Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

29 Ocak '13

 
Kategori
Kültürler
 

Baba nasihati

Baba nasihati
 

Benim rahmetli babam Genç İbrahim’in yaşanmış o kadar güzel anıları vardır ki bende, her biri altın değerinde olup içeriklerinde bin bir kıssadan hisseler gizlidir. Benim rahmetli baterist ağabeyim Erdal’ın yaşamı olağanüstü derecede bizim aile yaşantımız ve babamın düşünce yapısıyla zıt bir tarzda geçti. Babamın hiçbir dediğini dinlemedi, aklına eseni yaptı, kendi kadınını kendi buldu, evlendi, yaşamına son vermeyi de kendi seçti, intihar etti gitti. Çok para kazandığı, kadınların etrafında pervane olduğu dönemlerde babam benimde yanlarında olduğumuz zamanda bir hikâye anlatmıştı. Gün gibi hatırımdadır. Onun ölümünden sonra ağabeyim servetini de kaybetti, eşinden de boşandı, oğlundan da ayrıldı. Velhasıl babam her zaman ki gibi haklı çıkmıştı. Hikâye aynen şöyle idi:

“Evvel zamanda, aklı başında, yüce, zengin bir adam varmış. Bu adamın bir de oğlu varmış. Bu oğlan yetişme çağındayken babası aniden hastalanmış. Oğlu, babasının yanına gittiğinde, adam:

“Ey oğlum, artık dünyadan ayrılma vaktim gelmiştir. Benim sana söyleyecek çok önemli sözlerim, nasihatlerim olacak.” demiş. Oğlu da: “Tamam babacığım, nasihatlerin başım üstüne, sen nasıl istersen ben öyle yaparım.” demiş. Babası: “Ey oğlum, benim ölümümden sonra sen, haftada bir evlen, attan başka bir şeye binme ve baldan başka bir şey de yeme.” demiş.

Kısa bir zaman sonra babası vefat etmiş. Oğlan da babasının dediği gibi her hafta bir kızla evlenip, attan başka hiçbir bineğe binmemiş ve baldan başka hiçbir şey yememiş. Böylece biraz zaman geçtikten sonra oğlan babasından kalan mirası tüketmiş, sonra da yemeğe ekmek bulamayacak hale gelmiş. Oğlanın bu durumunu gören hanımları da onu terk etmiş, kendisi ise onun bunun kapısında gezerek ekmek dilenmeye başlamış.

Oğlan, dilendiği bir gün, yaşlı bir adama rastlamış. Yaşlı adam, bu oğlanın babasını hatırlamış ve oğlanın nasıl oldu da bu hale düştüğünü oğlandan sormuş. Bunun üzerine oğlan başından geçenleri tek tek anlatmış yaşlı adama. Oğlanın söylediklerini dinleyen yaşlı adam, kafasını sallayarak: “Oğlum sen babanın ne demek istediğini tam olarak anlamamışsın.

Onun ‘Her hafta bir kızla evlen.’ dediği, ‘Git çalış, zahmet çek, haftada bir gün karının yanında olsan karın sana bir kız gibi görünür.’ dediğidir.

‘Attan başka bir şeye binme.’ dediği ise, ‘Çalışarak yorulduktan sonra eşeğe binsen de, ata binmiş gibi olursun’ dediğidir.

‘Baldan başka bir şey yeme’ dediği ise, ‘Zahmet çekerek onun meyvesini yesen, baldan daha tatlıdır.’ dediğidir. Sen bunları anlamamışsın ay oğul!” demiş yaşlı adam…

Benim dünyalar tatlısı rahmetli babamı ne kadar çok arıyorum bilemezsiniz. Huzur içinde uyu benim güzel babacığım.

 

Erdoğan Özgenç

 
Toplam blog
: 846
: 425
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..