17 Temmuz '08

Az gittik uz gittik- 2. bölüm

"RESİM:BANA AİT" "KALEDEN GÜZEL SİNOP"

“Dışarda deli dalgalar
Gelip duvarları yalar;
Seni bu sesler oyalar,
Aldırma gönül, aldırma”

Denize tutunan bir şehir, Sinop.

İlk durağımız o tarihi cezaevi. Şimdilerde müze haline dönüştürülen bu taş bina bahçesine girdiğimiz andan itibaren tüylerimizi tek tek ediyor. Hele zindanlar… Rutubet kokusu genzimizi yakıyor. Duvarlar kabarmış nemden. Harita gibi girintili çıkıntılı sarımsı duvarlar. Nemden kabaran zeminlerin renkleri alacalıbulacalı...

Anlatıyor görevli bayan. Mahkumların yarım ekmek hakkı varmış. Bu ekmekle önce fareleri doyurmak zorunda kalırlarmış, bir yerlerini kemirmesinler diye. Zaman zaman lağım taşarmış, su basarmış bu zindanları ve yarı bellerine kadar su içinde kalırmış mahkumlar.

Kimler gelmiş kimler geçmiş buralardan… Pek çok tanıdık isim var. Sabahattin Ali mesela. Mesela Refik Halit Karay. Merdivenlerden yukarı tırmanıyoruz. Koğuşları görmek için. Kocaman kocaman koğuşlar acaba kaçar kişi kalıyorlardı ki buralarda.

Parmaklıklar Ardında dizisinin çekim mekanlarını görüyoruz kapalı kapıların küçük pencerelerinden. Dekorlar kilitli şimdilerde iki koğuşta.

Sabahattin Ali’nin o meşhur şiiri, “Aldırma Gönül” asılı, kaldığı koğuşun duvarında. Bir garip oluyor insan düşündükçe. Öyle ya bizim turist olarak gezdiğimiz bu mekanda, kimler neler yaşadı.

Çıkıyoruz cezaevinden… Biraz ilerlediğimizde denizi gerebiliyoruz az da olsa ve pek çok güvercinin kanat çırpışına tanılık ediyoruz.

Bir sonraki durağımız Sinop Kalesi.

Kaleye çıkmadan önce tekne maketlerinin satıldığı bir mağazaya giriyoruz. Birbirinden değişik, birbirinden güzel maketlerden alıyoruz yakınlarımıza hediye etmek için.

Olağanüstü bir manzaraydı karşılaştığımız Kaleden bakınca… Sinop ayaklarımızın altındaydı adeta. Panoramik olarak resmini çekiyorum gözlerimle, zihnimde saklamak üzere. Görmek lazım tek kelime ile. Denize daha yakın olabilmek adına muhteşem maviliğin hemen karşısındaki çay bahçesinde içtik buz gibi sodalarımızı. Başımı sola çevirdiğimde İzmir’i, Kordonboyunu, hatırlattı bana Sinop.

Hamsilos fiyordundayız daha sonra. Cennette miyim diye düşünmeden edemiyorum… Akşam çökmek üzere Sinop’a. Deniz çarşaf gibi durgun. Yemyeşil ağaçların arasından seyrediyoruz güzelliği. Hava sıcak hala. Meşrubat ikram ediyor tur operatörümüz, yudumluyoruz manzaraya karşı.

Bembeyaz bir fener var İnce Burun’da. En ince noktasındayız Sinop’un, inanabiliyor musunuz.

Diyojen Otel’de indirdik midelere balıkları, deniz manzarasına karşın. Müzisyen arkadaşın birbirinden güzel parçalarına eşlik ettik uzunca bir süre. Doyamadık yine de Türk Sanat Müziğine.

29.06.2008

........................

DEVAM EDECEK...

Giresun'un fındığı daha lezzetlidir, derdi babam. Galiba daha kalitelisi Giresun'da, fındığın bolu da Ordu'da diyebiliriz.

Şahin Yamaner
 18.07.2008 23:29
Cevap :
Valla rehberimiz bize aynen öyle söyledi. Giresun'dan aldık fındıkları bir de çay ikram ettile rbize..Sağlıcakla kalın.  21.07.2008 8:46

Sinoba geldin demek oh ne iyi etmişsin hele hele kaleden sinopu seyretmek doyumsuzdur,ben gittiğimde türk kahvesi içmiştim kaleden sinobu seyrederken,eşsiz güzel bir yer orası 3 kez gittim bir üç kez daha gitmek isterim,ne güzel geziyorsun iyi geziler bol TSM dinlemeler canım,,,,,,,

Alyoşa-Sevmek Güzeldir.
 18.07.2008 13:58
Cevap :
GERÇEKTEN ÇOK GÜZEL BİR ŞEHİR sİNOP...fIRSAT OLURSA BEN DE DAHA UZUN SOLUKLU KALMAK VE DAHA DETAYLI GEZMEK İSTERİM. AKLIMDA öREN'DE VAR..KISMET... ALYOŞA NE DEMEK.MERAK ETTİM..SEVGİLER..  18.07.2008 14:51

Sinop,annemin benim doğduğumuz yer.Evleri o gördüğün hapishanenin bitişiğindeymiş.Şimdi içinde nelerin yaşandığı o ev yok.Görüyorsun bu ülkede şaiirleri yazarları bile o duvarların arkasına koyabiliyorlar.Çok güzel bir gezidesin.Boş ver romayı orayada gidersin.Bu güzel yazın için sana teşekkürler. Cansın Erol

Cansın erol
 17.07.2008 23:58
Cevap :
Ah bilmiyordum Sinop'lu olduğunuzu... Çok güzel bir meleketiniz var. Ve sizi burada görmek ne güzel... Her şey tükenip gidiyor hayatta..Bir varsın bir yok, masal gibi. Hepimiz bakai kalan bu gök kubbede bir hoş seda olacağız... Ama geri de bir sürü blog yazımız var .Belki yılalr geçince bile okunacak... Ne dersiniz biz de karınca kararınca elimizden geldiğince birer eser bırakıyor muyuz... Sizi sevgiyle kucaklıyorum... Sağlıcakla kalın.  18.07.2008 11:17

Güzeeeelllllll!...

Şahin Yamaner
 17.07.2008 22:44
Cevap :
Teşekkürler.Bir Karadeniz'li olarak siz mutlaka görmüşsünüzdür Sinop'u. Geçen sene Karadeniz'i de gezdik.Ordu 'da çok güzel.Boztepe'de kahvaltı etmiştik.Turşu kavurmasına bayıldım bir de Boztepe'den şehri seyretmeye... Şimdi soruyorum size en güzel fındık Ordu'nun mu Giresun'un mu. Rehberimizin söyledğine göre bu iki şehir hep çekişirmiş benim fındığım daha güzel diye. Sevgiyle kalın.  18.07.2008 8:58

: 13.06.07

Ankara'da doğdum. İlk, orta, lise ve üniversite eğitimimi Ankara'da tamamladım. AÜİF iş idaresi b..