Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Şubat '12

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
6379
 

B kompleks vitaminleri - B1 vitamini / ''Beslenmenin Diyalektiği'' (15)

B kompleks vitaminleri - B1 vitamini / ''Beslenmenin  Diyalektiği''  (15)
 

B KOMPLEKS VİTAMİNLERİ; Suda çözülen vitaminlerdir.B1, B2, B3, B5, B9, B12 en önemlileridir. B12 dışında diğerleri vücut sıvılarıyla fazla beklemeden vücuttan atılırlar. C vitamini gibi bunlarda vücutta depo edilemediğinden günlük ihtiyaç dozları olarak dışarıdan alınması gereken vitaminlerdir. Genel olarak beynin işlevselliği, sindirim sistemi, merkezi sinir sistemi, saç, ağız, kas, eklem, deri sağlığı, büyüme ve genel bağışıklık sistemi için gerekli vitaminlerdir.   B1 VİTAMİNİ: B1 vitamini (Thiamin) zihinsel fonksiyonların ve merkezi sinir sisteminin korunmasına katkı sağlayan, sağlıklı dolaşımı arttıran, karbonhidrat metabolizmasına, kalp ve sinir kaslarının tonusuna destek veren bir vitamindir. Antioksidan özellikler taşıdığından, yaşlanma sürecine, alkol ve sigara tüketiminden kaynaklanan hasarlara ve şeker hastalığına karşı vücudu korur; diğer B vitaminlerinin desteğiyle beynin ve vücudun enerji üretimini olumlu yönde etkiler, bu destekle de B1 vitamini işlevini en üst düzeye çıkarır. Eksikliği, çabuk yorulma, çabuk sinirlenme, asabiyet, gözlerde güçsüzlük, yorgunluk ve depresyon, zihinsel işlevlerde azalma, fiziksel koordinasyonda bozulma, iştahsızlık, kaslarda , baldırlarda ağrı ve kramp, yorgunluğa karşın uyuyamama, çocuk seslerine tahammülsüzlük, bacaklarda şişme, kalp ritminde yavaşlama, göğüs ağrısı, kabızlık ve eksiklik arttıkça da; kalp ritmi düzensizlikleri, ayaklarda iğne batma hissi, kaslarda aşırı duyarlılık, incelme ve duyu kayıpları ve de görme bozuklukları olarak ortaya çıkar. Aşırı eksikliğinde ise; çok tehlikeli Beriberi hastalığı (alkolik biçimi Wernicke-Korsakof sendoromu) ortaya çıkar. Doğum kontrol ilaçları, antibiyotikler ve sülfonamitler vücüdumuzdaki B1 vitamini düzeylerinde çeşitli oranlarda azalmalara neden olabilir!...  Günlük tüketilmesi gereken önemli bir vitamindir. Çok az depolanır. Ayrıca alkol, yiyeceklere konan katkı maddeleri, çay, ve kahve,yemekleri suda pişirme de,  B1 vitaminini yok eder. Fazlalığı, vücutta pek kalmadığından olumsuz etki yaratmaz. (devam edecek) B1 vitamini, bira mayası (kuru pakmaya), çimlendirilmiş buğday, kahverengi pirinç, hububat, baklagiller, fındık, ceviz, yer fıstığı, yulaf ezmesi, balık, karaciğer, yumurta sarısı, kuşkonmaz, lahana, Brüksel lahanası, kereviz, hindiba, havuç, nar, turp, şalgam yaprağı, su teresi. limon, maydanoz, ısırgan otu, soya, erik, kuru erik, kuru üzüm, rezene, adaçayı, kuşburnu, çemen otu, şerbetçi otu ve sarı papatyada bulunur. (devam edecek) 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 392
Toplam yorum
: 729
Toplam mesaj
: 164
Ort. okunma sayısı
: 4401
Kayıt tarihi
: 12.03.07
 
 

İstanbul doğumluyum. Sağlıklı beslenme, yüzme, doğada yürüyüş ve çevre özel ilgi alanlarım. Şiiri ve..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster