Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ocak '16

 
Kategori
Anılar
 

Aydın'da bir gazeteci Mustafa Çezik vardı

Aydın'da bir gazeteci Mustafa Çezik vardı
 

Aydın Gazeteciler eski başkarıı Mustafa Çezik ( 1947- 01.01.2016 )


Ege’mizin güzel illerinden, Efelerin harman olduğu kentte bir Gazeteci Mustafa Çezik vardı. Geçenlerde Söke Ekspres gazetesinde onun vefat haberini üzülerek öğrendim. ( 02 Ocak 2016 ). Öncelikle başta Mücadele gazetesinin tüm çalışanlarına, Sayın Mustafa Çezik ailesine, sevenlerine ve basın mensuplarına baş sağlığı diliyorum. Sevgili Mustafa Çezik’e Allah’tan bol bol rahmet diliyorum. Çocuklarının acılarını paylaşıyorum. Gerçi ateş düştüğü yeri daha fazla yakıyor. Sayın M. Çezik’le bir dostluğumuz vardı, ben bu yazıyı bir vefa borcu bağlamında yazıyorum. 

Gazeteci, yazar Mustafa Çezik, Mücadele gazetesinin kurucusu ve sahibi idi. 1947 yılında Aydın’ın Köşk ilçesinde dünyaya gelmişti. Aydın Gazeteciler Cemiyetinin ilk kurucuları arasında yer almış, uzun yıllar bu Cemiyetin başkanlığını yaptıktan sonra Aydın Gazeteciler Cemiyetinin Onursal Başkanı olmuştu.

Mustafa  Çezik gönüllerde iz bırakan vefalı  ve  erdem   sahibi bir insandı...Ölümü ani oldu, 2016 yılın ilk saatlerinde aramızdan ayrıldı. Böyle bir dostun arkasında bir yazı yazmak hiç düşünmemiştim. Ölüme inananlardanım, bizim gideceğimiz yere o da gitti.Yolu aydınlık olsun…Nur içinde yatsın…

1985 yılında Söke’ye geldiğim zaman Aydın’da yayımlanan Mücadele gazetesi dikkatimi çekmişti. Çünkü benim ilk yazı hayatım Diyarbakır’da çıkan Mücadele gazetesiyle başladı.(1962 ) O yıllarda Diyarbakır Erkek İlköğretmen Okulunda okuyordum. Bu açıdan Mustafa Bey’le Mücadele’den dolayı dostluğumuz sıcak başladı ve vefat edene kadar hiç kopmadı.  

Eski Aydın Milletvekilimiz eğitimci, yazar M. Kemal Yılmaz’ı çok seviyor, gazetesinde sık sık onunla ilgili yazı ve haberlere de yer veriyordu. “Hayatı ve Eserleriyle Umurlu’dan M. Kemal Yılmaz” la ilgili kitabım çıktığı zaman, Mücadele’nin bürosuna gidip, bu kitabımdan birini kendilerine imzalı olarak armağan etmiştim.( Temmuz 2007). Nedenli sevindiğini anlatamam. “ M. Kemal Yılmaz daha hayatta iken onun hayat öyküsü yazıldı.

Aslında bu işi bizim yapmamız lazımdı. Bunu sizler başardınız”. Ayağa kalkıp beni hem tebrik ediyor ve hem de yanaklarımdan öpüyordu. “ Sayın M. Kemal Yılmaz’la ilgili ne yazılsa yeridir” diyordu. Aydın’ın duayen gazetecilerinden Mustafa ÇEZİK, vatanını, ulusunu ve şanlı bayrağımızı çok seviyordu. Atatürk’e ve O’nun kurduğu cumhuriyete samimi olarak bağlıydı. Sevgi dolu bir gönül adamı idi. Anılarıyla ve güleç yüzü ile her zaman gönüllerde yer alacak, saygıyla anılacaktır. Tekrar rahmetle anıyor, bir ara kendilerine bir dörtlük armağan etmiştim, yazımı bu dörtlükle bağlamak istiyorum:  

SORMAYAN DOSTLAR VAR, YÜREĞİM EZİK

SİZ GENÇ GELİNLERE BURMA BİLEZİK

ADAM  GİBİ ADAM ( DIR ) MÜCADELE’DE

BİR VEFALI DOSTTUR MUSTAFA ÇEZİK…

Abdülkadir GÜLER

24 Mayıs 2007- SÖKE

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..