Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Temmuz '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Ayşe teyze muffınleri

Ayşe teyze muffınleri
 

Herkese Merhabalar…
1 haftadadır sizlerin yaptıklarını takip edip, yorumlarla eşlik etmeye çalıştıysam da kayda değer bir şey yapmadığım için ayrı düştük.

Dışarıda yemek yedikten sonra Nihallere çay içmeye gittik. Bir gün öncesinden anneciği Ayşe Teyzemin yaptığı muffinlerden ikram etti. O kadar güzeldi ki muffinler, içi vişneli ve parça çikolatalı hafif kakaolu, yumuşacık ve ağızda dağılıyordu. Ben tarifini istedim, anneme soralım dedi. Anneye sorulacak tariflerde biraz korkuyorum; çünkü her şey bir çimdik, göz kararı, el yordamı, aldığı kadar…vs şeklinde gidiyor.

Ayşe teyzeciğimi aradım korktuğum başıma geldi: "valla benim ölçüm yok ki" diyerek başladık aradaki öçüler de mutabık kaldık ama un olayına gelince "normal kek tarifi gibi işte canım" diyerek bitirdik. Çok tatlı oluyorlar. Ellerine sağlık Ayşe Teyzeciğim

Malzemeler (20 tane muffin rahat çıkıyor)
3 yumurta.
1, 5 su bardağı şeker. ( ayşe teyzem nescafe fincanı kullanıyormuş hangi bardakla başlarsanız diğer ölçülerde de aynı bardağı kullanın)
1 su bardağından 2 parmak az sıvı yağ.
1 su bardağı süt.
½ paket kabartma tozu.
1 paket vanilya.
3-3, 5 su bardağı un (kıvamı çok akışkan olmuyor ama çok koyuda olmuyor ikisi arası olacak)

Diğer;
· 1 çorba kaşığı kakao (az kakaolu için)
· Vişne
· Damla çikolata
· 2, 5 çorba kaşığı kakao ( daha yoğun kakaolu olması için)
· Ceviz

Yapılışı
Önce yumurta, şeker, yağ, kabartma tozu, vanilya, süt ve istiyorsak kakaoyu iyicene karıştırıyoruz sonra unu eleyerek ekliyoruz ve 5 dakika kadar iyicene karıştırıyoruz. Muffin kalıplarına yağlı kağıtları koyup aralara damla çikolata, vişne yada ceviz koyarak kalıpları dolduruyoruz. 180 C de ısıtılmış fırına sürüyoruz.Yumuşacık ve harika muffinlerimize 30 dakika kadar sonra ulaşıyoruz.

Afiyet olsun…
aslı durkut

 
Toplam blog
: 42
: 1952
Kayıt tarihi
: 22.06.07
 
 

Yemek ve pasta yapmayı çok seviyorum. Pastacılıkla ilgili çeşitli kurslara katıldım ve sertifikalar ..