Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Eylül '18

 
Kategori
Mizah
 

Baba Erenler'den Gülmekten Bayıltan Deyişler

Baba Erenler'den Gülmekten Bayıltan Deyişler
 

SU KATIYORLAR
Bektaşinin birini Ramazanda içki içtiği için yaka paça kadıya götürürler. Çakırkeyif Bektaşiyi görür görmez kadı: 
-"Behey kafir! Bu yaşta hala içiyorsun bu zıkkımı. Utanmıyor musun? Bilmiyor musun haram olduğunu?" der. 
Bektaşi de: 
-"Sırtınızdaki ipek kaftan da haramdır..." diye karşılık verir. 
Kadı: 
-"Bunun içine pamuk katarlar." 
Bektaşi: 
-"Dünyada doğru adam mı kaldı, şaraba da yarı yarıya su katarlar..."
 
**
 
BEKTAŞİNİN DUASI
Bektaşi yoksulluktan bıkmış, ellerini açıp dua etmiş: 
-“Allah’ım, şu canımı al da kurtar beni bu sefil dünyadan.” 
O sırada yanından geçtiği binanın duvarları yıkılmış. Bektaşi canını zor kurtarmış, ellerini havaya kaldırmış: 
-“Allah’ım kırk yıldan beri 'bana biraz dünyalık ver' diye sana dua ettim, beni dinlemedin. Şimdi hemen Azrail'i mi gönderdin?” 
 
**
 
O NE YAPTI?
Bektaşinin birine sormuşlar:
- Erenler, dün gece ne iş gördün. Bektaşi:
- Hava açıktı. Tepsiyi alıp bahçeye çıktım, derken gökyüzü bulutlandı. Ben çaktım, şimşek çaktı, ben çaktım. Sonra ben sızmışım. O ne yaptı bilmem!...
 
 
Toplam blog
: 1081
: 980
Kayıt tarihi
: 30.07.10
 
 

Uzun yıllar çeşitli sitelerde Oruç Yıldırım adı ile yazı yazdım. Dört tane romanım ve çokca da de..