Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Temmuz '06

 
Kategori
Tiyatro
 

Ayıp ettiler

Ayıp ettiler
 

İzmir’de bir Karşıyaka var. Karşıyaka’da bir Bostanlı var. Bostanlı’da yıldızların altında gösteriler izlenen bir açık hava tiyatrosu var. Geçen gece de bu tiyatroda yazan ve yönetenin Uğur Yağcıoğlu olduğu “Ayıp Ettik” isimli bir komedi vardı. Oyunda “cinselliğin kaydedilmemiş tarihini” anlattılar.

Bu tiyatro grubunu önceden duyuyordum ama ön yargılıydım biraz. Son dönemdeki çoğu sitcom esprilerinden sonra, bu oyunda da güldürmeyen espriler çıkar diye düşünüyordum. Bostanlı vapurundan inerken bir baktım Ece Uslu’ya çok benzeyen sarı kısa saçlı bir kız da indi. İskele çıkışında oyuna ait olarak dağıtılan el ilanını görünce onun Ece Uslu olduğuna emin oldum. “E o zaman ben de oyunu izleyeyim”, düşüncesi ile biletimi aldım. Kapılar açılınca, tüm oyuncular kostümleri ile izleyicilere hoş geldiniz diyerek şeker ve kolonya tuttular.

Oyundaki diyalogta “kadın” olarak Ece Uslu’nun, erkek partnerinin “Her başarılı erkeğin arkasında bir kadın vardır.” Sözüne verdiği yanıt ise : “Kadın orada duruyordur, (yolunda ilerliyordur) bir erkek de gelip onun önüne geçmiştir.” Şeklinde idi. Bu söz oyundan aklımda kalan en etkili söz oldu.

Oyun büyük oranda önyargımı azalttı. Oyunu sevdim. Oyuncular, ben dahil zaman zaman seyircilerin çoğunu katıla güldürdüler. Cinselliği analiz eden bir oyun olarak metin yazarının düzeyi koruma çabasını takdir ettim. Oyuncular da oldukça başarılıydı. Çoğunu sima olarak ekranlardan tanıyoruz zaten.

Site adresleri de var:

www.ayipettik.com

Bu yaz “Rest Oyuncuları” eğer sizin bölgenize de gelirse, gidin, zamanınızı güzel geçirin…

 
Toplam blog
: 19
: 963
Kayıt tarihi
: 22.06.06
 
 

Endüstri mühendisi, ekonometri bilim uzmanı, kamu yönetimi lisanslı, Dünya Bankası’ndan sertifikalı ..