Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ekim '11

 
Kategori
Deneme
 

Aynalar kadar gerçek hayat

Aynalar kadar gerçek hayat
 

Günü ikiye bölmek istemiyorcasına uzattıkça uzatıyorum. Tıpkı sürükleyici bir romandan gözlerimi ayıramıyormuş  ya da sevdiğim bir yemeği çabucak bitirmeyi  istemiyormuşum gibi. Oysa  araya bir uyku sıkıştırmamak için hiçbir mazeretim de yok. Her şey olabileceğince normal.

Gözlerim gece mesaisinde, kapaklanmıyor uykunun üstüne, kirpiklerim diken üstünde ama hiç söz hakkı yok. Kaderi; göz kapağına göbek bağıyla bağlı. Bir aksesuar veya toz savar olmaktan  öteye gidemiyorlar. Islandıkları zaman ıslatanlardan intikam almak istiyorlar mıdır acaba?  Kimbilir…

Sessizlik ilerliyor akrep ve yelkovanın üzerinde bir de ömrüm. Arkama baktığımda anılardan başka görebildiğim hiçbir şey yok. Fakat  aynaya bakınca ne çok ben var yüzümde. Gözlerim kâh çocuk, kâh yetişkin yüreğince görüntü veriyor karşımda. 

Fotoğraf albümümde sayfa çevirme zahmetine katlanmadan kolayca bakıyorum yüzüme. Ama tek farkla “Şu resmimde ne kadar  gençmişim”  diye hayranlıkla izlemiyorum kendimi. Ne kadar güncel bir görüntü; şipşak resimlerden de hızlı ve net. “Teknolojiymiş, yeniliklermiş vız gelir, tırıst gider bana” der gibi ayna. Durdur yeniden izle tuşuna basmama da gerek yok. Aynada göründüğüm kadarım işte ne isem o. Ne eksik ne de fazlayım;  yaşım kadarım, mimiklerim; düşüncelerim  parelelinde, duruşum; duygularımın kopyası. Gül desem hemen gülecek görüntüm ama kendimi neden aldatayım ki. “Ne ise halim çıksım falim” diyorum umarsızca.

Aynaya son bir kez daha bakıyorum ve omuz silkiyorum.

“Yeryüzündeki bütün canlılar gibi bir gün hayal olacak bir gerçeğim ben de. Gerçekler acı da olsa yaşanır, bir gün ölüneceği gerçeği gibi”.

Vakit tamamlanmak üzere. Gece “Bizimle yolculuk yaptığınız için teşekkürler” demese de sabaha  gülümsüyorum “Günaydın  hayat“ diye.

Aysel AKSÜMER

 
Toplam blog
: 334
: 482
Kayıt tarihi
: 22.03.10
 
 

Halkla İlişkiler bölümü mezunuyum. Iki çocuk annesiyim. "Bir Öykü Kadar Kısa Bir Roman Kadar D..