Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Aysun Kayacı Haklıymış

Aysun Kayacı Haklıymış
 

Merhaba sevgili bolg severler, dün gece bir haber bülteninde beni çcokuklarımın yanında bir yetişkin olarak utanca boğan, üzüntüden kahreden bir haber izledim.


Röportaj yapılıyor ve yaklaşık 15 vatadandaşa soruluyor. Yalnız belirtmem gerekiyor ki, bu kişilerin yaşları 20 ile 60 arasında değişiklik göstermekte, çeşitli eğitim seviyesinde ve hatta üniversite sınavlarına hazırlanan sözde taze eğitim almış gençlerimizden oluşmakta. Ve muhabir soruyor;
"Cumhurbakanımızın adı nedir?" .
Cevaplar şunlar efendim;" ABDULLAH GÜL, RECEP TAYYİP ERDOĞAN" bu cevapları herkes veremediyse de hadi buraya kadar tamam diyelim.

Sonra muhabir sormaya devam ediyor,
"peki bundan önceki Cumhurbaşkanımız kim di?". Ya yanıt yok ya da" Süleyman Demirel, Ecevit" gibi uçuk kaçık alakası olmayan cevaplar. Muhabir sormaya devam ediyor
"peki efendim ilk Cumhurbaşkanımız kimdir?" Yanıt yok! (!)

Çocukalarım ve ben şaşkınlık ve öfkeyle izlemeye devam ediyoruz. Sadece bir genç cevap verdi alay mı ediyorsunuz benimle diyen bir tavırla "ATATÜRK"... Bu haberi izlerken14 yaşındaki kızımın ve 10 yaşındaki oğlumun bana yorumla karışık soruları şu oldu: " anne bu insanlar mı oy kullanıyorlar? Daha kime oy verdiklerini bizi kimin yönettiğini bile bilmiyorlar." Haksızlar mı? Bu röportaj İstanbul'un göbeğinde yapılıyor...

Bunları tartışırken çocuklarımla aklıma Aysun Kayacı geldi. Bir zamanlar herkes söylediği (hani vatandaşı aşağıladığı gerekçesiyle olan o malum cümle) bir cümle için ne çok kızın üstüne gidilmiş, ne tepkiler almıştı. İtiraf ediyorum ben de birazcık söylenmiştim işte kendi kendime :) .

Ben kendi adıma dünkü haberden sonra AYSUN hanımdan özür dilemeyi bir borç olarak görüyorum. Fakat ekonomik sorunlarıyla boğuşup, ekmek derdine düşen ve bu gündemlerle, hayatta neler olup bittiğini takip edemeyen geleceğini değil gününü kurtarmaya yoğunlaşan vatandaşa da azıcık hak vermekten kendimi alamıyorum. Kabul ediyorum bu çelişkiyi ama olaya birkaç pencereden bakmamız gerkemez mi? :)

Sağlıcakla ve gündemden kopmadan kalın....

 
Toplam blog
: 85
: 1590
Kayıt tarihi
: 23.11.10
 
 

Yaş otuzbeş yolun yarısı eder demiş üstad demesine ama, benim yapacak çok şeyim var:)! Anneyim, e..