Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Uzm Klinik Psikolog ÖZLEM ŞEN BAYSAL

http://blog.milliyet.com.tr/psikologozlemsen

07 Şubat '18

 
Kategori
İlişkiler
Okunma Sayısı
115
 

Ayrılık Acısıyla Nasıl Başedebilirim?

Ayrılık Acısıyla Nasıl Başedebilirim?
 

Hiç bitmeyecekmiş gibi kurulan ilişkiler, hayaller gün gelip son bulduğunda sudan çıkmış balık gibi bulabilirsiniz kendinizi. Ne yapacağını bilememe hissi, ıssız bir adada tek başınıza bırakılmış gibidir. Ya da hiç kültürünü, dilini, insanlarını tanımadığınız bir ülkede yaşamak zorunda olmak gibi. Belirsizlik tırmalar zihninizi. Şimdi ne olacak onsuz nasıl geçecek? Ne sebeple olursa olsun zordur kayıplar. Acı verir, çaresiz hissettirir, derinden yaralar. Ayrılık da bir yas sürecidir. Tıpkı ölen kişinin arkasından tutulan yas gibi.

İlk zamanlar oldukça sancılıdır “onsuz”  bir güne adapte olmak. Yeni giydiğiniz ayakkabının ayağınızı vurması ve eskiyi hiç çıkarmak istememeniz gibidir alışkanlığımız olmuşsa ilişki.

Onsuz geçirilen ilk zamanlar zordur.  Çünkü alıştıklarımız tanıdıktır, güvende hissettirir. Eğer yeniden bir araya gelme şansınız yok ise ayrılığı kabul edin ve yokluğunu benimseyin. Kabul ediş bir başlangıçtır. Duygularınıza sahip çıkın, bastırmayın. Ağlayabilirsiniz, üzülebilirsiniz..Ama bu duyguları görmezden gelmeyin, üstünü örtmeyin. Ayrılık acısıyla yüzleşin. Korkularınıza sırt çevirmeyin tam aksine yüzünüzü dönün. Kendinizi odalara, yatak içine hapsetmeyin. O olmadan yapabileceğiniz aktiviteler bulun kendinize. Ayrılıkla baş edebilmenin kolay yolu gibi görünen ve halk arasında oldukça yaygın olan başka bir ilişkiye başlamak, onun yerine birini koymak, yalnızlık hissinden kaçmaya çalışmak doğru bir çözüm değildir.

Sosyal medya bu kadar popülerken, sık sık profil ziyaretleri yapmaktan ve “bensiz ne yapıyor” merakıyla onu sanal ortamdan takip etmeyi bırakın. Bu size kendinizi kötü hissettirecektir.

En zor, en bunaldığınız zamanlar da kendinize şunu sorun. “Kendime nasıl yardımcı olabilirim, bana ne iyi gelebilir?”, bu dönemde bir şeyler yapmak için isteğinizin gelmesini beklemek doğru bir yol olmayacaktır.  Bir şeyler yapmak için motivasyonunun gelmesini beklemek yerine, harekete geçin, istek sonradan oluşacaktır. Havada depresif duygu durumları dolaşıyorken istek gelmez. Arkadaşlarınızla buluşabilir, sabah yürüyüşleri yapabilirsiniz.

Kendinize vakit ayırın. Kendinize şefkat gösterin. Suçlayıcı, eleştirici bir iç sesle konuşmayın kendinize. Olabildiğince nazik yaklaşın zihninize. Şu anda ne duymayı istiyorsanız, kendinize o şekilde seslenin.  Kendinize yeni bir hayata adım atmak için bir şans verin.

SEVGİLERİMLE

KLİNİK PSİKOLOG ÖZLEM ŞEN BAYSAL

Rıfat SOYDAN bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 12
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 100
Kayıt tarihi
: 07.02.18
 
 

Uzm.Klinik Psikolog Özlem ŞEN İzmir Ekonomi Üniversitesi'nde Psikoloji lisans diplomasını almaya ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster