Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Haziran '10

 
Kategori
Babalar Günü
 

Babalar günü için birkaç söz

Babalar günü için birkaç söz
 

Anam bir seferberlik türküsü söyler  

Dizini döve döve  

Kara vapur inim inim iniler  

Yetim kaldı top kâküllü gelinler  

Benim anam  

Gelin olduğu geceden  

Babamın bilmem kaçıncı seferden  

Geri dönmediği günden beri  

Bu türküyü söyler…  

Bu dizeleri, ünlü şairlerimizden Fethi Giray’dan ( 1918- 1970 ) alıntı yaparak sizlere sundum. Şair Fethi Giray’ı rahmetle andıktan sonra bu satırlarımı okumak zahmetine katkılan tüm sevgili babalara gönülden merhabalar diyor ve de saygılar sunuyorum. Kutlama ve anma günlerimizde Anneler Günü genelde Mayıs’ın ikinci pazar gününde, Babalar Günü de Haziran'ın 17 ‘sinde genelde kutlanıyor. Anneler için birçok söz ve şiirler yazıldığı gibi maalesef babalar ikinci sınıfa alınmıştır. Oysa ailede ailenin en çok yükünü çeken babalardır.  

Tamam, anlamasına anlıyorum, “ ana başa taç imiş, her derde ilaç imiş” diyorlar lakin ailenin orta direği de babalardır. Büyük Türk düşünürü bilge adam îbnî Sinâ bir sözünde: Babalarınıza iyi davranın ki, çocuklarınız da size iyi davransın. Bir başka bilim adamı ise: William Maxwell: Baba olmak zor değildir, Ama babalık etmek zordur. Platon (Eflatun) ise: Çocuklarının sana nasıl davranmasını istiyorsan, sende kendi ana ve babana öyle davran “ diyor. Yine bir başka bilim adama Socrateas ise: Çocuğundan beklediğin davranışın aynısını, sende anana babana öyle göster…  

Bizim atasözlerimizde ise: İyi evlat babayı vezir, kötü evlat ise rezil eder. Atasını tanımayan Allah’ını tanımaz. Babanın sanatı oğula mirastır. Bir baba dokuz oğulu besler, oğul ise bir babayı zor besler. Babaların erdemleri, çocuklarının servetidir. Babanın rolü yüz öğretmene daha bedeldir. Baba sevgisini koru, o sevgiyi kesip atarsan, Tanrı’da senin mutluluk ışığını söndürür.  

Geçmişte bana gelen çiçekli bir kartın üzerinde çocuklarımdan şu sözleri almıştım: Gelinciklerin en sadesine, papatyaların en güzeline, güllerin en hoş kokusuna, çiçeklerin de en güzel yüzlüsüne ve babaların en sevgilisine Babalar Günü'nüz kutlu olsun, ellerinizden öperiz“ diye yazmışlardı...Çocuklarım beni son derece mutlu etmişlerdi.  

. Çocuklarımdan böylesine bir mesajı almak beni son derece sevindirmişti.. Çağdaş Türk şiirinde daha önce de belirttiğimiz gibi analar için yüzlerce şiir dile getirilmiş olup , bunların bir kısmı türküler ve şarkılar halinde de bestelenerek çeşitli seçkilerde dile getirilmiştir. Elbette bu da övünülecek bir durumdur. Anaların , babaların elbette hakkı ödenmez, bizlere olan özverili hizmetlerini hiç bir zaman yatsınamayız...  

Babalar için de azda olsa şiirler kaleme alınmıştır. Cümle babaların Babalar Günü' nü saygıyla kutlarken, bir kısım çağdaş şairlerimizin özgün ve lirik şiirlerinden birkaç örnek vermek istiyorum.  

Yüzüm kör olsun geceyi duymuyorum,  

Felaketten,  

Büyük kürelerin seyrinde  

Babam ölmüş.  

Böcekler ve ağaçlar el ele,  

Dehşetten  

Ağladığım ve ben elere ağlayacağım  

Şey..  

Fazıl Hüsnü DAĞLARCA  

*** ***  

Uçaklar gelecekmiş  

Korkum yok benim  

Kâğıt gemilerim  

Kurşun askerlerim hazır  

Hem bunların bozulursa  

Babam yenilerini alır.  

Oktay RİFAT  

*** ***  

Bir oda, içinde birsaat sesi,  

Hayatın sırtında giden pençesi  

Ve beni maziye götüren bir el  

Eski ünlerimiz, sessiz ve güzel  

………………………………………  

Bahçemiz sulanmış, ıslak her çiçek  

Kapı çalınacak, .babam gelecek…  

Ziya Osman SABA  

*** ***  

Sevin Mustafa’m sevin  

Ben insanın fakiriyim  

Anan Urgan  

Baban Irgat  

Korkma Mustafa Irgat  

Bin atına, dünya senin  

Dilediğin gibi oynat.  

Cahit IRGAT  

*** ***  

Benim babam Hisarcık'ta  

İnanmış bir çiftçiydi  

Toprak gündüz Tanrısı  

Gece karısı gibiydi  

Ekinler ağaçlar otlar  

Oğlu kızı gibiydi.  

Ali YÜCE  

*** ***  

Babam lambanın ışığında okurdu  

Kaleler kuşatırdık, bir mümin ölse ağlardık  

Fetihlerde bayram yapardık  

İslam bir sevinçti kaplar içimizi…  

Sezai KARAKOÇ ( 1 ) 

*** ***  

Babamı hep tarlada görürdüm  

Çalışkan ve güleçti harman yerinde  

Kinden, nefretten uzaktı  

El malına “domuz kanı gibi ” derdi  

Gönlünce zengin ak – paktı  

Sevgi dolu aydınca eserdi  

Ekim'de coşar, Ağustos'ta GÜLER'di  

Alnında akan teri buğday sarısı  

Bizi mutlu etmekti  

Bütün derdi…  

Abdülkadir GÜLER  

15 Haziran 2010 - Söke  

1- Kaynak: Türk Edebiyatında Baba Şiirleri / Hep Babam İçin-Derleyen: Filiz Leloğlu Oskay / Alfa Yayınları Haziran 2003. 

NOT: İlçemiz Söke’nin Karacahayıt Köyü’nden Jandarma er Mehmet Ali Birlik Hakkâri’de Aktütün Karakolunda görevi başında şehit olmuştur. Anaların ve babaların yüreği bir kez daha yandı. Yüreklere ateş
düştü. Şehidimiz Mehmet Ali Birlik’e Allah’tan rahmet, başta ailesi olmak üzere dost ve yakınlarına, Türk Silahlı Kuvvetlerimize
başsağlığı diliyorum. A.GÜLER .
 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..