91 doğumluyum, elimden geldiğince yazmaya çalışıyorum, çalışmaya da devam edeceğim. Ta ki büyüyene k..