Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ekim '13

 
Kategori
Kitap
 

Azrail Aynası

Azrail Aynası
 

Kitap Kapağı


"Ayşe genel merkezdeki bir haftasonu eğitimi, sırasında kendisiyle aynı dönemde Etiler Şubesi'nde işe başlayan Erol'un kendi deyimiyle, aradığı hayat arkadaşı olabileceğine hükmetti.
O cumartesi sabah, dersin ilk dakikalarında Erol'u görür görmez vücudunda testosteron hormonu üretimi artmaya başladı" Cüneyt Ülsever, Azrail Aynası,sayfa 14,4.paragraf

Yukarıdaki pasaj Cüneyt Ülsever'in (Doğan Ergmont Yayıncılık)DK 'dan çıkan "Azrail Aynası" adlı kitaba  ait. Ben klasik ve ağır abilerin kitapları hariç sıkı bir polisiye meraklısıyım. Türkiye ise polisiye eserler açısından oldukça fakir bir ülke. Oysa kendi ülkemin polisiyelerini okumayı çeviri okumaktan daha çok sevdiğimde bir gerçek. Ahmet Ümit'in eserlerinin hepsini okudum, bitti. Bayram öncesi bayramlık kitap almak üzere D&R!a uğradığımda polisiye bölümünde Cüneyt Ülsever gibi tanıdık bir ismi görünce satın aldım.  Hatta satış danışmanına Cüneyt Ülsever için tavsiye istedim.(üç kitabı vardı). En çok satan olan  " "Azrail Aynasını" önerdi.  Cüneyt Ülsever'in Azrail Aynası ile birlikte Ayşe Kulin'in "Gizli Anların Yolcusu" kitabının devamı olan Bora'nın kitabını, Calvino'nun Atalarımız'ı ile birlikte satın aldım İlk önce Ayşe Kulin'in eseri Bora'nın kitabını bitirdim ve eminim onun devamı gelecek.. Bora'nın sevgilisi İlhami ile devam ederse Ayşe Kulin, çok sevineceğim.

Neyse elime Cüneyt Ülsever'in Azrail Aynası  kitabını aldım. Sayfa 14, gol bir. Yukarıdaki pasajla karşılaştım. Kadın ve testosteron Ben doktor değilim ama kadınların cinsellik hormonunun östrojen olduğunu biliyorum. Testosteron erkeklik hormonudur. Gerçi kadın da bu hormonu istek anında üretir ki bu erkeğinki kadar basit ve tek hormonluk bir olay değildir. Kadında bir çok hormon birlikte çalışır. Ama kadını kadın yapan hormon östrojen hormonudur. Çok erkeksi ve doğru olmayan bir bakış biraz da cahilce geldi Cüneyt Ülsever'in bakışı. Üstelik bu satırlar oldukça zorlamayla yazılmış, ilginçlik olsun diye konmuş gibi ve yapaylık kokuyor.

DK yayıncılık editörü bence sırtını Cüneyt Ülsever'in ismine yaslayıp keyif yapmış, bu kitap için yeterince çalışamamış gibi.

 NOT:Bu arada iyi Türkçe polisiye bilenler bana mesajla bildirin lütfen

 
Toplam blog
: 17
: 781
Kayıt tarihi
: 19.07.12
 
 

1990'lı yıllar bir reklam satış elmanı için  hala pikajla montajın yapıldığı, dergi bağlanana kad..