Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '08

 
Kategori
Yolculuk
Okunma Sayısı
662
 

Azerbaycana ilk kez ayak basan Türkiye'li

Azerbaycana ilk kez ayak basan Türkiye'li
 

dostça kardeşçe el sıkışalım


"Kardeş Azerbaycan ülkesine hoş geldiniz" uğurlu cümlesi ile ilk kez bu memlekete ayak basan bir Türkiyeli uçaktan hava alanına indikten sonra dönüp geriye bakar, yazılmıştır: "Azerbaycan Hava Limanı- Azerbaijan Airport". Sonra ne yapar, tabii ki, bir taksi çağırır. Taksi şöförü misafirimizin büyük-küçük olmasının farkına varmadan "buyur abi" der. Bizimki bir tarif verir, biraz karışık. Şöför de tahmin ettiği adrese götürür bizimkini. Ama adres yanlıştır. Bu sefer Türkiyeli misafir otobüsle gitmeyi dener. Varacağı yere yaklaştığında bir an önce inmek için "inecek var" diyeceği yerde "sakla düşeceğim " der.

Şimdi bu nasıl bir söz diye sorarsınız, o zaman bu kelimenin fıkrasını anlatayım:
Azerinin birisi Türkiye de otobüsle gidiyormuş, otobüs tam bunun varacağı yere yaklaşırken Azeri alel-acele şoföre yaklaşır ve "sakla düşeceğim" der. Şoför Azeriye bön-bön bakar, ama bir şey demez, yola devam eder . Azeri tekrar 'sakla gardaşım düşeceğim' der. Bu sefer şöför dayanamaz, alttan yukarı azeriye bakar: "ya, kardeşim senimi tutacağım, direksiyonumu kullanacağım", der. Meğer "sakla düşeceğim" Azerilerde "dur ineceğim" anlamına gelirmiş. İşte bu Türkiyeli de uzaktan-yakından bu Azeriyle tanışıyormuş, o yüzden haberi varmış. Neyse, bizimki durakta indikten sonra varacağı eve hediyelik çikolata, tatlı almak için yakındaki markete girer, alacaklarını seçer, cebinden parayı çıkarır, satıcı bayana uzatır, "tamammı" diye sorar, bayan "gaytaracağım" der. Bizimki merakla: "Niye gaytaracaksın bacım yetmiyorsa üstüne ekleyeyim" der. Bayan yine "yok gaytaracağım" der ve kasadan bir kaç bozuk para çıkarıp bizimkine uzatır.
Meğer "gaytaracağım", "üstünü vereceğim" anlamına gelirmiş.

Nihayet, bizim misafir aradığı evi bulur ve çok ta hoş karşılanır. Ev sahipleri güzel bir yemek sofrasının ardından mis kokulu, horoz ibibiği, al kırmızılı Azerbaycan çayı ikram eder misafire. Zaten çay Türk milletinin tiryaki içeceğidir ki, sohbetleri daha da tatlı kılar. Aynı Türkiyelinin ev sahiplerine başına gelenleri anlattığı gibi...
Devam edecek...

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

çok güzeldi Vusale.. azeri diline bayılıyorum.. bu "düşmek" kelimesinin " "inmek" anlamına geldiğini daha önce sevgili mesut beyin blogunda da okumuştum.. çok gülmüştüm..:))))) ikinciyi bekliyorum.. sevgilerimle.

sema öztürk 
 27.02.2008 22:24
Cevap :
evet devamını yazıcam. daha çok enteresan fıkralar oluştu. biz sınırları aşıp kucaklaşınca. bunlar bizi daha da mutlu ediyor. deyilmi? Azerbaycan da o kadar türkiyeli iş adamı varki, hepsi de memnun ve bizim şivede konuşmaya çalışıyorlar. size de teşekkürlerimi bildiriyorum  28.02.2008 12:33
 

Aziz Nesinin bir anısını anımsattı bana... Kazakistanda Almaatada uçak inişe geçerken kaptan pilot anons yapar, emniyet kemerlerini takınız uçağımız birazdan düşecek diye... Bir korkudur alır Aziz Nesini, meyerse düşmek inmek anlamın ı taşırmış... Evet değerli kardeşim, Türk milleti pare pare oldu ve kökü bir olan dillerimizde bir sürü ağız ve lehçeler gelişti... Bir gün tüm ulus kucaklaşacak nasılsa... Sevgi ve saygımla...

yeşilsoğan 
 27.02.2008 21:47
Cevap :
Aziz nesin Azerbaycanın en sevilen yazarlarındandır. Hele bir de annemin. o bana tanıttı Aziz Nesini. Böyle fıkralar çoktur, biliyormusunuz, biz sınırları aşıp kucaklaşınca, bibirimizi anlamaya, kültürlerimizi paylaşamay acele ettik. Azerbaycanda çok sayıda türk işadamaları var. Ve onlar orda çok mutlular. size de bir gün Azerbaycana yolculuk etmeyi dilerim. orda hiç yabancılık çekmeyeceyinizden eminim. Saygılarımla!  28.02.2008 12:37
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
 
Toplam blog
: 51
Toplam yorum
: 90
Toplam mesaj
: 38
Ort. okunma sayısı
: 811
Kayıt tarihi
: 18.02.08
 
 

1978 doğumluyum. Bakü'de doğdum. Ben Kayseri'de yaşayan Azerbaycanlıyım. Kayseri'de yaşıyorum. Be..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster