Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '09

 
Kategori
Güncel
 

Aynaya bak İstanbul!

Aynaya bak İstanbul!
 

İki bin on dünya kültür sahnesine çıkmakta olan İstanbul'un alnında bir leke var. Hem de İstiklâl Caddesi'nde.

Soruyorum? Biz bu yazıları gönül eğlendirmek için mi yazıyoruz? Gördüğümüz bir yanlışı belirtme hakkımız yok mu? Çevremize duyarsız mı kalalım?

Bundan aylar önce bir blog yazmıştım, adı "DİLEKÇE". Orada kısaca:

İstiklâl Caddesi'nde bulunan ve Atlas Sarayı olarak adlandırılan tarihi bir binanın giriş kapısının üstündeki sinema tabelâsına değinmiştim. Her bakımdan özenle korunan, restorasyonu titizlikle yapılan, altın varak işlemeleri tek, tek elden geçirilen ve ikinci katında Devlet Güzek Sanatlar Galerisi bulunan binanın, alnında böyle bir tabelânın olmasını eleştirmiştim. Hatta bir ara Topbaş'la bu görüşü paylaştığımda, yanındaki görevlinin "o tabelâlar kaldırıldı" dediğini, Aslında beni baştan savdıklarını belirtmiştim.

Gelin görün ki; Bunca zaman geçti "DİLEKÇE" adlı blogumu yüzlerce kişi okudu, Ne bir yorum yapıldı ne de bir uyarı. İtiraf edeyim ki; Kendi aklımdan şüphe eder oldum. Yani dünyanın akıllısı ben miyim? Diye. Medyada anlı şanlı reklâmları görünce dayanamadım. İnsan sokağa çıkarken aynaya bakar, İstanbul kültürün merkezi olacak, etekleri zil çalarken aynaya bakmayı unutabilir. Uyarmak isredim...

Derdimi halen anlamayanlar varsa son kez yineliyorum: Bence o sinema tabelası kaldırılıp, Atlas Sarayı'nın alnındaki leke silinmelidir. Şayet ben kafayı üşütmüşsem, Koca İsanbul'a ayıp olmaz mı? Bakırköy 'de biraz konuk edemezler mi?
Bu yazının amacı, kültür varlıklarımızın daha iyi korunması konusundaki hassasiyetin ifadesidir. İlgililerin dikkate alacaklarını umar, kültür proğramının başrı ile sonuçlanmasını dilerim.
.........ÖNEMLİ NOT:........................................................................................................................................
Teşekkürler: Milliyet Blog sayesinda bir yanlış (kısmen) düzeltildi. Atlas sinemasının tabelâsı küçültüldü ve kapı ortaya çıktı. Görüntüyü bozan kablolar ile o tabelâ tamamen kalksa daha iyi olurdu ama bu gelişme bile umut verdi. İlgililere teşekkürler.

 
Toplam blog
: 163
: 1230
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1941 yılında Trabzon'da doğdum. 1961 Erzurum Yavuz Selim İlköğretmen Okulunu bitirdim. 1965 A..