Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Nisan '07

 
Kategori
İzmir
 

Az deli azdan çok uçuk

Az deli azdan çok uçuk
 

Herkes böylemidir yoksa sadece ben miyim bu kadar kolay mutlu olubilen bir anda? Bir şarkı, bazen bir söz, kimi zaman bir bakış beni derin mutlulukların, sonsuz coşkuların içine sürüklüyor. O an bildiğim, öğrendiğim herşey boş oluveriyor, "paylaşmak" inanılmaz derecede karşı konulmaz bir his. Paylaşmalıyım, evet hemen şimdi. Nasıl mı? İşte yazıyorum yine; harfler arda arda dans ediyor kalemimin ucunda, kelimelere dönüşme valsi yapıyor.

Egeli olşumdan mıdır nedir bir Rumca-Türkçe melodisi duymaya göreyim önce dayanılmaz bir sevinç ardından mutluluğun kıyı köşe yerleri. Sonra......işte sonrasını hiç yazmayacağım. Ben şu kıyı köşe demeden mutlu olduğum anları yazıyorum ya gerisini koyverdim.

Hem içim hem tüm bedenim kıpır kıpır, ruhumu söylememe gerek yok o zaten uçuk, çocuk, seseri... Gitmiş bile Egenin en bir mavisine, yeşiline, kızılına. Kordonda oturmuş, rakısı, buzlu bademi, rokası, midyesi derken kuruvermiş sofrayı "çilingir" misali. İmbatla kucaklaşmış bir İzmir gecesinde, piyasa yapan "güzel kızlara", "yakışıklı delikanlılara" takılmış gözleri, uçukluk var serde duramaz, ruh oluşuna aldırmıyor. Yine dile düşecek İzmir Kızları güzelliklerini kıskanan, rahatlıklarını çekemeyen gözlerde. Yine konu olacak "dar görüşlü" kalemlerde makalelere diye iç geçiriyor. Sonra bir yudum daha alıyor rakısından, bir bademin kabuğunu soyuyor kolayca "aman boşver gitsin" diyor seyre dalıyor tekrar Karşıyakanın ışıklarını. Serseri bu ruh duramaz orada da olsam diyor uzanıyor bir çırpıda Alsancak İskelesine, atlıyor vapura. Yakamozun en yakıcı ışıklarını içine çekiyor, yosun, iyot kokan deniz üzerinde seyrederken. Bu ışık oyunları, bu koku, bu duygular, adamı aşık etmeyede şair etmeyede yeter. Bu gece bitmez, imbat sürer daha sabaha kadar bu ruhta.

Küçücük bir çatlaktan, kocaman bir sel yarattı artık, çorbacıda noktalayacak geceyi. Ve yeni günün en güzel anlarını Gümrükte, deniz kenarında, fırından henüz gelmiş boyoz, yumurta ve tulum peyniri eşliğinde karşılayacak. Buralara gelmesi zaman alacak belli......

Ruhu başka kendi başka yerlerde herkes bilir; nasıl güzeldir bunları düşlemek ve ne çok acıtır. Hep yarımdır yaşam, hep yarımdır yazılar..

Herkese sevgiler

İzmirli:)

 
Toplam blog
: 8
: 6342
Kayıt tarihi
: 04.02.07
 
 

İzmirliyim. Uzağında olunca daha çok İzmirliyim. İstanbul'da yaşıyorum. 2 Oğlum var. Kamu Yön..