Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mayıs '12

 
Kategori
Futbol
 

Aziz Yıldırım-Sadri Şener Duruşmada (“Ses” ve “görüntü” içeride, kimi “söz”ler dışarıda...)

Aziz Yıldırım-Sadri Şener Duruşmada (“Ses” ve “görüntü” içeride, kimi “söz”ler dışarıda...)
 

Bir duruşma salonu.

Düzeninin nasıl olduğunu betimlemek sizlere kalıyor; herkes çağrışımlardan giderek, kafasında bir duruşma salonu oluştursun. Bunu yaparken de, duruşma salonundan dışarıya “ikinci el”den yansıtılan “söz” ve “davranış”lardan yararlanabilirler.

Tutuklu/ tutuksuz sanıklar, tanıklar, izleyiciler... bir bir duruşma salonuna girerler.

Tutuksuz sanıklardan Trabzonspor Başkanı Sadri Şener, duruşma salonuna hangi sıfatla geldiğini önemsemez, “sanık sandalyesi”na oturmaz, gider dinleyiciler arasına oturur.

Şener’in yanında öteki tutuksuz sanıklardan Trabzonspor Asbaşkanı Nevzat Şakar vardır.

Avukatları uyarınca, “ikili”, yerlerine geçerler.

Fenerbahçe Kulübü Başkanı Aziz Yıldırım, en önde, “ikili”, en arkadadır.

Duruşma başlar...

“Ses” ve “görüntü” içeride kalır; kimi “söz”ler dışarıya çıkartılır.

Bir de kimi “davranış”lar, “tepki”ler...

*****

Aziz Yıldırım:

“Ben silahlı örgütün başı olmak ve şike yapmak gibi suçlanıyorum. Gabriç ile ilgili daha önce bir konuşmalar olmuş gibi. Bu şike ile ilgili değil. Bizim en ufak bir hadise şike olarak önümüze geliyor. Manisa - Trabzonspor maçı öncesi benim 500 bin dolar gönderdiğimi, 1995 yılında Aziz Yıldırım 92 trilyonluk ihalesini kendisine verdi mi? Ben yardım etmedim mi? Bedel almadan kendisine yardım ettim."

Sadri Şener:

“Evet doğrudur. Ben etmez demedim zaten."

Aziz Yıldırım:

“Ben herkese yardım edebiliyorum karşılıksız."

*****

Bir Avukat (Sadri Şener'in hakemlere ilişkin bir telefon tape’sini okur):
 
"Bu görüşmede hakem ataması yaptığınız görülüyor."

Sadri Şener:

"Hakemlerle ilgili her türlü problemi her mekanda söylüyoruz. Bu gayet doğaldır."

(Şener'in avukatı araya girer, müvekkiline iddianamedeki suçlamalarla ilgili sorular sorulmasını ister.)

Aziz Yıldırım (Şener’e):

"Atanmış hakemi değiştirmişsiniz. Ofspor maçında...”

Sadri Şener:

"Ben Ofspor başkanı değilim. Ben Trabzonspor başkanıyım."
 
Aziz Yıldırım:

"Öyle yazılıyor (tape’den söz ediyor). Beni hakem atamışım diye yargılıyorlar. O yüzden söyledim"

*****

Aziz Yıldırım:

"Başbakan'dan aldığınız 6,5 milyon lira yardımı nerede kullandınız?"

Sadri Şener:

"Biz stada 15 trilyon harcadık. Devletten para tabi ki alacağız. O stat devletin stadı. Bizim değil. Çevresini de süsleyeceğiz..."

Aziz Yıldırım (iddianamede yer alan ve 'şifre' olduğu iddia edilen 'tarla'ya gönderme yaparak):

"Bu süsleme de. bizim tarla gibi"

(Gülüşmeler...)

*****

Duruşma Savcısı (Zeki Mazlum ile Sadri Şener arasındaki telefon tape’sini okur ve sorar):

“Mazlum size para durumunuz var mı diye soruyor? Bu görüşme ne ile ilgiliydi?"

Sadri Şener:

“Bu konuşma yapıldığı sırada İstanbul’daydım. O Trabzon’daydı. Zeki parasını tahsil etmek istiyor bizden."

Mahkeme Başkanı:

“O zaman ‘Neden telefonda olmaz’ diye konuşuyor?"

Sadri Şener:

“Bilmiyorum. Görüşmedim ondan sonra.”

Üye Hakim:

“Bu görüşmenin ardından Zeki Mazlum, Mecnun Odyakmaz’ı arıyor."

Sadri Şener:

“Bizle ilgisi yok. Mecnun bey ile eski arkadaş."

Aziz Yıldırım (Sadri Şener’e sorar):

“Karabük’e teşvik pirimi gönderdiniz mi?"

Sadri Şener:

“Göndermedik."

*****

Aziz Yıldırım:

"Trabzonlular salondan gitti."

(Mahkeme Başkanı, arka tarafta oturan Sadri Şener'e döner,  Aziz Yıldırım'ın yanına oturmasını işaret eder)

Olgun Peker (En önde Aziz Yıldırım’ın yanındadır, itiraz eder!):

"1 numara benim iddianamede. Ben yerimden kalkmayayım"

(Gülüşmeler...

Peker, kalkar, yerini Şener’e verir... Duruşmaya ara verilince Şener, kalkar, duruşma salonundan çıkar, duruşma başlayınca Aziz Yıldırım’ın yanına döner. Yine bütün gözler iki başkanın üzerindedir. Ama iki başkan gözlerini birbirinden kaçırırlar...

Şener’in Adliye Sarayı’na çıkışı kameralara yansır.
..)

Ara...

 

TURGUT ÇELİK/ Mersin

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..