Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mart '07

 
Kategori
Müzik
 

Aykut Gürel

Aykut Gürel
 

Konuğum Aykut Gürel: 1976 yılında profesyonel olarak müzik yaşamına başladı. İlk enstrümanı gitar oldu. 4 yıl kadar sonra bass gitarla olan samimiyeti ömür boyu sürecek bir aşka dönüştü...

1984 yılına kadar Türkiye'nin tüm iyi gruplarında ve de tüm starlarıyla sahne ve stüdyo kayıtlarında birlikte olurken reklam müzikleri de yapmaya başladı. 1984 yılına kadar iki İlhan İrem albümünde Melih Kibar'a asistanlık yapmaktan ibaret olan prodüktörlük yaşantısı yine aynı tarihte yine İlhan İrem' in yaptığı bir teklifle birden bire boyut değiştirdi.

Aynı dönemde sahnede birlikte çalıştığı Özdemir Erdoğan albümünü birlikte yapmayı teklif edince kendini bir anda iki önemli müzisyenin tüm sanatsal sorumluluğunu yüklenmiş olarak buldu.

Sonrasında Garo Mafyan ve Selçuk Başar'la tanıştı. İstanbul Gelişim Orkestrasında ikinci keyboard olarak çalışması, 20' li yaşlarda Eurovision Türkiye elemelerinde birkaç kez orkestra şefi olarak görev alması, Ajda Pekkan, 'Yaz yaz' ve Sezen Aksu 'Gülümse' albümlerinde ses teknisyeni olarak çalışması, Eurovision Türkiye elemeleri, Akdeniz Akdeniz Müzik yarışmaları büyük orkestralarında bassçı olarak görev almasıyla da devam etti.

'Hayatımdaki en büyük dönemeçlerden biri' diye nitelendirdiği, 90' lı yılların başında Onno Tunç'un Sezen Aksu orkestrasında bass çalmasını teklif etmesiyle oldu.

Aykut Gürel, hislerini, 'Gitar çalmaya ilk başladığım yıllarda Neşet Ruacan' ın önderliğinde başlayan öğrenme sürecim içinde Onno Tunç'la birlikte geçirdiğim 4 yılın önemini tarif etmem mümkün değil. Keşke hala burada olsaydı. Zira bir tek benim değil bu ülkede ki tüm insanların onun dehasına şu an daha çok ihtiyacı olduğunu görüyorum' şeklinde ifade etti.

Sezen Aksu/Onno Tunç birlikteliğinin bitmesinden sonra 2000 yılına kadar Sezen Aksu'nun müzik direktörlüğünü yaptı. Bu 10 yıllık süre zarfında birlikte 3 Sezen Aksu albümü çok sayıda da değişik yorumcuların seslendirdiği şarkı / albüm projesi gerçekleştirdi.

Gürel, tüm bu zaman içinde 400' e yakın düzenleme, 72 full albüm, 100'e yakın beste 20'ye yakın da şarkı sözü çalışması gerçekleştirdi.

* Hep kaliteli güzel işlere imza attın, bunu nasıl başardın?

Seviyorum müziği. Hep severek yaptım. Allah'ın bana emanet ettiği şeyleri de ekleyince ortaya böyle güzel işler çıktı.

* Seni hiç magazin dünyasında görmedim. Özelinle de hiç gündemde değilsin. Bu senin tercihin mi?

Bu da sevmediğim şeylerden biri işte.

* Başarının sırrı diyebilir miyiz?

Sanmam tam tersi medyada yer almak başarının sırlarından biri.

* Medyada yer almak başarının sırrı değil, medyada doğru yer almak başarının sırrı değil midir?

Herhangi bir şekilde medyada yer almak popüler kültürün vazgeçilmezlerinden biri. Medyada doğru yer almak tabi ki tercih sebebi ama artık dünya daha hızlı dönüyor. İnceliklere vakit kalmıyor. Bunlar benim inançlarım değil. Realiteler.

* Aykut Gürel realitelere aykırı bir adam olduğu için konuklarım arasında yerini aldı...

* Dostlarınla birlikteyken unutamadığım bir anın var mı?

Arif Mardin'le Sezen Aksu'nun evinde bahçede bir gece boyunca rakı içip sohbet etmiştik. İnanılmaz saatlerdi. Hep müzik konuştuk. Ama teknik değil. En önemlisi tavır, tarz, duruş, anlayış, hayat görüşü.

* Sohbet konularınız nelerdi?

Bana doğu enstrümanları ve makamlarını batı normlarıyla nasıl harmanladığımızı sormuştu. Aslında hep soru sormuştu. Mütevaziliğin gerçek şeklini gördüm o gece.

* Kendini nasıl tanımlarsın?

Müzisyenim ben çalmayı severim, bilgiyi severim, zeki insanı severim, güzel yemek, güzel içki. Çalışmayı severim, öğretmeyi severim. Herşeyin güzelini severim. Dünyaya adam gibi çocuklar yetiştirmeye inanırım. Allah'a inanırım. Kul hakkı yemekten korkarım.

* Keremcem hakkında düşüncelerin neler?

Zeki ve yetenekli, çok iyi bir öğrenci, vefalı, iyi donanımlı biri. Bunlar zaten ortamın imkansız karışımı.

* Ortamın imkansız karışımı derken?

Buralarda bu özelliklerin hepsini barındıran bir kişi daha yok.

* Oldukça genç ve senin gibi birinden bu güzel sözleri işitmek onun için gurur verici olmalı?

Bunu kaldırabileceğini bildiğim için rahat rahat söylüyorum. Tam bir profesyoneldir. Bunu da unutmamak lazım.

* Yeni projeler var mı?

Seden Gürel albümü yapıyorum. Fulya Daşhan'ın albümü çıkıyor. Yaza doğru Alihan Samedov albümü çıkartacağım. İnşallah Mayıs/Haziran gibi kendi albümümü yapacağım.

* Hedeflerin neler?

Çocuklarıma bırakmaya değer bir record company haline getirmek istiyorum iremrecords'ı. Az kaldı. Kendi albümümün konserlerini yapmak istiyorum. Emekli olmak istiyorum, balık tutup akşamında Seden'le rakı balık yapmayı istiyorum.(Bu konuşmalardan balığı, Seden Gürel'e pişirtmeye niyetli bir hal sezdim)

* En sevdiğin şarkı hangisi?

Sezen Aksu'dan, 'Beni unutma'

* Piyano öğrenmek zor oldu mu? Yani filmlerde ders alan tüm çocuklar ilk başta nefret ediyor...

Pek keyifli değildir müzik enstrümanı öğrenmek.

* Kemanı kadına çok yakıştırıyorum, bunun müzik anlamında bir açıklaması var mıdır?

Bodyleri benzer (Pek anlamadım ama galiba yakıştırarak doğru birşey yapmışım)

* Özdemir Erdoğan'dan bahsetmeden geçemeyeceğim. Hele bir şarkısı var ki. Duyduğum en güzel şarkılardan bir tanesi. 'Bir bahar akşamı rastladım size'

Özdemir Erdoğan Türkiye' deki en iyi erkek şarkıcıdır. Besteciliği de çok tehlikelidir. Her an hit yapabilir. (Hiç de fena olmaz aslında. Sevgili Özdemir Erdoğan' ın sesini şarkılarını özledik)

*****

Aykut Gürel röportaj süresince son derece sakin, dingin bir performans sergiledi. Oldukça keyifli bir sohbet oldu.

Sevgili Aykut Gürel, bu keyifli sohbeti tekrarlayabilmeyi isterim. Nezaket gösterip katıldığın için teşekkür ediyorum.

:) Sefalar getirdin.

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..