Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Temmuz '08

 
Kategori
İlişkiler
 

Ayn zuu duzu

Oğlum eşim ve ben, Antalya’da hoş bir otelde tatildeydik.

Bizim oğlan (Selim) 4 yaşını yeni bitirdi, afacan, beter böcek…

İlk günlerde “anne ben şu kardeşle tanışmaya gidiyorum” diyip pıtı pıtı gidiyor sonra boynu bükük dönüyordu. “Kimse dediklerimi anlamıyor” diye de dertleniyordu arkasından.

Ruslar çoğunlukta, bizimki de farklı dilden konuşma kavramına yabancı. “oğlum, kardeş senin ne dediğini anlamıyor” desek de fayda etmiyor. “pis kardeş” şeklinde kızgınlıkları oluyordu.

Çocukların çoğu İngilizce de bilmiyor, (sanki bizimki biliyor da) ben de Rusça anlamıyorum, Antalya’da yabancı hissettik kendimizi velhasıl.

Neyse aradan 3 gün geçti bizimki pes etti, artık tanışıcam telaşı kalmadı. Selim o akşam parkta oynarken, ben tesadüfen Türkçe konuşan bir çocuk sesi duyunca “Selim bak Türk bir çocuk gel tanışalım” dedim. Bizimki hiç oralı olmadı “ Ben Rus oldum” dedi. Ardından da patlattı “Ayn zuu duzu… ben artık Rusça konuşuyorum” Yine kimse dediklerini anlamasa da bizimki sorunu bir biçimde aştı, derken henüz kendi ana dilini de konuşamayan 18 aylık bir Rus çocukla, Gregory ile arkadaş oldular (tamamen vücut diliyle) Ona da “Gregorilii” diye seslenip durdu.

“Anneeee Gregoriliiiilere söyle bizim eve gelsinler”

“ Gregoriliiiii yemek ye, kocaman ol! Erzurum’a gel tamam mı ”

 
Toplam blog
: 39
: 625
Kayıt tarihi
: 31.07.07
 
 

34 yaşına girdim profilde hala 30 yazıyor bir türlü değiştirmeyi beceremedim, dur bakalım bu sefe..