Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Aralık '19

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Azerbaycanlılar Günü Kutlaması

 

"Aradan geçen 80 yıla rağmen hâlâTürkiye'de yurt dışında her yıl Atatürk'ü anma programları düzenlendiğinde programa katılmak isteyenlerin sayısı her sene artmaya devam ediyor. Bu içimizdeki Atatürk sevgisinin ne kadar büyük olduğunu, ne kadar yüce bir insanla karşı karşıya olduğumuzu gösteren en açık örnektir.”

Erkan Özoral

Bakü Büyükelçisi

Dünya Azerbaycanlılar Birlik ve Dayanışma Günü, kimi üniversitelerde, illerimizdeki konsolosluklarda ve ilgili derneklerde gereği gibi değerlendirilmektedir.

31 Aralık Dünya Azerbaycanlılar Dayanışma Günü öncesi katıldığım Dünya Azerbaycanlıları Birlik ve Dayanışma Günü kutlaması, Üsküdar DSİ Sosyal Tesislerinde kalabalık katılımla gerçekleşti.

Salona girdiğimde gençlerin ilgisiyle karşılandım. Gösterilen masada oturdum. Oradakilerle tanıştım. Vakıflar bölge Müdürlüğü görevlilerinden olan çağrılı Sivaslı Hikmet Yüksel ve Afşinli Aydın Doğan ile aynı masadaydık. Onlarla kimi konularda söyleştik. Hikmet Yüksel’e Hüseyin Yıldırım’ı tanıyıp tanımadığını sordum. Çok çok olumlu tümcelerle o güzel insandan söz etti! Aydın Doğan, santrallerin tozunun daha çok Elbistan’a savrulduğunu belirtti.

Dönüş yapalım masamıza… Irak/Kerkük Türkmenlerinden Kemal Beyatlı ile tanışma fırsatımız oldu. Masamızdaki Kerkük Türkmenleriyle selamlaştık.

Geceye katılımımı sağlayan İstanbul Azerbaycanlılar Kültür Derneği Başkanı, eğitimci uğraştaşım Hikmet Elp, uğradı. Hoşladı ve aramızda kısa konuşma oldu. Güncel bir şiirini buraya aktarmayı yeğledim.

                                                           KARDELEN

                                                           Erken doğum yaptı bahar

                                                           Karçiçeği doğdu,

                                                          Karların altından

                                                          Artık bahar yakın derken

                                                          Erken doğum yaptı bahar

 

                                                          Kış bahara gebe

                                                          Bahar çiçeklere

                                                          Oysa kış bahardan önce

                                                          Kardeleni doğurdu.

 

                                                          Hikmet Elp

 

Bu sıralarda güler yüzü sanatçı Zeki Sümertaş’ın orkestra eşliğinde seslendirdiği yapıtları, sahneden yankı yankı kulaklarımıza dek ulaştı.

Ankara’dan geceye davet edilen Müzik Öğretmeni ve Sanatçı Sevda As Sonay’ın gösterilen yerde konuşlandığını gördüm. Fırsatını bularak yanına gittim. Geçmişte ‘Bir Sevdadır Azerbaycan’ adlı kitabımdan gönderdim. Zaman zaman iletişimde olduk. İçten dostluğumuz oluştu. Bu kez ‘Haykırış’ adlı şiir kitabımı sundum. İlgilenmesini, okumasın ve değerlendirmesini dilerim!

Sevda As Sonay, sunucunun çağrısı ile sahnede yerini aldı. Özgün sesi, hoş jest ve mimikleriyle ‘Sen gelmez oldun Azerbaycan’ ve ‘Nazende Sevgilim’, adlı şarkılarıyla salonu inletti!

29 Aralık 2014 tarihindeki Azerbaycan Kültür Günlerinde konserini izlediğim ve kaleme aldığım Sonay’ın kimi seslendirmelerini unutamadım! Neler mi? Sayayım: ‘Beni candan usandırdı, Arzular, Ay Lâçin, Sarı gelin, Ayrılık, Üsküdar, Azerbaycan’ım’… Dinlemek istediğim ‘Sarı gelin’ i bir kâğıda yazarak ulaştırması için görevliye verdim. Nedense bir türlü gerçekleşmedi?

Bu sırada genç bayanlar; ellerini kaldırıp indirerek ve oynatarak sergiledikleri oyunlarıyla göz doldurdular! Piste aniden yerini alan dernek yöneticilerinden Engin Aybirdi, güzel mi güzel oyun gösterisiyle coşku estirdi! Fırsatını bulunca kutladım!

Kötü insan yoktur, anlaşılmayan insan vardır. Öğrenciler yararına düzenlendiği bilgisini edindiğim etkinlikte katılımcıların olumlu davranış sergileyerek masaları doldurduklarını gözlemledim.

Eğitimde 40 yıl emeğim var. Tam 18 kitabım ve binin üzerinde köşe yazımla okuyucularıma manevi destek oldum. Başta Marka Konferansı olmak üzere nitelikli etkinliklerde yerim oldu. Katıldığım etkinlikleri kaleme almanın hazzını yaşadım!

Vedalaşarak ayrılırken rahmetli Ünal Yürekli etkinliklerinde tanıştığım Tıp Fakültesi / Tıbbi Patoloji Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. İbrahim Öztek’i gördüm. Bugün görüştüğümüz Ağa Alper Yazoğlu ile kulaklarını çınlattığımızı, belirttim.

Shelley’in: “Toplumu törenler, bireyi müzik eğitir.” özdeyişinden devinimle emeği geçenleri kutluyor ve aşağıdaki şiirimle yazımızı noktalıyorum.

 

BİR SEVDADIR AZERBAYCAN

              (Akrostiş Şiir)

 

Bir güzel sevdadır can Azerbaycan,

İçimdeki sevgi, damarımda kan.

Rastladığım oldu sevecen dosta,

Selamın getirir o ilden posta.

El ele sevgiyle sazımız olsun,

Vatan sevgisinde yazımız olsun.

Dilimiz bir, dinimiz bir, bir millet,

Artar da azalmaz beslenen niyet.

Dağlardan vadiye duygular yürür,

Isındığım cana saygılar büyür.

Rahatlarsa insan sarılır kollar,

Anadolu kat kat sevgisin yollar.

Zorluklar hep kardeşliğe sürükler,

El ele, gönüldeş şimdi tüm Türkler.

Rengârenk Oğuzlar, Selçuklu iz iz,

Bakü, Gence, Tovuz, Nahçıvan, Tebriz.

Aşkım Azerbaycan, nasıl anlatsam

Yol geçirip Karabağ’a el atsam.

Can yurdum uzanmış Hazar’da koya,

Anayurda sarılsam doya doya.

Ne içten sevdadır yâr Azerbaycan!

Seni candan sever Muhsin DURUCAN.

 

Muhsin DURUCAN

 

                               *

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..