Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Şubat '19

 
Kategori
Ruh Sağlığı
 

Aynalık Enerjisi!

"Şu hayatta tek başına inzivada kalarak, sadece kendi sesinin yankısını duyarak, Hakikat'i keşfedemezsin. Kendini ancak bir başka insanın aynasında tam olarak görebilirsin..."
diyor Şems-i Tebrizi
 
"Elinden tuttuğumuz herkes, bizi sürükleyip, kendi iç dünyamızın derinliklerinde bir keşif gezisine çıkarır. Her ilişki, benliğimizde bir kazıdır aslında." diyor buna karşılık Mevlana da..
 
İnsanlardan uzaklaşarak, hiiiç evinden çıkmadan kimseyle muhatap olmadan “veli” olmak kolay. 
Asıl iş insanların içinde veli olabilmekte. :)
Gelişmek ve ilerlemek için insanın insana ihtiyacı var!
Tanıştığımız her insan bize öğretmenlik yapıyor farkında olmadan...
İşte biz buna “aynalık” diyoruz aslında.
Yani kişi size sizdeki olumsuz bir yanı yansıtıyor.
Bak sen işte böyle yapıyorsun, dışarıdan bakıldığında nasıl görünüyormuş ya da sana böyle davranıldığı için ne hissediyorsun diyor.
 
Karşınızdaki örnek rahatsızlık boyutunda ise burada dikkatinizi çekmeye çalışılan bir nokta olabilir.
Siz onda gördüğünüz bu hoşunuza gitmeyen şeyleri varsa kendinizde bulup düzeltiyorsunuz.
 
Karşıdakini suçlamadan önce kendimize de bir dönüp bakalım; 
Öncelikle kendinize şu soruları sorun:
Ben hayatımda bunu kime yaptım?
Ben kime böyle davranmış olabilirim? 
Bu durumun benden kaynaklı sebebi ne olabilir, bu insanı hayatıma çekerek bana böyle davranmasına neden olan davranışım ne?
Bu benim hangi olumsuz yanımın yansıması?
Hangi keskin, sivri yanlarımı törpülemem gerekiyor?
 
Önce kişi bu durumun kendinden kaynaklı olan kısmını kabul edecek- sonra düzeltilmesi gerekilen şey düzeltilecek ve gerekli olumlamalarla bu frekanstan çıkıp o duygu serbest bırakılacak.
Buradaki kabul etme; aynı tipte olayları başkalarıyla tekrar tekrar yaşamamak içindir. Ama lafta bir kabul etmek değil... Kişi bu yaşanılan şey her neyse kendi davranışıyla da olayda payı olduğuna inanmalı.
 
Calinus (Galen) bir gün talebelerine:
”Bana falan ilacı getirin içeceğim.” dedi.
Öğrencileri itirazda bulundular:
”Efendim, dediler. O ilaç deliler içindir. Hâlbuki siz bir dâhisiniz.”
Calinus:
”Bugün bir deli önce yüzüme baktı, sonra bana göz kırptı. Daha sonrada üstümü başımı yırttı. O deli eğer bende kendine benzer bir yön bulmasaydı bana bunu yapmazdı.
Hiç kimse kendi cinsinden olmayana musallat olmaz, iki kişi birbirine sataştı mı aralarında mutlaka bir ortaklık aramak lazımdır” dedi.
 
İnsan içinde ne taşıyorsa dünyaya bakınca da onu görüyor bazen de…
 
Bir gün Ebu Cehil, Peygamberi gördü ve ‘Haşimoğullarından bir çirkin belirdi’ dedi.
‘Haddini aştın, fakat doğru söz söyledin’ dedi Peygamber.
Sonra Ebu Bekir, Peygamber’e, ‘Sen bir güneşsin,  parla ve dünyayı aydınlat.’
Peygamber ona da, ‘Doğru söyledin ey Ebu Bekir’ dedi.
Tanık olanlar bunun nedenini sordular...
Peygamber: ‘Ben bir aynayım, kim bana nasıl bakarsa bende kendini görür’ diye cevap verdi.
 
Tabi tüm bunların ötesinde en önemli şey fark edebilmek?
İstediği kadar ayna tutsun!.. Bu dünyada gözlerini sımsıkı kapatmış ve görmek istemeyen birine gerçeği göstermek imkânsız! 
Aynalıklar kişiye kendini düzeltme yolunda çok büyük ilerleme aracıdır..
 
Çok yazarım bu anekdotu.
Hz Lokmana sormuşlar; bu edebi kimden öğrendin?
"Edepsizlerden" demiş.... "Onlarda görüp beğenmediğim hareketlerden çekindim..."
 
Daha önce yazdığım “Tesadüf öylesine karşınıza çıktı demek değildir” başlıklı yazımı da okuyabilirsiniz.
 
 
 
Nur Demir
Sevgiler tüüm kalbimden:)
 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Toplam blog
: 138
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1123
Kayıt tarihi
: 10.11.16
 
 

Yaklaşık 20 yıldır Kişisel-Ruhsal Gelişim, EFT ve Kuantum Enerji ile ilgili araştırmalar ve çalış..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster