Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Haziran '13

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Ayran aşı çorbası (Soğuk ve sıcak içilebilen bir çorba)

Ayran aşı çorbası (Soğuk ve sıcak içilebilen bir çorba)
 

Ayran çorbası yaz sıcaklarında karın doyurmak ve serinlemek için ideal bir çorba. Benim vereceğim tarif Erzurum yöresinin, diğer ayran çorbalarından farklı yapılıyor zira içindeki malzemeler farklı. Erzurum yöresinin hatta Doğu Anadolu Bölgesinde yaşayanların kullandığı bir ot var, aş otu (Kişniş otu).  Maydanozgiller familyasına ait bir ot, kokusu biraz fena ama piştikten sonra yemeğe verdiği tat harika. Zaten pazarlarda zor bulunuyor, bazen hiç olmuyor. Ben bulunca epey alıyorum, salamurasını yapıyorum, uzun zaman gidiyor. Saksıya kişniş tohumunu ekerseniz o zamanda etrafta aramanıza gerek kalmaz. Ayrıca bu çorbaya bol soğan da koyuyorsunuz. Büyük tencerede bol miktarda yaparsanız ki ben öyle yapıyorum, birkaç gün içersiniz içinde yoğurt olduğu için de bozulmuyor.

Malzemeler:

300 gram aşurelik buğday

1300 gram yoğurt

4 çorba kaşığı un, tuz (Arzuya göre)

2 tane büyük kuru soğan

1 avuç kişniş otu (ince kıyılmış)

Zeytinyağı ve kuru nane (Biraz tereyağ konulursa daha lezzetli olur)

Yapılışı:

Akşamdan aşurelik buğdaylar ertesi güne kadar soğuk suyla ıslatılır.

Soğanlar ve ince doğranmış kişniş otu(aş otu) zeytinyağında ve kısık ateşte iyice kavrulur.

Yoğurt az suyla ezilir ve daha sonra biraz daha su ilave edilip koyu ayran haline getirilir.

Büyük bir tencereye su koyulur içine ıslatılmış buğdaylar ve koyu ayran kıvamındaki yoğurt koyulur, karışım kaynayana kadar karıştırılır ve kaynayınca içine tuz ve soğanlı kişniş otu kavurması koyulur, tekrar iyice karıştırılarak özleşmesi sağlanır daha sonra ocağın altı kısılarak bir müddet daha pişirilir. (On dakika kadar)

Tavaya arzu ettiğiniz kadar yağ ve kuru nane koyarak çorbanın üzerine dökülür. İster sıcak için ister soğuk çok güzel oluyor. Bu çorbaya asıl tadı veren mayhoş kıvamdaki kişniş otudur, eğer bulunamazsa başka mayhoş bir ot denenebilir. Hiç denemedim ama belki semizotu yaprağı olabilir.

Afiyet olsun.

Sibel Koçarslan

 
Toplam blog
: 627
: 3456
Kayıt tarihi
: 11.06.11
 
 

Kendi halinde yaşayan doğa tutkunu, sıradan bir vatandaş. İnsanların dış güzelliğine değil iç güz..