Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mart '09

 
Kategori
Bayramlar
 

Azerbaycan'da Nevruz...

Azerbaycan'da Nevruz...
 

Anamın nevruz sofrası


Azerbaycan Nevruzu kutluyor.

Dün Azerbaycan TV kanallarında Nevruz kutlamalarını görünce duygulanıp, gözlerimi ıslattım.

Bir anda kuş olup memleketime uçmak ve Nevruz şenliklerine katılmak istedim.
Ne muhteşem bir gösteriydi, İçtimai Kanalda gördüklerim.

Güzel şarkıcılarımız bir birinden güzel ezgilerle etrafa toplaşmış ahaliyi musiki sedalarına boğuyor ve yanan ocağın sıcağına ve alev dilimlerinin ışıltısına hayran kalıyorsun.

Şekerbura, baklava, şekerçöreği, goğal, kuruyemişler, yemişler, yanan renkli mumlar, boyanmış renkli yumurtalar...

Ahh. Çok özledim.

Bu bayram Türkün bayramı, ama Türkiye'de bu bayram Azerbaycan'daki, gibi kutlanmıyor.

Geçen sene yerel TV kanalı KAY TV-ye davet edildim ve Nevruzu anlattım. Her kes hayran kaldı ve imrenerek- "keşke burada da Nevruz bu şekilde muhteşem kutlansa" dediler.

Şimdi aynısını ben de söylüyorum: "Keşke..."

Annem aradı ve Nevruz sofrasını kurduklarını, ailenin masada oturarak beni anımsadıklarını söylediler.

Nevruz çok güzel bayram. Annemler dayımı, yaşlı akraba-ahbapları ziyaret etmiş, babamın mezarına da uğramışlar.

Bense Kayseri'de bu güzellikleri sadece evdeki "kutu"dan seyredebiliyorum ve çok üzgünüm.

Bekarken sabah erkenden kalkar duş alır, yeni elbise giyer, ondan sonra akşam bayram sofrasında kiminle şakalaşacağımı, hangi bayram falına bakacağımı planlaştırırdım.

Kardeşlerimle fal bakar, yumurta dövüştürürdüm.

Şimdi o anlıarı hatırladım ve burnuma nostalji kokusu geldi.

Ama onlar Azerbaycan'da şimdi bu sevinci yaşamaktalar.

Ben de Nevruz tatlıları pişirerek, evde semeni yeşerderek bu bayramın güzeliğini Türkiye'ye de taşıyacağım.

Bir zaman gelecek ki, Türkiye' de aynen Azerbaycan gibi Nevruzu kahkaşanlı ve muhteşem kutlayacak, her sene Nevruzun gelişini sabırsızlıkla bekleyecek!

 
Toplam blog
: 51
: 820
Kayıt tarihi
: 18.02.08
 
 

1978 doğumluyum. Bakü'de doğdum. Ben Kayseri'de yaşayan Azerbaycanlıyım. Kayseri'de yaşıyorum. Be..