Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mayıs '12

 
Kategori
Deneme
 

Azrail cehaletin tetikçisi olursa

Azrail cehaletin tetikçisi olursa
 

cehalet


Kar beyazı fayansların arasından sızan kir yığınlarının ayaklarıma bulaşmasını seyrediyorum. Beyaz olan ne varsa ayak izimi taşıyacak bugün. Bastığım her yerde bir leke,  bir ben kalacak bu gece. Bedenimin, katranımsı bir hal bürünmesini bekliyorum. Sıkı, sımkısı bürüsün bütün çehremi. Yüzümdeki o masum gülüşlerin yok olmasını bekliyor görünmek istiyorum. Sözlerim tesir etmemeli ruhumu kirleten her müstehcen söze. Beyaz fayansların arasından sızan kir yığınlarının zeminde biriktirdiği siyah haykırışı dinlemeliyim belki de. Hayır hayır, ruhumu kirleten, bedenimi ele geçirmeye çalışan bu siyah bozguna dur demeliyim. Alnına doğrultulmuş bir namlunun içinden gelecek ölüm endişesini taşıyan acizi oynamamalıyım. Ya birilerinin doğrularını kabul edip kar beyazı fayanslarımı kirletmeye devam edeceğim ya da bana beyaz olarak bağışlananı beyaz olarak korumaya devam edeceğim. Azraili cehaletin tetikçisi yapanlar şimdi benim peşimde. Ayaklarıma bulaştırdıkları kirli düşüncelerin zeminde bıraktığı izleri takip ediyorlar. Söylediğim her söze şifreledikleri kelimelerden yakalıyorlar beni. Ellerim, ellerim onların vücudumda bıraktıkları izlerle doluyken nasıl kaçabilirim. Cehaletin beni hiç bulamayacağı kitap sayfalarına saklamalıyım bakışlarımı. Sabit bir fikrin formüllerle dolu laboratuarlarla beni aramayacağını unutmuşum. Ve bir hücrenin mayoz bölünmesini şahit olurken temizleyebilirim zihnimi.

Cehaletin bedenimde, düşüncelerimde ve yüreğimde bıraktığı kirlenmeyi severek temizleyebilirim. Sevdanın kar beyazı fayansların arasından sızan kir yığınlarının oluklarına tıpa görevi yaptığını nasıl düşünemedim. Cehaletin tetikçisi olan Azrail’in beni bulmasına imkan tanıyan her lekeyi çıkartmalıyım zihnimden. Ağlayan bir kemanın titrek sızlanışlarına saklanan temiz duygularımı evrenle paylaşmalıyım. Tıpkı, Hz. Muhammed’e taş atan ellerde biriken nefrete, Hz. İsa’yı çarmıha geren zihniyette dolaşan kibre, Hz. Musa’yı yarı yolda bırakıp biz döndük diyen topluluklardaki var olanı değiştirmeme güdüsü karşısında verdikleri sabır gibi. İşte o gün, en sihirli sözlerin bile ölüm karşısında tesirli olmadığı düşüncesini yıkabilirim.

 
Toplam blog
: 37
: 287
Kayıt tarihi
: 04.05.10
 
 

'Dün kendime seni anlattım' adlı şiir kitabıyla 2008 yılında en iyi şiir kitabı dalında Türkiye 3..