Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Haziran '11

 
Kategori
Babalar Günü
 

Babalar günü ve kayıp resim

Babalar günü ve kayıp resim
 

Baba sevgisine eş ne sevgisi vardır bilmiyorum. Baba sevgisi kişide öz güveni artırıyor. 

Benim babam, çağımız kuşağının çoğu babaları gibi özverili, sevgi doluydu. 

Onun kendi deyimi ile. 

Bir zaman geldi, ekmek parası için Almanya’ya kul köle olmaya gitti ve kul köle olarak toprağından, çoluk çocuğundan ayrı yıllarca çalıştı. Dişinden tırnağından artırarak çocuklarını yetiştirdi. 

Hiç unutmam, bir gün, Almanya’dan izinli geldiğinde ayaklarının altı siyahlaşmıştı. Çocuktum, sordum, “Bozuk yollara, yalın ayak kovalarla omzumda asfalt taşıyorum” diye cevap verince, çocuk kalbim cız etmiş, bir daha gitmemesini istemiştim. 

Başka bir sefer yine Almanya’dan izinli gelişinde, karlı ve ayazlı bir kış gecesi beş kilometrelik köy yolunu yaya olarak yürümüş, elinde hediye olarak getirdiği radyoyu görünce dünyalar benim olmuş ve o gün radyo ile yatağa girmiştim. 

Hep merak ederdi babam, altmış yıllık resmini; 

“Resmim vardı askerlikten ama nerede, kimde bilmiyorum.” diye zaman zaman gençliğini mi, yoksa anılarını mı özlerdi. 

Resim kayıptı. Daha doğrusu kimde olduğu bilindiği halde bir türlü ulaşılamamıştı resme. Çocukları olarak biz de merak ediyorduk gençlik halini babamızın. Çünkü gençliğine dair bir resim yoktu elimizde. 

Ayrılalı altı yıl oldu ve babalar günü yaklaşırken resim bulundu. 

Tüm babaların gününü kutluyor, ölenlere rahmet, yaşayanlara uzun ve sağlıklı ömür diliyorum. 

Hüseyin Seyfi. 

 
Toplam blog
: 498
: 1546
Kayıt tarihi
: 12.08.07
 
 

Öğretmen Okulunu ve İktisat Fakültesi Kamu yönetimi bölümünü bitirdim, eğitimciyim, İyi derecede ..