Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '12

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Ayran çorbası (mutlaka denemelisiniz, vazgeçilmeziniz olacak)

Ayran çorbası (mutlaka denemelisiniz, vazgeçilmeziniz olacak)
 

geçici resim alıntı, ben yaptığımda değiştireceğim...


Ben değişik tadları seviyorum, yemediğim yiyecek içinde ben bunu sevmem diyemiyorum...

Zaten ilk yediğiniz yiyecek ne olursa olsun, damak yadırgıyor. Zaman içinde algılayıp beğen-beğenmeme moduna geçiyor...

Ben bunu kerevizde yaşamıştım, ama şu an favori yiyeceklerim arasında...

Ayran çorbasını aslında her mevsim yapabilirsinz, ama bugünlerden sonra ilkbahara kadar bıkmadan yapacağınıza inanıyorum...

Önce yoğurdu elinize alarak başlayın işe. Yoğurt süzme olursa tadı daha lezzetli oluyor, ama elinizdeki ile de deneyebilirsiniz...

Yoğurdu katı ayran haline getirin, içine yumurta sarısı kırın, tuz ve bir kaşık un ekleyin ve başlayın karıştırmaya. Artık ocağın altını açıp orda bu işleme devam edebilirsiniz...

Karıştırma işlemini sakın bırakmayın, kaynayana kadar... Şimdi korkanlar olacak ayran kaynar mı diye, evet karıştırarak pişirirseniz kaynıyor ve kesilmiyor.

Kaynamaya başladığı an tercihe göre( eldekiler-evdekiler) kesme, buğday (akşamdan şişirilmiş ve az pişirilmiş) arpa şehriye içine atın beraber kaynamaya devam etsin...

Kaynama ve pişme işlemi devam ederken siz bir tavada üstünün malzemesini hazırlayın. Bir adte soğanı ince ince doğrayın az zeytinyağı ve tereyağı ile kavurun, içine pul biberi ve nane, reyhan hangisi var ise katabilirsiniz. İçinde fazla yakmadan kaynayan çorbaya katınız efendim, valla şimdi canım çok çekti ama akşama kadar sabredeceğim...

Bu akşam menümde bu çorba var...

Resmini de yapınca çekip yayınlarım...

Vitamin deposu bir çorba...

Şimdiden afiyetler olsun efendim...

 
Toplam blog
: 59
: 22888
Kayıt tarihi
: 10.11.11
 
 

''Küçük bahaneler, büyük iyiliklere engel olur...'' ..