Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mayıs '16

 
Kategori
Deneme
 

Aynştayn kafası yoksa ne yapacaksın; biz de Mars’a gidemezsek davul çalarız

Aynştayn kafası yoksa ne yapacaksın; biz de Mars’a gidemezsek davul çalarız
 

İnsanımızın yapısını gözlemledim. Şu bir gerçek ki Türk milleti karakter olarak ilim ve fenne yatkın değil. Hal böyleyken eğitim politikamız bu gerçeği görmeyerek bizi Oksford’un kapısından geçirmeye çalışıyor.

Gerçekleri yazdığımız bu yazılar insanlarımızın ilgisini çekmiyor; çünkü işlerine gelmiyor. Hala 21. Yüzyılda “İlim Çin’deyse… Avrupa’nın ilmini alalım…” kafalarındayız. Artık bu konuda inat etmeyelim; biz bilim ve teknolojiye uygun bir millet değiliz.

Bir yazımızda yazdığımız gibi belki de genetik bir durum bu. Ya da bulunduğumuz coğrafya nedeniyle, iklimden kaynaklı. Ve belki de Müslüman oluşumuz.

Yüzlerce yıldır durum değişmediğine göre artık bu gerçeği kabul edelim. Birkaç bilim meziyetli Türk aldatmasın.

Ama elbette yeise gerek yok, bilim ve fenne yatkın olmayışımız dünyanın sonu değil. Çünkü her şey fen değil, bu dünyanın göbek atana da ihtiyacı var.

Yani meziyetimiz neyse o yönde ilerleyelim. İnsanımız mescidi Allah’ın evi, laboratuarı kümes olarak görüyor. Kimseyi suçlamayın, genetik yapımız böyle. Bu yazıyı yazan ben kendim dahi böyleyim.

Herkes bilim ve fen ile uğraşacak diye bir kural yok ki. Amerikalı uzaya gider, Afrikalı tamtam çalar, Hintli dans eder. Elbet bizim de dünyaya pazarlayacağımız maharetlerimiz vardır.

Türkler için en uygun meslek askerlik. Ama ağalarımız kabul ediyor mu? Kabullenemiyorsan bana meziyetini söyle. Kızmaca gücenmece yok, Mars’ta uydun, Aladağ’da sürülerin mi var? Neye yararsın ey milletim, söyle! Kadınlarımız halı-nakış ustası. Kusura bakmasınlar, onların da elinden başka şey gelmez. Yani öyle görünüyor. İsmail emmiye bir tas çorba pişirmeyi kastetmiyoruz, dünyaya pazarlayacağımız neyimiz var?

Dünyanın ordusu Türklerden oluşmalı, dünyayı Türkler korumalı. Bu görevi bize seve seve verirler. Ve kadınlarımız dünyayı nakış nakış işler. Canımız Mars’a mı gitmek istiyor, bineriz George’nin terkine, yolcu olarak.

Bu işleri niye küçümsüyorsunuz, anlamıyorum! Diğer işlerde başarılı oldunuz da elinizi mi tuttular? Dünyayı koruyacaksın, çünkü yeteneğin bu.

Yaptıklarımız kendi çapımızda, amatörce, yetmez. Ben uluslararası başarı istiyorum. Hem bir ya da birkaç kişi değil millet olarak. Ey milletim haline bir bak, yanlışsam söyle.

Sonra bu bir acziyet durumu değil ki… En iyi yaptığın neyse onu yapacaksın ki başarılı olasın. Bana kişileri konuşmayın. Türkiye’nin 100 yıllık başarı serüveni ortada. Hem de böyle cennet gibi bir ülkede. Bazen çalışırsınız olmaz; çünkü tespit yanlıştır; işte şimdi olduğu gibi…

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..