Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Haziran '09

 
Kategori
Anılar
 

Baba, bu inek ne zaman doğuracak

Baba, bu inek ne zaman doğuracak
 

Encümen, Burdurlu bir öğretmen arkadaşım. Evlerine konuk olduk. Söz döndü dolaştı, doğum tarihlerinden, kimin hangi ayda doğduğundan falan açıldı. Odada bulunan herkes bir şeyler söylüyordu.

Encümen bir güldürü ustası edasıyla, bizi kahkahalara boğuyordu.

- Arkadaşlar ben arpa yolumlarında doğmuşum. Babam öyle söylüyor. Şimdi ben köye her gittiğimde babama soruyorum. Hangi inek ne zaman aşılandı, ne zaman doğuracak?

Babamın bir defteri var. Hepsini ayrı ayrı not almış. Bana anlatıyor;

- Bu inek şu zaman aşılandı, şu zaman doğuracak . Öteki şöyle, beriki böyle, sarı buzağı da 14 Şubatta doğdu , diyerek anlatmaya devam ediyor.

Ben de;

- Yahu baba, senin inekler kadar değerimiz yokmuş. İneklerin her şeyini tek tek biliyorsun da benim hangi ayda doğduğumu bilmiyorsun, derim.

Babam biraz da mahçup;

- Oğlum , eskiden bizim ölçümüz; arpa yolumları, afyon çapaları, harman zamanı, ekin zamanı, dedenin askere gittiği yıl, yengenin gelin olduğu gün, Osman amcanın öldüğü yıl, Ramazan, kurban, Musa’nın düğünü vb. idi, o gün öyle biliyorduk, ne yapalım yani.

 
Toplam blog
: 190
: 3134
Kayıt tarihi
: 28.09.07
 
 

Emekli öğretmenim. Yurdunu, ulusunu seven, her konuda sorumluluk sahibi gençler yetişsin istiyorum. ..