Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Nisan '19

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Aydınlığa Ulaşmanın Yolu

 Zihin huzurlu olduğunda, üzgün ve endişeli haline göre daha kolay odaklanır. Bu yüzden de anda kalmak çok önemlidir. Anda kalındığında sadece korku ve endişelere değil iyi olana yani şefkate, sükûnete dokunma fırsatı elde edilir. İyi olana ait tohumlar bilinçaltımızın en derinlerinde gömülüdür. Yapılması gereken onlara dokunmak ve sulamaktır. Bu da ancak bilinçli nefes ile mümkündür. 

Bir şeylere sımsıkı sarılma, ret etme ya da direnç gösterme şeklinde deneyimler yaşıyorsanız zihnin aydınlanmış halinin eksik olmasındandır. Hedef, aydınlanma ise zihin, aydınlanma yolunun öznesidir. Tam bir nefes farkındalığı, zihni aydınlatacak olandır.  

Nefes farkındalığının püf noktası, bedeni bedenin içindeyken, duyguları duyguların içindeyken, zihni zihnin içindeyken, zihnin nesnesini zihnin nesnesi içindeyken izlemektir. İzleme meditasyonunda nesne, özne ve amaç birbirinden ayrı değildir. Burada amaç, beden, hisler, zihin ve çevreyi tek bir bütün olarak izleyebilmektir. Bu şekilde bağımlılıklar gibi zarar veren negatif enerjiler daha kolay fark edilir. Bu egzersizler sayesinde zihnin derinlerine inilir. Korku, kızgınlık, endişe vb. gibi oluşumlara derinden bakılarak zihni körleştirenlerin neler olduğu ile zihnin huzurlu olmasının mümkün olduğu anlaşılır. Her birimizi özgür kılacak olan, bu derinliğine bakış sonrasında oluşacak olan anlayıştır. 

Üçüncü dörtlü nefes farkındalığı egzersizi derin odaklanma halini kazandırır. Önceki haftalarda yaptığınız gibi 20 dakika boyunca tek başınıza kalabileceğiniz bir alan ve zaman dilimi belirleyin. Geçen iki yazımda paylaştığım ilk iki dörtlü nefes egzersizini yaptıktan sonra üçüncü dörtlü egzersize geçin;

-Nefes alıyorum zihnimin (zihinden geçenler) farkındayım, nefes veriyorum zihnimin farkındayım ya danefes alıyorum zihnimden geçen aktivitelerin farkındayım, nefes veriyorum zihnimin şu anki aktivitelerinin farkındayım.

 -Nefes alıyorum zihnimi mutlu hale getiriyorum, nefes veriyorum zihnimi mutlu hale getiriyorum– 

-Nefes alıyorum zihnime odaklanıyorum, nefes veriyorum zihnime odaklanıyorum

-Nefes alıyorum zihnimi özgürleştiriyorum (Serbest bırakıyorum), nefes veriyorum zihnimi özgürleştiriyorum. (Serbest bırakıyorum)-

Her Daim Sevgi ve Işıkla 

Sibel KAVUNOĞLU

 

  • Kaynak: Budist hoca “Thich Nhat Hanh ‘ın “Kalbin Uyanışı” isimli kitabı 
ETEM SEVİK bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 493
Toplam yorum
: 61
Toplam mesaj
: 12
Ort. okunma sayısı
: 279
Kayıt tarihi
: 09.11.10
 
 

Geçmişte finans sektöründe ağırlıklı olarak iyileştirme ve geliştirme projelerinin hayata geçiril..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster