Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Temmuz '14

 
Kategori
Magazin
 

Azerbaycanlı sevenlerinden Tuba Büyüküstün’e mesaj var

Azerbaycanlı sevenlerinden Tuba Büyüküstün’e mesaj var
 

Geçtiğimiz günlerde bir okurumdan aldığım e-mail bu konuyu tekrar düşünmeme neden oldu.

Gelen e-mailde Tuba Büyüküstün’ün Azerbaycan’daki bir hayranı Tuba’nın doğum gününde oradaki hayranlarının seslerini duyurmak istediklerini belirtiyordu.

Yani her zamanki gibi fanların sevdikleri ünlüler için yapacakları bir doğum günü kutlaması ve onlara seslerini iletmek isteği vardı.

Görmezden gelebilirdim. Bu konuyu tek başına haber yapabilirdim. Gelen yorumları alt alta yayınlayıp istediklerini kuru bir habere sığdırmak da mümkündü.

Öncesinde de böyle düşündüm açıkçası. Ama durum her ne kadar her zamanki fanların alışılmış hareketi gibi görünse de duruma sıradan doğum günü kutlaması olarak bakmamak gerek en azından benim cephemde durum böyle.

Nedenine gelince ailenizle kan bağı olmayan bir insanı sevmek, ona ait şeyleri takip etmek, kör kütük bağlanmak, bir ünlünün yaşamına sızmak. Anlamadığım, anlamlandıramadığım yabancısı olduğum bu duygu üzerine epeydir yazmayı düşünüyordum. Tuba Büyüküstün fanlarından gelen bu e-mail de yazıyı hızlandırdı, bu konuda yazmama vesile oldu.

Anlayacağınız tüm bu anlamlandıramadıklarım kuru bir haber yapmak yerine sayfamda yer vermeme neden oldu.

Fan olmak ne demektir, neden fan olunur, bir ünlü için neden üzülür insan ya da neden sevinir? Onun için kavga eder, onun her kusurunu affeder? Kendisine rol model alır, ona ait her bilginin peşinde koşar?

Çocukluğumun Figen ablaları vardı. O zamanlar Ayhan Işık’lar, Belgin Doruk’lar için ölüp ölüp dirilirlerdi. Çocuktum anlamazdım. Sonra büyüdüm yine anlamadım. Haberci oldum ama haberci yanım ünlüler dünyasından uzak durdu. Anlamadığım bir dünyada magazine bulanmak, haber yapmak, onların hayatlarını takip etmek hiçte bana göre değildi zaten.

Spor dünyası da çok farklı değildi. Özellikle futbol. Onların fanları da bir dine tapar gibi takımlarına tapıyorken o cepheyi anlamam da mümkün olmadı.

Yerel yönetimler, politikacılar cephesindeki haberler daha çok ilgimi çekti. O alanda birçok ünlü politikacıyla, belediye başkanlarıyla röportajlar yaptım. Haberlerimin ağırlıklı konusu onlar ve onların seçmenleri oldu.

Onların da seçmenleriyle bağları güçlüydü. Ama o seçmenler arkasından yürüdükleri siyasetçiye beklentilerle bağlıydı. Oysa sanat camiasındaki fanların ünlülerle kurdukları bağlarda beklenti yok, karşılıksız salt sevgi var.

Yani koşulsuz. Belki de bu koşulsuzluğu anlamakta zorlanıyorum, zorlanıyoruz.

Bir ünlü şöhretini kaybetse de geriye kalan sadece onu seven fanları oluyor.

Bir politikacı ise koltuğunu kaybettiğinde seçmenin rotası beklentileriyle değişip yerine yenisini koyuyor.

Bu yüzden sanat camiasının ünlüleri politikacılardan her zaman daha şanslı ve daha kalıcı bana göre. Şöhretleri bitse de sevenleri aynı yerde çünkü.

Oysa seçmenler beklentilerine karşılık alamadıklarında terk edenlerden.

Bu yüzden sanat dünyasının ünlüleri koşulsuz seven fanları oldukça hep varlar ve en şanslı olanlar. Şöhretleri bitse de.

Oysa baktığımızda bu duygunun peşinde koşanların hepsinde aidiyet duygusu ön planda. Bir yere ait olma duygusuyla kurulmuş bağlar. Koşulsuz aidiyet, koşullu aidiyet. Sanki bu duygunun peşinde değiller ise çıplakmış gibi.

Bir gülüşün, bir tavrın, nedensiz sevmenin ya da bir partinin peşinde nedenli sevgiyi göstermenin temelinde yatan aidiyet duygusu.

Ortak dili oluşturmanın en kolay yolu.

Ünlülerin fanları üzerine genel yargı ergenlerin yaygarası olarak bakılsa da gerçeğin bunla hiç alakası yok tabii.

Aklıselim, iş güç sahibi pek çok olgun insan da bu ortak dilde buluşmakta. Bu yüzden kuru gürültü deyip geçiştirmek kolaycılığa kaçmaktan başka bir şey değildir.

Zira beklentilerle yoğrulmuş kuru gürültü yaratan seçmenlerden oluşmuş fanatizme ve şiddetle beslenen futbol fanatizmine bakınca ünlülerin fanlarının daha sadık olması ve daha masum oldukları gerçeği büyümemiş ergenlerin hangi cephede daha ağır bastığının da göstergesi.

O ortak dilde buluşanlardan biri de Tuba Büyüküstün fanları. Kendilerini TBFC olarak tanıtan grup Büyüküstün’ün doğum günü için kolları sıvamış. Türkiye’de olanların ilk hayata geçirdikleri ise Unicef’e bağış amaçlı Unicef tarafından TBFC için özel olarak yaptırılan Unicef’i destekliyorum t-shirtleri. Böylece hem bağışta bulunmuş hem de ona bir yerde doğum günü hediyesi vermiş oluyorlar.

Yine Türkiye grubu ona özel bir parti hazırlığında. Kendisi olmasa da bir araya gelip kutlayacaklarını duyurmuşlar.

Çokça yakınımızdakilerin özel günlerini kaçırırken konu sevdikleri ünlü olunca kaçırmıyorlar.

Ona yaklaşmak, ona hissettirmek için onu sevenler ellerinden gelen her şeyi yapıyorlar.

Tuba Büyüküstün’de onlardan biri. Duruşuyla, yardımseverliği ile duru güzelliğiyle ünü sınırları aşan Büyüküstün’ü evimizin kızı gibi görüyoruz. Benim de duruşunu takdir ettiğim oyunculardan biri.

5 Temmuz doğum günü. Türkiye’deki fanlar başta olmak üzere yurt dışındaki fanları da onun için bu özel günde bir şeyler yapma çabasındalar.

Azerbaycanlı sevenleri de öyle. Aysel Aliyeva öncülüğünde bu dileklerini bana ilettiklerini yazımın başında belirtmiştin.

Onlar kendilerini ve duygularını anlatırken “Tuba Büyüküstün’ün yurt dışı fanları diyince hep akla Araplar geliyor” diyerek sitemlerini belirtiyorlar önce.

“Biz bu algıyı biraz da kırmak istiyoruz. Onun sadece yurt dışında Arap sevenleri olmadığını birçok ülkede özellikle Azerbaycan’da çok sevildiğini belirtmek istiyoruz” diyorlar.

Tuba Büyüküstün’ü Azerbaycan’da Ihlamurlar Altında dizisiyle tanımışlar. 2006 yılında Azerbaycan’ın İTV kanalında yayınlanmaya başlayan dizi fırtınalar estirmiş ülkede. Sakin, samimi tavırları, doğallığı, güzelliği ile genci yaşlısı Azerbaycan halkını büyülemiş Büyüküstün. Sonra Asi dizisi yayınlanmış. Ondan sonra yabancı dizilere gelen yasak yüzünden diğer dizilerini kendi kanallarından takip edememişler. “Ama uydu aracılığı ile Türkiye ile eş zamanlı izliyoruz” diyorlar.

2011 Ağustos ayında “Pantene” yarışması için jüri olarak Baküye gitmesiyle gecede yaşanan izdihamı sözcüklerle ifade edemiyor Aysel Aliyeva.

Bakü’de büyük bir sevgi gösterisiyle karşılanmış. Geceye katılmadan önce ise Pirallahi Uşaq Evi adlı kimsesiz çocuklar yurdunu ziyaret etmiş. Bu yurt ziyaretiyle de gönüllerini feth etmiş Büyüküstün.

Ve ekliyor; “Ben şahsen Tuba’yı ne güzelliğine göre ne de oyunculuğuna göre seviyorum benim gönlümü yardım sever olması feth etti  Tuba bir sürü projelerde yer aldı, destek verdi. Şimdiyse UNİCEF iyi niyet elçisi olarak görev almaya başladı burada haberi yapıldı. “Türkiye’nin sevilen oyuncusu iyi niyet elçisi oldu” diye bundan büyük bi gurur olamaz bizim için. Tuba bizden biri gerçek anlamda bizden özümüz gibi severiz onu.”

Azerbaycan’daki Tuba sevgisini böyle anlatıyor Aysel Aliyeva. Ve oradan bu sevgiye ortak olan diğer sevenlerinin doğum günü mesajlarını da iletiyor.

İşte o mesajlar;

Damla :Tuba abla yıllardır sevdiğim;güzelliği,oyunculuğu,içtenliyi,anneliyi ile kendine hayran bırakan oyunculardan ilkidir Hayat ona hep gülen yüzünü göstersin Hayatı hep güzel insanların güzel sözleri ile neşelensin… Hayatımda gördüğüm en özel ikiz çocuk annesidir Tuba Büyüküstün hayatındaki koşulsuz mutluluk hiç bir zaman yok olmasın.

Ve bilsin ki, hem Türkiyede,hem Azerbaycan’da ve daha başka ülkelerde onu koşulsuzca seven insanlar var.Bi daha doğum günün kutlu olsun melek.”

Dilber :İyi ki doğdun 5 Temmuz mucizemiz.Tubamız iyi ki bizim meleğimiz oldun.Sana olan sevgimi kelimelerle anlatamam.Seni görürsem bağıra-bağıra,ağlaya-ağlaya anlatırım ancak.Seni çok seviyorum annem gibi babam gibi.Nice mutlu senelere eşin ve kızlarınla birlikte.”

Ali:“Doğum Günün kutlu olsun…İyi ki tanıdık seni,İyi ki varsın.Sevgili ailen ve hiç bir zaman eksik olmayan mutluluğun ile çok uzun ömürler diliyorum..Hep huzurlu ve mutlu olman dileğiyle…Baküden sevgiler.”

Mustafa:Melek yüzlüm Sana dünyanın tüm güzelliklerini diliyorum kalbinden geçen herşey senin olsun eşin ve dünya tatlısı kızlarınla sana çoooooooook uzun mutlu bir hayat diliyorum seni çok seviyorum iyiki doğdun iyi ki hayatımıza girdin.”

Aydan: Yine bir 5 Temmuz.Asiden bu yana hayran olduğum hatun.Her gün beni oyunculuğuna ve kendi karakterine,duruşuna aşık eden güzellik.Hep güzel işleriyle projeleriyle haberleriyle örnek oldu.Başarısı Türkiye sınırlarını çoktan aştı zaten.Önümüzde daha çok seneler var başarıdan başarıya koşacağımız.Hep yüzü gülsün hep mutlu olsun.Hep başarılı olup gururumuz olsun.İyi ki doğmuşsun sinyorina iyi ki hayatımızdasın.”

Nermin: “Canım Tubam iyi ki doğdun kuzum benim. Hayatımızda iyi ki varsın.temmuz mucizem.Herşey gönlünce olsun.küçük devletinde (ailende) her daim mutlu ol.Kızlarınla,eşinle ömür boyu huzurlu yaşamanı dilerim.ALLAH nazarlardan korusun seni.TBFC ailesi olarak her daim arkandayız.Ad günün mübarek gözel ana gözel heyat yoldaşı gözel qadın.”

Leyla: Bu kutladığım belki de 9.doğum günü. Bu tarih TBFC için çok önemli değerli.İşte yine bir 5 Temmuz’da daha beraberiz.Bu özel günün başkahramanına herşeyin en güzelini diliyorum.Tatlı ailesiyle huzurlu hayatı bir ömür sürsün inşaallah.Sağlık mutluk hep yanlarında olsun.Hep mutlu olsun heppp.İyi ki doğmuş iyi ki var.Nice yıllara. Baküden sevgiler.”

Melek :“Doğum günün kutlu olsun Tubacım nice sağlıklı huzurlu yaslara seni çok seviyorum Bakü’den sevgiler..”.

Lale:Seni çok seviyorum Tubişim doğum günün kutlu olsun meleğim eşinle ikizlerinle mutlu başarılı bir yasam dilerim sana.”

Aysel : “İyilik meleğim iyi ki varsın hayatımızda..9.yılımız seninle beraber geçmiş bunu fark ettim  zaman akıp gitmiş ama sevgimiz hep aynı hep Büyük-Üstün.   Baldan tatlı yeğenlerimizle,yakışıklı eniştemizle ve de tabiki bizlerle nice huzur dolu yaşlara  doğum günün kutlu olsun Tuba abla..Koşulsuz sevgiyle yanındayız her zaman.”

Pınar: “İyi ki doğdun Tubam, yıllardır bu asil duruşunu hiç bozmadığın için kalbimdeki yerin hiç bir zaman değişmedi. Benim için her zaman örnek alınası bir melek oldun. Minik meleklerimiz Toprak, Maya ve Onur abimiz ile birlikte nice mutlu yıllar diliyorum."

Edile: “Tubam İyi ki doğdun annene çok teşekkür ederim senin gibi bir kız yetiştirdiği  için  bu zamana kadar televizyonda sergilediğin duruşunla, muhteşem oyunculuğun  ve tabii ki kalbin gibi güzel olan yüzünle hep çok sevildin, bu hep böylede olacak, başarılarının devamını dilerim ailenle çocuklarınla esinle mutlu huzurlu nice  yaslara. İyi ki varsın melek. Her zaman arkandayız.”

Mesajlarıyla ona sevgilerini yollarken unutmadıklarını da gösteriyorlar. Peki, onların bu yaptıklarının ne kadarından haberdar ünlüler? Bilinmez. Hoş sevenleri için haberdar olsalar da olmasalar da fark etmiyor, onlar kendilerini böyle iyi hissediyorlar. Bu doğum günü kutlamaları ne ilk ne de son olacak kazanan ise fanların koşulsuz sevgisi olacak.

Nice Yıllara Tuba Büyüküstün.

oyatekin@gmail.com                                         

https://twitter.com/#!/oyatekin (@oyatekin)

http://yurthaber.mynet.com/yazarlar/tum/1/o.tekin35

OYA TEKİN / MEDYABEY.COM

Oya Tekin/ Engelliler Haber ve Bilgi Portatalı Yaşadıkça.com köşe yazarı

Not: Burada yazılan tüm yazılarım elektronik imza ve zaman damgası güvencesi altında yasal hakları korunmaktadır. Hiçbir şekilde basılı ya da elektronik bir ortamda (CD, Internet vs.) kaynak gösterilmeksizin izin alınmadan kullanılamaz.

 
Toplam blog
: 295
: 3718
Kayıt tarihi
: 01.10.06
 
 

Milliyet Bloğa nasıl geldim ve nasıl yerimi aldım bilmiyorum. Sanırım uzun yıllar okuduğum bölüml..