Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Kasım '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Ayva, elma, armut ve mandalina reçeli/2008

Ayva, elma, armut ve mandalina reçeli/2008
 

Olacak bu iş dedim kendi kendime…

Hafta sonu eve biriktirdiğim; mandalina, elma, armut ve ayva’dan reçel yapacağım!

Oldu da...

Dün akşam iki kilo şekeri aldım tencereye üzerini geçene kadar su koydum ve ocağa bıraktım. Diğer yandan ayvayı soyup küp küp doğradım ve haşladım.

Elmaları ve armutları da… 6 yeşil elma, 4 armut, 3 mandalina…(hepsi naturel hepsi ekolojik;hepsi köylü)

Şerbet koyulaşınca önce elmayı, sonra mandalinayı en son da armutları attım şerbete aralarda 3-4 dk vardır. Biraz pişince haşlanmış süzülmüş ayvayı ve çekirdeklerini koydum.

İki saat kaynadılar hemen hemen amma en son yarım saat ateşi iyice kıstım; bir limonu sıktım ve biraz daha kaynayınca kapadım.

Sıcak sıcak kavanozlara koydum.

Biri resimde diğerleri de resimdekiler gibi 3 kavanoz çıktı.

Müthiş olmuşlardı. Ayva koksusu hemen hemen hepsini bastırmıştı ama ağza alınca elma ve ayva ve armut ayrılıyordu…

Rengi de muhteşem olmuş gerçekten.

Başardım bu kez tavsiye ederim. Sanırım ben fark yaratıyorum...

 
Toplam blog
: 359
: 1593
Kayıt tarihi
: 29.11.06
 
 

Deli-dolu, akıllı,  yalandan yere çamura yatan, normal değerlerde zekalı, esprili, şakacı, kendin..