Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Aralık '10

 
Kategori
Haber
 

Aziz Nesin'in doğum günü

Aziz Nesin'in doğum günü
 

şiirin aslı


Aziz Nesin Vakfından duyurudur. Belki ilgilenen olur diye yayına almakta fayda gördüm.

Merhaba Sevgili dostlar,

Aziz Dedemizin ölümünden sonra dolaplardan üç bin dolayında dosya ve bunların içinden de yüz binlerce doküman çıktı. Notların büyük kısmı eski yazıyla yazılmış. Roman, öykü, oyun ve şiir taslakları, anılar, günceler, siyasi yazılar, gezi notları…

Vakıfta iki arkadaşımız sadece bu notları düzenlemek ve yeni Türkçe yazıya çevirmekle görevliler. Olgunlaştığında bu çevirileri Nesin Yayınevi’nde yayımlıyoruz.

Aziz Nesin’in çocukluğuna dair ve muhtemelen çocuklar için yazdığı ve hiç yayınlanmamış eski Türkçe yazılmış bir şiir taslağının Türkçe alfabe ile yazılmış hâli:

“Ne uçurtma uçurdum
Ne çember çevirdim
Ne de zıpzıp oynadım
Ama annem öperdi beni

Ne bir bayramlık giydim
Ne doğum günüm kutlandı
Ama annem öperdi beni
Öperdi
Okşardı”

Doğum günü hiç kutlanmamış Aziz dedemizin doğum gününü kutluyoruz. 25 Aralık Cumartesi gecesi gerçekleşecek olan kutlamaya hepinizi bekleriz.
Süleyman Cihangiroğlu (www.nesinvakfi.org)

Tarih: 25 Aralık 2010
Yer: Armada Oteli / Ahırkapı
Saat: 19:30

Davetiye ve iletişim için:
Yurdanur Batırbay: 0533 711 8561
Serdar Kandil: 0212 783 6358
0533 449 2069

 
Toplam blog
: 363
: 1765
Kayıt tarihi
: 04.08.08
 
 

Parasız yatılı Darüşşafaka Özel Lisesi'nde iki yılı hazırlık sınıfı olmak üzere yedi buçuk yıl ok..