Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Haziran '09

 
Kategori
Babalar Günü
 

Babalar günü

Babalar günü
 

Babalar Günü içindir.


"Bir baba, kendi mutluluğundan çok,
çocuklarının mutluluğu ile mutlu olur." -Honore de Balzac

Yazılı kaynaklardan edindiğime göre: “ Babalar Günü ”, 1909 yılında, Washington’ da yaşayan ve “Anneler Günü”nden esinlenen Sonora Smart Dodd tarafından öne sürüldü.

Dodd’un babası William Smart, kuzey ve güney arasında yaşayan Amerikan iç savaşının bir gazisiydi ve eşi altıncı çocuklarını dünyaya getirirken vefat etti. William Smart, hem yeni doğan bebeğini hem de diğer beş çocuğunu Washington’un doğusundaki bir çiftlikte tek başına yetiştirdi.

Sonora Smart Dodd, büyüdüğü zaman, babasının ne kadar büyük bir özveri örneği gösterdiğini fark edip, babası için özel bir gün düzenlemek istedi. Dodd, babası haziran ayında doğduğu için, ilk “Babalar Günü”nü 19 Haziran 1910 tarihinde Washington-Spokane’de kutladı. ABD Başkanı Calvin Coolidge de 1924 yılında, “Babalar Günü”nü desteklediğini açıkladı.

Kalbimizde en az annelerimiz kadar yeri olan, ancak duygularını dışarıya yansıtmada pek başarılı olamayan babalarımızı özel bir günde anımsayacağız. Doymadan yitirdiğimiz babalarımız için anılar içimizde yeniden canlanacak!

Başkan Lyndon Johnson 1966 yılında; her yıl haziran ayının 3. pazar gününün “Babalar Günü” olarak değerlendirmesini önerdi. Kimi bilgi yanlışlıkları ya da amaçlı bilgi kirliliğiyle haziran ayının 2. pazarı babalar günü olarak açıklansa bile, gerçekte her yıl haziran ayının 3. pazar gününü “Babalar Günü” olarak değerlendirilmektedir. Ne mutlu o gün babasının elini öpenlere!...

Yüreğimde duygu duygu esen baba temalı dizelerimi paylaşıyorum:

Babamdı O

Edemezdi beni görmeden
Babamdı o
Gülüydüm, Gül’ümü sorardı benden
Onurlanırdı varlığımdan
Eseriydim, yüz akıydım ya

Babamdı o
Yoksundum yıllardır annemden
Can yolculuğu öncesi buluşamadık
Acı seli sicim sicim döküldü yüreğime
Son kez görmeden göndermedim yüzünü
Ak giysinin bir ucundan al al sızdı içime.

Babamdı o
Tükenmişliği saldırdı benliğime
Yürekten bağlandığı toprakla yine bir
Üzerinde sap ezdiği döveni
Kürek kürek topraklandı anılar bir bir
Canlanan baharla bir yaşam tükendi

Babamdı o
Ninemin kollarında şimdi.

02.04.1995
Muhsin Durucan

Babalar Günü

Haziran’da babalar günü
Kızım bana armağan aldı
Donandım ayna karşısında
Babasına yakıştı mı yakıştı

Günlerden babalar günü
Parkta bir baba, canı ile el ele
Sevinçledi, coşkuladı gününü
Yaşama sevgisi öncelikle.

Baba gördüm evlât acısıyla yanık
Sesi titrek, yanar içi, göynür özü
Düşük gönülgüçlü, soluması ılık
Şimdi sahtiyan karası yüzü.

Acıyı bal eylemeye çalıştığımız
Babam şerit şerit girdi yaşamıma
Elemi de sevinci de paylaştığımız.
Kaçırmadığımız günler geldi aklıma

Bugün babalar günü
Kızım bana armağan aldı
Donandım ayna karşısında
Babasına yakıştı mı yakıştı.

Muhsin Durucan

Babaya Ağıt

Gündelik yaşamın bir parçasıydın
Melahat Anamın can yoldaşıydın.

Yirmi bir ağustos saat üç buçuk
Sessizlikte yanık öttü yusufçuk.

Acı haberini aldığımızda
Doğa depremleşti her yanımızda.

Nebahat, Sebahat, Ali ve Cengiz
Yetim bırakarak niye gittiniz.

Neşelenir, şaka yapıp gülerdik
Acının kör karanlığına girdik.

Bıraktığın boşluk doldurulmuyor
Yeni yaşam kurmak kolay olmuyor.

Sensizlik şehrine bizi bıraktın
Hem babamdın, hem de arkadaşımdın.

Yerin bomboş, boynu bükük dostların
Kolay kolay silinmez anıların.

Doğruluk ve vefa sermayen oldu
Mezar taşın eksik tarihi buldu.

Yaşam şerit şerit gözyaşı suyu
Yerin cennet olsun, sen rahat uyu !..

21.08.2004
Muhsin Durucan

Babacığım

Umudu sevince katar
Tatlı sözlü babacığım
Bize gözü gibi bakar
Güler yüzlü babacığım

Sevgisiyle kucaklayan
Yarınlara hazırlayan
Biz akrebiz, o yelkovan
Özverili babacığım.

Başarımıza sevinir
Acımızla elemlenir
Dilimizde şiir şiir
Özlem yüklü babacığım.

Muhsin Durucan

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..