Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Nisan '14

 
Kategori
Şiir
 

Ayşe Paslanmaz'dan 'Yaşa Sevdiğim'

Ayşe Paslanmaz'dan 'Yaşa Sevdiğim'
 

 

“Güneşi katlayıp elime verdin,

Saman yıldızını yoluma serdin,

“Bu sevda bir ömür bitmesin”derdin,

 

Dileğin çıkmasın boşa sevdiğim,

Dünyalar durdukça yaşa sevdiğim.

 

Ayşe PASLANMAZ

 

“Yaşa Sevdiğim”, bana bugün ulaştı. Görkemli ve çok renkli kapağını açtığımda 25.04.2014 tarihli ve Ayşe Paslanmaz imzalı notunu birkaç kez okudum, okudum... :“ Çok kıymetli şair, yazar, değerli hemşerim Muhsin DURUCAN’a şiir tadında bir yaşam dileklerimle. Kalemin üstadına bitevi selam ve sevgilerimle.”

 

Şiir, zor sanattır. Diğer yazın türlerine benzemez. Ayşe Paslanmaz’ın ‘Yaşa Sevdiğim’ adlı ilk şiir kitabı, Ankara Ürün Yayınevi’nin yapıtları arasında yayımlandı. 200 sayfalık kitapta; doğup büyüdüğü Kapadokya topraklarının gizemini yazınsal bir biçem (üslup) ile yansıtmaktadır.

 

Kitap, kaliteli kâğıtta tam 200 sayfa… İzleyen sayfalarda; şairin özgeçmişi, aldığı ödüller, çağrıldığı etkinlikler ve sunuş yazısı yer almaktadır. Sırayla Cemal Safi, Yavuz Bülent Bakiler, Ganire Paşayeva, İsa Kayacan, Hayrettin İvgin, Nedim Uçar, Şeref Taşlıova ve Muhsin Durucan yazdıklarıyla konuk edilmişler. Sonrasında kitaba ad olan Yaşa Sevdiğim şiiri… Neler yok ki neler / Okurken dinlendirenler…

Azerbaycan (s.58) şiirinden ilk bölüm: “Kardeşlik, dostluk sevgi; işte bizde güç, kuvvet/Türk dünyası gururlu, onda bütün asalet/ Azerbaycan-Türkiye, iki devlet bir millet/Hep seninle olsam da özlemle yaşıyorum,/Azerbaycan’ım seni kalbimde taşıyorum.” Ne çarpıcı dizeler değil mi? Hani 'damardan!' derler ya, gerçekten öyle mi öyle!

Adaşım Muhsin İlyas Subaşı’nın güzel bir demesi var. Yeri geldiğinde kullanırım. Burada da kullanmadan edemedim: “Mısralar şairini yücelten bir kanattır / Şiiri yazmak kadar, okumak da sanattır.” Ayşe Paslanmaz, yazmayı ve özellilikle okumayı başaran güçlü bir kalem ve özel bir sestir.Biraz da övünmek gibi de olsun, hemşerimdir!

Tanışmamız sonrasında aynı toprağın bireyi olarak olumlu iletişim ve etkileşim içinde olduk. Mevlana ve Hacıbektaş örneği birbirimizi yüceltme davranışını uyguladık. Kimi zaman söyleştiğimiz oldu. Buluştuğumuz kimi etkinliklerde sevinç içinde olduk! Çaba ve çalışmalarını toplum içinde takdir ettim ve medyaya aktardım. Anımsatmalarımı birebir kendisine yaptım.

Şiir yazma işlevini yüreğinde duyması, özenmesi, güler yüzlü ve cana yakın tavır sergilemesi, hümanist bir yapıya sahip olması ve ilkelerine bağlı kalması başlıca özelliklerindendir. Ürünlerini üretirken bir o kadar da azimli ve hırslıdır! Elbette ki duygu yüklü üretken beyinler, / yaşamın duygusallıklarını da yüreklerinde hissederler. Gezip gördüğü yerlerden esinlenerek yazması da ayrı bir özveri örneğidir. Kısaca, şair Ayşe Paslanmaz / Yazmaktan da, gezmekten de uzanmaz!

Geneli hece ölçüsüyle kaleme aldığı  güzel mi güzel şiir örneklerini içselleştirerek (özümseyerek) okuyabilirsiniz. Paslanmaz YAŞA SEVDİĞİM adını koyduğu şiir kitabında; değişik temada sevgisini sergilemektedir. Aşklar, dizelerinde anlam bulmaktadır. Şiirleriyle okurunu geniş sevgi atmosferine taşımaktadır. 

Ayrıca Paslanmaz: “Kitabımda yoğun duygu atmosferi, katman katman yapraklar halinde açıyor. Şiir benim için çok önemli. Bu kitaba yıllarımı verdim, yoğun emeğim var. Şiir etkinliklerinde okuduğum şiirlerimden özellikle gençler çok etkilendiler. Öyle sanıyorum ki bu kitap, beğeni toplayacak!

Yaşadığım duygulardan damıtılan şiirlerimi dünya şiir gününde, anlamlı bir armağan olarak edebiyat ve sanat dünyasına sunmak istedim.’’ dedi. Okurlarının şiirlerini empatik bulacağı düşüncesinde olduğunu da ekledi.

Ayşe Paslanmaz, ilim Nevşehir’de doğdu. Şair, yazar ve gazetecidir… Kapadokya Şairler ve Yazarlar Birliği Derneği Başkanıdır. Ürgüp FM’nin sahibi ve Yönetim Kurulu Başkanıdır. Gelenekselleşerek Türkiye’de bir marka durumunda olan, uluslararası düzeydeki  “Kapadokya Şiir Şöleni”  ile kültür ve sanat etkinliklerinin mimarıdır.

Yüreğinin özsesini duyan şair Ayşe Paslanmaz’ı kutluyorum. Azimli,çabalı ve istençli çalışmalarının artarak sürmesine koşut alkışlarımla esenlikler diliyorum. İşte kitabına da  ad olan şiiri... Sindirerek okuyalım:

                           

                     Yaşa Sevdiğim

 

Hasretin bağrımda, canımsın diyor,

Dünyalar durdukça, yaşa sevdiğim.

Başımda som altın tacımsın diyor,

 

Seni unutamam, hâşâ sevdiğim,

Dünyalar durdukça yaşa sevdiğim.

 

Sevginin kınası ellerimizde,

Aşkı hece ettik dillerimizde,

Sevda bülbülleri güllerimizde

 

Kanımız kaynayıp coşa sevdiğim,

Dünyalar durdukça yaşa sevdiğim.

 

Dünya nimetlerini serdin önüme,

Dönüp bakmıyorum artık dünüme,

Adını nakşettim bütün günüme.

 

Gerek yok ekmeğe, aşa sevdiğim,

Dünyalar durdukça yaşa sevdiğim.

 

Güneşi katlayıp elime verdin,

Saman yıldızını yoluma serdin,

“Bu sevda bir ömür bitmesin” derdin,

 

Dileğin çıkmasın boşa sevdiğim,

Dünyalar durdukça yaşa sevdiğim.

 

Kokulu mektuplar gelsin arada

Aşkımız hatıra kalsın burada

Seninle beraber erdim murada

 

Kirpikler yakışır kaşa sevdiğim

Dünyalar durdukça yaşa sevdiğim.

 

Uğruma canını eyledin feda,

Asla demedin ki bir kez elveda,

Seni benim için gönderdi Huda,

 

Yolun uğramasın kışa sevdiğim,

Dünyalar durdukça yaşa sevdiğim.

 

Sevgilim sen bana abı hayattın,

Çepeçevre sevdan ile kuşattın,

Yıldızları taç yap diye uzattın,

 

Ayağın değmesin taşa sevdiğim,

Dünyalar durdukça yaşa sevdiğim.

 

Peri Kızı aşka sihrini katsın,

Bütün arzularım sinende yatsın,

Yıllardır beklenen mükâfatsın.

 

Her sabah dönelim başa sevdiğim,

Dünyalar durdukça yaşa sevdiğim.

 

                        *

 

 

 

                                                      

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..