Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ocak '12

 
Kategori
Spor
 

Aydemir Doğan'ın ardından

Onu ilk gördüğümde Ortaokul öğrencisiydim. O da Karayollarında görev yapan bir memur, okula yaya gitmek için her sabah Emek’den geçerdim, geçerken de servis aracını bekleyenler arasında şık giyimi ile sonradan isminin Aydemir Doğan olduğunu öğrendiğim bir beyefendi dikkatimi çekerdi. Onu ilk uzaktan tanıyışım ve hayranı oluşum böyle başlamıştı.

Kayseri Sporun kuruluş yıllarında Kamil Besceli ve birkaç arkadaşımla  birlikte Bozkurt Spor ismi altında bir spor kulübü kurmayı kararlaştırdık, kulübün kuruluş aşamasında da Aydemir beyden Tüzük ve diğer konularda yardım aldık. Onunla yakından tanışmamızda böyle gerçekleşmişti.

1974 yılı bir çok bakımdan benim için bir milat sayılırdı. ARGINCIKSPOR ‘u  kurmaya karar vermiştim. Aydemir Doğan bey Beden Terbiyesi Bölge Müdürüydü bu zamana kadar da spor kulübü kurulması Genel Müdürlükçe dondurulmuş denilerek yeni kulüp kurulmasına izin verilmiyordu Aydemir beyin desteği ile ben bu  yasağı delerek Argıncık spor’u kurdum ve Genel Müdürlükte tescilini yaptırdım. Bu bir milat dı çünkü bu tarihten sonra İlk etap da kurulan Gazi Osman Paşa, Sinanspor, Hacılar Spor, Zincidere Erciyes Spor  ve şu anda ismini hatırlayamadığım bir çok kulüple amatör kulüp sayısı çığ gibi arttı .  

Sanırım önceki idareciler ( Bir Milli Eğitim Bakanının Okullar olmasa  bakanlığı ne güzel idare ederim  düşüncesi gibi) kulüpler ne kadar az olursa Bölge Müdürlüğünü o kadar  iyi idare ederim düşüncesi ile hareket  etmişler yeni kulüp kurulmasına sıcak bakmamışlardı ama  Rahmetli Aydemir Doğan bu  yasağı  böylece rafa kaldırarak  AMATÖR SPOR’UN BABASI olma yolunda ilk icraatını başlatmıştı.

Aydemir Doğanlı yıllar Kayseri Amatör Spor’u için Altın yıllardı. O kadar güzel işler yapılmış, o kadar büyük başarılar  kazanılmıştı ki hangi birisini anlatsam…… ama ne kadar çok anlatsam yine eksik kalacağı düşüncesi ile burada sayamadığım başarıların sahiplerinden peşinen  özür dilerim.

Onunla birlikte Bir çok amatör dalda faaliyetler başlamış Futbol’da birinci kümenin dışında 2. Küme hatta 3.küme kurulmuştu. İlk Minikler  ve Yıldızlar turnuvası  (Aydemir  Doğan Kupası) müsabakaları yapılmış Gençler Futbol Ligi Kurulmuştu.  Salon sporları da oldukça revaçtaydı   Basketbol, Voleybol ve Hentbol da 1 ve 2. Amatör küme müsabakaları yapılırdı. Masa tenisi, boks, judo, tekvando ve ata sporumuz  Güreş  zirve yapıyordu.   Onun zamanında Kayseri  Karması  ve Sümer Spor Türkiye Şampiyonu olmuştu. Yine onun zamanında Emniyet Spor   Kulübü 3.lige , Basketbol da ise İbrahim Yılmaz’ın  Başkanlığındaki   Meysu Spor Türkiye Basketbol ligine çıkmıştı.

Kayseri Amatör Spor Kulüpleri Federasyonunu onun zamanın da  kurmuş  her zaman  desteğini almıştım.

Sümer stadı ve Atatürk dış saha onun zamanında çimlenmiş amatörler çamurdan kurtulmuştu.  Şimdilerde  Amatörlerin rüyasını bile göremediği  Atatürk stadında  (Kadir Has stadının muadili) her amatör takım mutlaka maça çıkardı. Çünkü o bu tesislerin asıl sahiplerinin    Kayseri Gençliği olduğuna  inanırdı.

Bölgenin kıt imkanlarından en çok pür amatör kulüplerin yararlanması için inisiyatifini kullanır, çok faaliyet gösteren kulübe    daha fazla yardım yapılmasını sağlardı.   Türkiye Şampiyonalarına  katılacak gençlik kulüplerine anasının ak sütü kadar helal maaşından bütçesinin elverdiğince  yardım yapardı çünkü o ömrünü  Kayseri Gençliğine adamıştı.

Onu anlatabilmek, onun başarılarından bahsedilmek o kadar da kolay değil  ben bunu bilenlerdenim o ancak bir kitapla anlatılabilir Rabbim kısmet ederse , ömrüm yeterse bunu gerçekleştirmek  isterim.

Aydemir Doğan bir Osmanlı bey efendisiydi, menfaat için kimsenin önünde eğilmedi, bükülmedi ama kırıldı.

Aydemir Doğan boğazından haram lokma geçirmedi Devletinin kendisine takdir ettiği maaşla  geçinmesini bildi kimseye tenezzül etmedi.

Aydemir Doğan bir spor adamı olduğu kadar bir gönül adamıydı, şair’di  yazardı, gözünü budaktan, sözünü dudaktan  esirgemeden  köşe yazıları yazardı.

Aydemir  Doğan bir araştırma tezi olabilecek hasletlere  sahipti, onu araştıracakların Osmanlılığını, beyefendiliğini, şairliğini, yazarlığını, spor adamlığını ,dürüstlüğünü birazda haksızlık karşısındaki dik başlılığını araştırmalarının gerekliliğini düşünüyorum.

Her seveni gibi Aydemir Ağabeyimi  Minnet, şükran ve rahmetle anıyorum.  Yaşadığım müddetçe de duacısı olacağım.

 

  Halil Severcan

 

 
Toplam blog
: 47
: 695
Kayıt tarihi
: 10.04.07
 
 

Övünmek gibi olmasın amma hem pür amatörüm ve de Kayseri'liyim. Amatörüm çünkü hayatım boyunca paray..