24 Haziran '19

Yurtiçi Tatil

Ayder Yaylasına Gitmeli mi

Geçtiğimiz hafta yaz tatilimi geçirmek için Rize'ye gittim. Rize'ye gittiğiniz zaman neler yapacağınızı önceden planlıyorsunuz ilk akla gelen AYDER oluyor genelde. Biz de önceliğimizi Ayder, Zilkale, Pokut olarak belirledik.

Hava koşullarının elverişsizliği nedeni ile Pokut Yaylasına gitmedik. İnşallah bir dahaki sefere diyelim.

AYDER yaylasını her zaman merak etmişimdir, Rize'de bulunan yakınlarımızın pek tavsiye etmemesine rağmen merakımı gidermek için Çayeli'nden yola çıktık, yaklaşık 1 saat süren yolculuk sonrası ayder yaylasına ulaştık. Cuma günü olmasına rağmen kalabalıktı, özellikle araç trafiği illallah ettiriyor, buna rağmen etrafı izleyerek yol aldığınızda buna değeceğini anlıyorsunuz.

Aracımızı park edip dolaşmaya başladık. her adımda şaşkın olmaya ve yok artık demeye başladık. yaylanın her tarafı salıncaklar ile işgal edilmiş bırakın bir yerde oturup keyif almayı, alacağınız nefese nerdeyse ücret tarifesi uygulanacak. Tabiki belli ücretler olacak yemek, içmek, bazı sportif aktiviteler için, lakin yaylanın her tarafını salıncaklar ile işgal etmek çok saçma ve hiçbir doğallığı, güzelliği kalmamış.

Fiyatlar deseniz uçmuş, "neden diyorsunuz bu kadar yüksek, ayıptır ?" verilen cevap "biz zaten yerli turist beklemiyoruz araplarda para var onlar gelsin yetiyor" diyorlar. zaten yerli turist bulmak çok zor, bulduklarınızda bizim gibi merak gidericiler olur. Benimde merakım giderildi, ikinciye gider miyim? Düşünmem bile yolda geçen vaktime yazık. Beni ikaz edenleri dinlemediğim için pişman değilim ama ne demek istediklerini bizzat yaşadım.

AYDER YAYLASI' nın yakın zamanda turlar dışında yerli ziyaretçisinin pek olacağını düşünmüyorum.

ZİLKALE ikinci durağımız, kültür gezisi ve tarih için gidip görülmesi gereken yer olduğunu düşünüyorum. Birde Tulum ile Horon çeken gruplara denk gelirseniz şanslısınızdır. Yeme-İçme durumunda şayet Arapçanız yoksa sipariş verene kadar ve verdiğiniz sipariş gelene kadar epey mücadele veriyorsunuz. Ama çok olumsuz durumlar ufak tefek aksaklıklar dışında olmuyor. Zilkale yoluna Çamlıhemşin yolundan gelirken Şen yuva' da mutlaka duruyorsunuz. Ben çok beğendim küçük ama güzel bir yer taş köprüsü, akan derenin verdiği huzur, ve yine yol üzerindeki alabalık çiftliği uğramanız gereken yerler diye düşünüyorum.

Son olarakta yayları bir kenara bırakıp kent merkezinden bahsedeyim.

RİZE'de iş olanağım olsa veya emekli olup imkanım olur da konut alabilsem yaşanabilecek ender şehirlerden biri benim için ve tereddüt etmeden yerleşirim.

Ama bir sahili var YAZIK! Tam Şehir belediyesinin karşısından bir kanal akıyor, Çayeli tarafına 10 dk yürüdük taşların üzerinde oturalım diye lakin kokudan durulmuyor. Rize için bence büyük haksızlık edilmiş. Havalimanı yapılıyor, Tüneller yapılmış ama o sahil nasıl öyle bırakılmış. Umarım kısa zamanda buna çözüm bulurlar. Cennet gibi şehre, çok sıcak insanlara (arada aksiler ama o kadar olsun) :)) ayıp ediliyor.

Tatil süresince bize eşlik eden, sabır, güler yüz ve  desteklerinden dolayı Madenli belediyesine bağlı Habiboğlu mahalle muhtarı Feyzullah Gemici  ile Gönül hanım ve eşi Mustafa Gemici' ye çok teşekkür ediyoruz.

: 06.09.18

Gümrükleme hizmeti veren özel şirketin ith.müş.temsilciliğini yapıyorum, mesai dışında vaktimi ai..