Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ağustos '11

 
Kategori
Anılar
 

Ayşematik

Anılar, kocayan beyinlerin koltuk değnekleriymiş. Öğretmenin anısı çoğu kez ya çocuk üstünedir ya da müfettiş üstüne. İşte müfettiş üstüne bir koltuk değneği: 

Yıl, 1983-84 ler, Fethiye Atatürk İlkokulunda yönetici olarak çalışıyorum. Odama çantalı bir adam girdi, "Ben müfettiş falanca…" Gördüğüm müfettişlerin en nur yüzlüsü, en tatlısı, ağabeyim yaşında, kanım çabuk kaynadı, kısa sürede içli dışlı olduk. Bir gün konu çamaşır makinesinden açıldı nasılsa, müfettişim bir çamaşır makinesi almak istiyor, ama markalarını, iyisini, kötüsünü henüz bilmiyoruz. O zamanlar bizim de çamaşır makinemiz yoktu. Ben gırgır olsun diye, "Hocam vallahi benim bir çamaşır makinem var, hem yıkıyor, hem sıkıyor, kuruluyor, kurutuyor hatta ütülüyor bile " dedim. Hocamın gözleri fal taşı gibi açıldı. "Markası ne?" diye sordu. Ben de hiç düşünmeden "Ayşematik" deyiverdim. (Öğretmen eşimin adı Ayşe'dir.) Odama giren çıkan olunca konu oracıkta kapandı. 

Müfettişim hafta sonu Muğla'ya döndü. 

Canım müfettişim Cumartesi günü erkenden kalkıp bir beyaz eşya dükkanına gitmiş, "Ben "Ayşematik çamaşır makinesi" almak istiyorum" demiş. Dükkancı işletildiğini düşünüp "Amca bende yok ama falan yerdeki mağazada herhalde vardır" demiş. Benim tatlı müfettişim o dükkanı da bulmuş. O dükkancı da bir başka dükkana yollamış. Müfettişim o dükkancıya, daha önceki iki dükkancının selamını götürmüş. Üçüncü dükkancı müfettişimi tanımış. "Hocam seni işletmişler, ben yıllardır beyaz eşya satarım, daha Ayşematik diye bir marka duymadım" demiş. Müfettişim, "Nasıl olur, bana onu koskoca Atatürk ilkokulunun müdürü söyledi, yalan söyleyecek değil ya…" 

Olayın sonrasındaki Pazartesi günü odamda oturuyorum. Kapı hızla açıldı, müfettişim elindeki çantayı masamı üstüne savurup, "Seni divan-ı harbe vereceğim, seni sürdüreceğim, seni süründüreceğim, seni…" 

Sonra eşimin adının Ayşe olduğunu söyledim, hani bir matiği fazlaydı. Müfettişim öylesine mükemmel bir insandı ki, oturup söyleşiye başlamamız, kahkahalarla gülmemiz hiç de uzun sürmedi. 

Yıllar sonra Muğla Üniversitesinin bir davetinde karşılaştık. Bana "seni Ayşematik seni" diyordu, yani Ayşematik. 

Müfettişimi sevgiyle, saygıyla anıyorum. 

 
Toplam blog
: 165
: 646
Kayıt tarihi
: 16.02.09
 
 

Recai Şahin: 1941 yılında Fethiye- İncirköy'de doğdum. İlkokul köyümde, ortaokulu Fethiye'de okud..