Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Aralık '08

 
Kategori
Anne-Babalar
 

Baba dediğin

Baba dediğin
 

Babama sevgilerle


Çok değer verdiğim, çok sevdiğim, kendisini dinlerken keyif aldığım, yüreği ve sözü sevgi dolu arkadaşımla babası üzerine sohbet ettik, dertleştik.

Babasına duyduğu derin sevgiden, saygıdan, yoğunluktan etkilendim: Baba evlat arasında anlattıkları bazı olumsuzluklar doğrusu içimi sızlattı hüzünlendirdi.

Benim hissettiklerimi ve yüreğime düşen izleri babasına ithaf ederek yazmak istediğimi söyledim arkadaşıma.

‘Sakıncası yok, aksine çok mutlu olurum’ dedi.

Bu yazı bir anlamda arkadaşımın babasına yazılmıştır.

Konuşurken babasına olan hayranlığının resmini kelimelerle çizdiğini, baba sevgisini dilinde şiirleştirerek adeta ölümsüzleştiğini gördüm.

Arkadaşım dedi ki,

’’ Babamı kaybedeli uzun zaman oldu. Babamın kaybının aslında hayatımızda nelerin kaybı olduğunu daha iyi anlıyorum. Babamın zamansız gidişinden sonra ürkek, korumasız gibiyim. Babamı çok severdim. Ondan hep gurur duyardım. Onu yüzce dağ gibi görürdüm. Ona baktığımda güç, kudret bulurdum kendimde. İşinde hayatında çevresinden inanılmaz bir değer bulur, saygı, sevgi görürdü. Babam benim için çok şey ifade ederdi. Babam; yağan yağmurda şemsiyem, üşüdüğümde hırkam, yalnızlığımda arkadaşım, yolculukta yoldaşım, kavgamda arkadaşım, açlığımda ekmeğimdi. Çayımın şekeriydi babam. Çocukken kucağına hiç almadı, saçlarımı hiç okşamadı. Buna da hala anlam vermedim. Bazı babalar neden kızından-oğlundan sevgisini esirger. Buna engel olan nasıl bir anlayış, duygu var içinde. Çözemedim. Bu eksikliği hala hissederim. Bu sıcaklığı hala ararım. Ben babamı yinede çok sevdim. Şimdi arıyorum, özlüyorum…’’

Öyle ya;

Giydiren,

Yediren,

Koruyan,

Kollayan, babadır.

Ama baba dediğin sevgisini dokunarak göstermelidir. Sevgiyi evladından kıskanmamalı, sevgide cömert olmamalıdır. Baba dediğin ayna gibi olmalı. Gördüğünde yüzün gülmeli. Baba dediğin hayata meydan okumalı, mücadeleci olmalı, cesur olmalı. Namerde eyvallah etmemeli. Baba dediğin kaçak güreşmemeli, minderin orta yerinde dört dönmeli. Baba dediğin su gibi akmalı, kimi zaman çağlamalı. Baba, gece yıldızlar gibi hayatının her anında çoğalabilmeli, gündüz ise güneş olup aydınlatmalı, yaklaşanı yakabilmelidir. Baba yüreği hamur gibi olmalı, merhameti, şefkati ruhunu okşamalı, sarmalı.Velhasıl baba dediğin kış günü elleri soğuktan üşüyen evladının ellerini avuçlarına alarak ısıtmalı, hatta gelecek soğuklularda çok üşümesin diye baba sıcaklığıyla yakmalı, kavurmalıdır.Baba dediğin önce adam gibi adam olmalı…

Arzum, herkesin gönlünden geçen olmalı…

 
Toplam blog
: 41
: 2320
Kayıt tarihi
: 22.06.07
 
 

Van'da doğdu. Anadol Üniveristesi Sosyal Bilimler, İşletme Fakültesi mezunu. Gazeteci,araştırmacı..