Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Temmuz '16

 
Kategori
Deneme
 

Aynen öyle gözüm !....

Aynen öyle gözüm !....
 

İzmir'de Konak'tan Bostanlı'ya giden vapurda


Kaç haftadır yazmadım. Yazamadım daha doğrusu. Yazacak konu mu bulamadım ? Elbette hayır. Pek çok konuyu yazmayı, işlemeyi istiyorum. Ama yazamıyorum. Çünkü yazsam ne değişecek, yazmasam ne ? Herkeste olduğu gibi, bende de bir umutsuzluk ve bıkkınlık hali.

Her şeyin siyah ya da beyaz olduğu bir dönemden geçiyoruz. Başka renklere gereksinim duyulmuyor. İnsanlar yaşamlarında o denli zigzag  çiziyor ki. Dün öyle diyen insanlar bugün tam tersini rahatlıkla söyleyebiliyor. Bunu ifade ettiğinizde de, karşındaki kişi özeleştiri vereceğine zeytinyağı gibi üste çıkıyor iyi mi ? Kardeşim ; elbette insan değişecek. Çünkü zaman öğretir. Ama insan bu denli ilkesiz mi değişmek zorundadır ? Bilemiyorum.

Kimi zaman gece nöbetinde televizyonda tartışma programları izliyorum. Birbirinden nefret eden, hiçbir asgari müşterekte birleşemeyen insanları görüyorum. Ülkem için üzülüyorum. Oysa birbirimizle pek çok ortak noktamız olabilir. Birlikte pek çok sorunu çözebiliriz. Ama olmuyor. İşte tam da bu yüzden yazamıyorum. Çünkü yazmak için insanın bir nedeninin olması gerek. Ben bir şeyleri değiştirmek için yazıyorum. Ama hiçbir şeyi değiştiremeyince üzülüyorsun. Her şey eski tas, eski hamam. Bu yüzden kaç zamandır yazamıyordum.

Yine de, usta gazeteci Çetin Altan'ın deyimiyle, enseyi karartmamam gerek. Soluk aldığın sürece varsın, soluk aldığın sürece umut var. Cahit Sıtkı Tarancı gibi bir memleket istiyorum dostlar.. ‘’ Memleket isterim / Yaşamak, sevmek gibi gönülden olsun; / Olursa bir şikâyet ölümden olsun ‘’. Aynen öyle gözüm, aynen öyle !...

 

Facebook : https://www.facebook.com/ibrahimormanci45

Twitter : https://twitter.com/ibrahimormanci

 
Toplam blog
: 81
: 7360
Kayıt tarihi
: 24.04.15
 
 

Türkiye'nin kısa espri konusunda en çok üretken ve tanınmış mizah yazarlarından birisiyim. 30 yıl..