Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Eylül '08

 
Kategori
İftar Sofraları
 

Ayvalık'ta, Mücella Yengemden Keşkek Tarifi

Ayvalık'ta, Mücella Yengemden Keşkek Tarifi
 

....Mücella yengem ve keşkek...


Leyleklerin göç yolu, Büyükada'daki balkonumun üzerinden geçer.
Geçenlerde ilk kafile yola çıkmış... Ben iyice seyredeyim diye, her zaman nöbet değişimini de tam üzerimde yaparlar.

Bendeniz cennet kuşu, leylekleri gelirken görmemiştim... Ama, dönüşlerinde leyleği havada görünce çıktım yollara! 29 unda Eskişehir, 30 ağustos'ta Kocatepe derken, Ayvalık'taki anneme geldim.

Dayımın oğlu Nihat, annemin teyze oğlu İrfan Kaptan'a iftara davetliymiş, seni de alayım dedi. Annem de karnıyarık hazırlamış olduğundan, ona sorayım "olur" derse geliriz dedim. Valide "olur" deyince kalktık gittik.

Bir de baktım Mücella yengem keşkek yapmış; yanında pilavla tavuk. Aman allahım! Nasıl "sevinçli bir telaş" içine düştüm, anlatamam size. Bir tabak kesmedi, ikinci tabağı da afiyetle yedikten sonra, sevgili "mücü", göz teması neticesinde tabağıma biraz daha takviye yaptı.

Yengeme, "şunun tarifini ver de, milliyetblogta hava atayım!" dedim. Aldım kağıdı kalemi dediklerini aynen yazdım. Fotoğrafları da çektim. Fotoğraflardaki kişiler, dayıoğlu Nihat ve güzel kızı yeğenim Gözde, Mücella yenge, oğlu Ali,gelini "tatlı" Çiğdem", torunları "yaramaz velet" Aliefe ve "güzeller güzeli" İrem, ve de "en güzeller güzeli" validem Bükem. İrfan Kaptan, kahve içtimasına kaçtığından fotoğraflarda yok.

Gelelim meşhur keşkek tarifnamesine:
*Bir kilo yarmayı, akşamdan ıslat; sabah iki üç su yıka.
*Tencere dibine, kemiksiz parça dana etini ser.
*Bir küçük soğanı ince halka kes, tuzunu ilave et.
*Nevale üstünü iki parmak geçene su koy.
*Kısık ateşte 6-7 saat pişir.
*Ateşten indir, sıcağınla tahta kepçeyle etle buğday kardeş olana kadar döv.
*Tepsiye al,üstünü düzle.
*100 gr tereyağını kızdır, kaşık tersiyle açtığın yuvalara dök.
*Üstüne mutlaka kimyon serp!

Afiyetle yiyin! Hepinize Ayvalık'tan selamlar (Mücella)

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..