Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Haziran '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ayşe Arman Çatlak mı ?

Ayşe Arman Çatlak mı ?
 

Ayşe Arman'ın bir dergi için verdiği erotik poslardan biri..


Sanırım Gazeteci Ayşe Arman’ın bir-iki dergi için çektirdiği, daha doğrusu verdiği erotik pozları gördünüz. Görmediyseniz de, onlardan biri yan tarafta.

Ayşe Arman’ı uzun zamandır takip ederim. Bu cesur pozları daha çok konuşulacak. Onun için “çatlak” ya da “cesur” ya da “adından bahsettirmek istiyor” gibi söylemlerde yazılacak, çizilecek ve konuşulacaktır. Bugün Sayın Arman’ın verdiği bu gerçekten cesur pozlar, belki çok tartışılıyor, birçok kimse de onun yerinde olmamayı tercih edeceğini söylüyor, birçok kimse de imrenerek bakıyordur. Bazıları da Ayşe Arman’ın fotoğraflarının PhotoShop’lu olduğunu söylüyorlar. Bir anlamda çamur mu atıyorlar, yorum mu yapıyorlar anlamadım ama çekilen fotoğrafların gerçekten bir çocuk annesi ve evli bir kadın olan Ayşe Arman kişiliğinde ve belli bir kariyerde ve tanınmışlıkta olan bir insan için oldukça cesur, seksi ve bir o kadar da güzel olduğunu itiraf etmeliyim.

Ben ilgili dergileri alarak değil, gazetelerde ve internet’te yayınlanan resimlerini gördüm. Adı geçen dergilerde daha farklı resimler var mıdır, bilmiyorum. Fakat tek kelime ile nasıl buldun diye sorarsanız, kendisini ve vücudunu yakından görmememe rağmen, çekimleri oldukça başarılı, baştan çıkarıcı ve bir o kadar da erotik buldum. Zaten Arman’ın da istediği buymuş. Yani kırklı yaşlarda hayata dair, geride bir şeyler mi bırakmak istedi acaba? Zaten belli bir oranda adından çatlak diye bahsedilebilecekken, acaba kalıcı bir çatlaklık mı yapmak istemişti? Bunu sorgulamak ne kadar doğru olur bilmiyorum ama bana göre Ayşe Arman çatlak ya da deli olmaktan ziyade, kendine öz güveni olan, hayatı farklı sorgulayan, sıra dışı bir kadın o? Böyle kadınları da taşımak, yanında olmak, gerçekten farklı bir erkek kişilik ister. Çünkü ataerkil bir yapıya sahip olan toplumumuzda, bu tarz kişilikteki kadınlar tükaka ile karşılanır ve eleştirilir. Ama bana göre de bu kadın sıra dışı ve biraz da çılgın bir kadındır. Evet bu son tanım daha doğru aslında !: Ben onu hep “çılgın” bir kadın olarak tanımlamıştım. Bu son cesur hareketi de bence biraz çılgıncaydı..

Verdiği cesur pozlar için <ı>“tek sebep, yaş 40 olmadan hayata bir çentik daha mı atmaktı? Tabi hayır. O işin bahanesi” diyen Arman’ın acaba gerçek düşüncesi neydi? Bunu bilmek isterdim. Eşi içinde <ı>“ benzersiz bir erkek, dünyanın en düzgün adamı, müthiş tatlı bir serseri” diye bir tanımlama getirmiş. Bir de onun için <ı>“eşim benim saçımın telini bile kıskanır” diyen Arman <ı>“Hayatımdaki her şeyden haberi var. Hoşuma giden bir adam görsem, akşamı beklemem, hemen telefon açar söylerim” diye konuşmuş. Bu ne hoşgörü ve açıklık !. Belli ki, belli bir çizginin üzerinde yaşam standartları var. Ama <ı>“eşim benim saçımın bir telini bile kıskanır” derken, bu pozlar karşısında nasıl kıskanmadı merak ettim doğrusu.

Fotoğrafların hileli ya da PhotoShop’lu olduğunu öne sürerek, birileri çamur atmaya çalışıyor. Ama bugün bilmelidirler ki, en profesyonel fotoğrafçılar bile, belli bir oranda PhotoShop tekniğini kullanırlar. Bir resim için PhotoShop’lu deyip, kestirip atmadan önce, ne kadar ve ne amaçla bu tekniği kullandığına bakmak lazım. Mesela, bu tekniği bilen ve kullanmış biri olarak ben önce, bunu irdelerim. Burada Ayşe Arman, olduğundan farklı bir kişilik gibi mi yansıtılmış, yoksa fiziğinde ufak rötuşlar mı atılmış, yoksa fiziksel olarak yapılamayan yada fazla yapılmış olan ışık-gölge oyunları mı kullanılmış, bazı filtreler mi yapılmış. Ona bakarım. Ama okuduğum kadarı ile çok profesyonel bir fotoğrafçı olan Nihat Odabaşı’nın PhotoShop hilelerine fazlaca başvurmadığı yönünde. Zaten diri ve seksi bir kadın olan Arman’ın buna ihtiyacı var mı acaba? Doğallık gibisi yoktur.

Bu toplumun içinden daha kaç tane Ayşe Arman çıkar bilmiyorum ama her zaman kameraların önünde olan ve hem soyunmaktan, hem resim çektirmekten bıkmayan ve göz önünde fiziği ile yer alan isimleri bir kenara atarsanız, Ajda Pekkan mı Ayşe Arman’mı sorusu karşısında benim oyum Ayşe Arman’a karşı olurdu..

Bu da soft değil, erkekçe bir karardır. Diğerlerini bilemem..

../..

 
Toplam blog
: 671
: 2572
Kayıt tarihi
: 26.06.06
 
 

Anadan doğma bir İzmirliyim ve bu şehirli olmaktan gurur duyuyorum.. Hem bu şehirde doğmuş, hem b..