Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mayıs '08

 
Kategori
Haber
 

Aydın Aydemir Ağabeyimiz, üstü kalsın dedi.

Aydın Aydemir Ağabeyimiz, üstü kalsın dedi.
 

O, köklerini Köy enstitülerinden almış, devrimci, Atatürkçü, bir eğitim emekçisiydi.

O, dilimizin bir yazın ustasıydı. Can Yücel'in, Can dostuydu.

O, bir Nazım sevdalısıydı. Yazmış olduğu "Nazım Nazım" kitabı bir emek ürünüydü, çok ses getirmişti. Cumhuriyet gazetesinde de yayımlanmıştı. Nazım Hikmet'in el yazması mektupları ve aile fotoğrafları, Aydın Aydemir'in çalışmalarıyla, TYS'nin kurduğu, Edebiyat Müzesi ve Yazın Belgeliğindeki yerini almıştı.

O, bir gerçek sendikacıydı. TÖS ve TÖB-DER'in kuruluşlarında bulunmuştu. Zamanın iktidarları döneminde sürgünler yemiş, görevlerden alınmış, işkenceler görmüştü.

Bunların hiç biri onu yıldırmamıştı. Ülkesine sevdalı, emeğe saygılı, üreten, düşünen, düşündüklerini söyleyen, adı gibi Aydın bir öğretmendi.

Uzun yıllardan beri Didim'de yaşıyordu. Didim yerel gazetelerinde köşe yazıları yazıyordu. Ülke sorunları ile ilgili her toplantıda yanımızdaydı.

Onun, ansızın haber vermeden aramızdan ayrılması, biz Didimlileri çok üzdü. Yazın dünyası da, önemli bir yazın emekçisini kaybetti.

Ve, Cemal Süreya gibi, " Her ölüm erken ölümdür, üstü kalsın " dedi.

Didim sevdalısı Aydın ağabeyimiz, şimdi Didim toprağında, huzur içinde uyumaktadır. Nazım, Nazım Nazım, Her Şeye Rağmen, Nasıl Unutulur kitapları ve bir çok dergi, gazete yazılarıyla o hep yaşayacak.

Didim maviliğinde ve serinliğinde rahat uyu Aydın Ağabey. Dostların arkadaşların, Didimliler seni çok özleyecekler ve unutmayacaklar.

Rahat uyu.

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..