Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Nisan '14

 
Kategori
Futbol
Okunma Sayısı
101
 

Aysal, Mancini, Drogba gitmeli…

Aysal, Mancini, Drogba gitmeli…
 

zaman.com


Nerden çıktı bu diyorsunuz belki. Ama inkar etmeyin, hepinizin içinde bu var.

Çünkü artık hatalar bini aştı ve bu takım , Galatasaray,  tepe üstü çakılmaya başladı.

Niye mi?

Belli ki artık, Galatasaray’lılık ruhu diye bir şey kalmadı…

Aysal Belçika’dan, Mancini İtalya’dan, Drogba bilmem nereden?

Nerede bunun Galatasaraylılığı, nerede kaldı Tarih ve Coğrafya…

Galatasaray kendi kendini yedi bitirdi.

Ne zaman ki, futbolu çok bilenler, Ünal Aysal’a akıl verenler, Fatih Terim’e sormadan etmeden, güle güle, dediler. Galatasaray’ı dürüp büktüler ve zaten oyuncuların yarısı yabancı , geri kalan da artık , işte o kadar Galatasaray’lı…

Bu takımdan en yeni en hevesli Galatasaray’lı olan Selçuk’u küstürdükten sonra; küstürenler kendilerine birer madalya taksınlar… Takım darma duman oldu. Sonra da tepe takla… Günahtır.

Galatasaray’da büyük geçinen herkes otursun da kendi kendilerine birer özeleştiri yapıp, biz ne yaptık, diye kafalarını yumruklarını içine alıp , biraz düşünsünler, biraz kaşınsınlar… Belli ki, iyi iş yapmadılar. Takım döküldü, hele son maçlarda öldü öldü dirildi.

Bir kere takımı takım olmaktan çıkardılar. İşte, çıkıyorlar, canları isterse oynuyorlar, canları isterse rakibi seyrediyorlar (Kasımpaşa maçında olduğu gibi…)

Neden?

Soracaksınız değil mi, neden bunlar oldu?

En büyük neden: EMPATİ… Evet empati… Ne demek?

Yani, takımda oyuncularla empati kuracak, onları anlayacak, onlara seslenecek, bazen kızacak, seslenecek, bazen sırtını sıvazlayacak adam kalmadı.

Mancini ne yapıyor? Maç içinde oyunculara ha bire name yazıp gönderiyor. Selçuk da eline gelen kağıtları gözden geçirip… “Yaa bunlar ne?” der gibi Mancini’ye bakınca; Mancini’nin suratı asılıyor ve Selçuk’u kenara çekip, habire fırça çekiyor… Bir fırça, iki fırça… Selçuk baktı ki, Takım başı iken Fırçacı Başı oldu. “Yeter,” deyip, çekip gitti…

Çok yakında da, Selçuk Beşiktaş’a gidecekmiş diye duyuyoruz… Boşver. Mancini’ya kalırsa, takımın onbir elemanını da gönderir, İtalya’dan yeniden 11 eleman getirtir. Adam burasını sevmiyor ki, beğenmiyor ki… Durmadan para pazarlıkları peşinde, ayrılsa ne kadar alacak, kalırsa ne kazanır? O hesapların peşinde… Profesyonel Adam.. Ruh… O yok…

Drogba’yı koydunsa bul.. Adam sakatmış. Sakat olacağı belliydi . 39 yaşındaki adam (öyle diyorlar!)  futbol oynayabilir mi? İsterse futbolun feriştahı olsun; artık öyle bir insan üç ay burada, üç ay Amerika’da, üç aya Arabistan’da gösteri maçları yapar işte o kadar. Yoksa çıkıp 90 dakika futbol oynasın… Mümkün mü kardeşim. Gördük işte. Benden size söylemesi. Drogba gelecek sezon USA’dadır. Başka yolu yok.

Galatasaray’da akıllı adam kaldıysa, şapkalarını önüne koysunlar yeniden düşünsünler.

Ünal Aysal, iyi insandı ama futboldan anlamayan bir insandı. Takımla bir türlü EMPATİ kuramadı. Artık yetişir, gitmelidir.

Mancini zaten çoktan ipleri kopardı. Takım aleyhine de, oyuncular aleyhine de ileri geri de konuşmaya başladı. Sinirlilik alametleri göstermeye başladı. Artık o da bir dönem daha götüremez, gitmelidir.

Meşhur Didier Drogba zaten gitmiştir. Arkasından çekip getirmenin hiçbir alemi yoktur.

Siz asıl Mircea Lucescu’ya bakın. Çok iyi Futbol adamı, çok iyi çalıştırıcı, çok iyi Koordinatör; çok iyi Teknik Direktör. Onu hemen bulup getirtin. O ne yapılacağını bilir.

Galatasaray’ın başındaki, futbol’dan başka her şeyden anlayan büyük adamlar da hele bir iki adım geri dursunlar. Ondan sonra görün Galatasaray’ı ..

Bu yıl artık geçti. Fenerbahçe’yi alkışlıyorum. Yapacak başka bir şey var mı? Biz kendimizi vurduk, derdimize yanalım.

ERIC VAN BUYTEN bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Son derece net ve yalın... Tartışmasız ve hemfikirim...

ERIC VAN BUYTEN 
 30.04.2014 6:25
Cevap :
Bana göre bazı değişiklikler yapmak gerekir. Aysal iyi niyetli fakat yetersiz... dediği gibi "anlamıyor". Mancini'nin para için burada kaldığı belli; başka hiç bir nedeni yok. Drogba zaten ipleri koparmış vaziyette. Bakalım gelecek sezon kimleri göreceğiz. Sayglar.  30.04.2014 13:47
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 2579
Toplam yorum
: 10204
Toplam mesaj
: 237
Ort. okunma sayısı
: 786
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster