Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Haziran '18

 
Kategori
Babalar Günü
 

Babalar Günü

Babalar Günü
 

Babam ve annemin evlilik resmi.


Bugün babalar günüymüş, her zaman değil de yalnız bugün mü? 49 sene geçmiş babamı kaybettiğime. Babalar günün de bir insanın maması (annesi) nasıl rüyasına girer, ne demek ister, neyi anlatmak ister, bilemem. Bu bir sonsuzluk, yaşamda, doğum da, ölüm de.

Dünyanın düzeni böyle kurulmuş, önce var olmak sonra yok olmak... Yeter bu kadar. Çabuk ağlayan biriyim. Gözyaşlarım da damlalar  akmaya başladı...

Tüm babaların babalar günü kutlu olsun. Yitirdiklerimiz babalarımızın da yad ederek. Onlar geri gelemez, bizler onların yanına gideceğiz, bir gün, ne zaman onu yalnız Allahı mız bilir....
 

Babalar gününde, Anam’a ağıt

Anam derim yüreğim yanar anam
Babam derim yüreğim yanar anam
Yayam derim yüreğim yanar anam
Annik derim yüreğim yanar anam.

Civan, Hagop, Sarkis, Rupen, Norayr
Garabet, Sultan, Anitsa, Sima derim anam
Bir demet gül alamadım, kabrinize getiremedim
Yüreğim yanıyor, affet beni anam.

Nazar, Hayganuş, Kirkor, Maryeni,
Yeğya, Hacı, Osman, Elmas, Mikayel, Hrant Dink,
Bir demet gül alamadım, kabrinize getiremedim,
Yüreğim yanıyor, affet beni anam.

Benim yüreğim yanar sizler için
Millet  oturmuş küfür ederler analar için,
Kendilerini de doğuran ana değilmiş gibi,
Küfrederler, söverler analar için.

Allah affedermi küfrederler kendisi için,
Kitap için, din için, İsa için, Peygamberler için,
Ağızlarından çıkar tüm küfürler, sizler için,
Yüreğim ağlar, anam sizler için.

Küfredenlere cennette yer var mıdır?
Cehennem ateşiyle yanarlar mıdır?
Allah diyor, üç şeye küfretme,
Baba, oğul, aziz ruha, affetmem diyor.

Kabrine gelemedim, bir çiçek getiremedim anam.
Beş hafta kaldım, bir gün gelebildim kabrine anam,
Yüreğim yanıyor, gelemedim anam
Bir demet çiçek alıp gelemedim anam.

Cenazenede gelememiştim anam
Vermemişlerdi izin doktorlar anam
Kardeşlerim, ağabeylerim, akrabalarımız yanındaydılar,
Ben gelemedim yüreğim yanar anam.

Cennet’te buluşuruz Allah’ımız izin verirse,
Tüm sevdiklerinle yanında anam,
Toprağını bile düzeltemedim,
Kabrine bir çiçek getiremedim anam.

Ağlarsa anam ağlar, gerisi yalan ağlar anam,
Ben ölürsem kim ağlar anam,
Sen yoksun, babam, yayam yoklar, anam,
Sevdiklerim tüm yıldızlara karıştı anam.

Geliyorum yakında yanınıza anam.

Açıklama ; Mama, anne / Yaya, babaanne, anneanne /

 
Toplam blog
: 161
: 379
Kayıt tarihi
: 06.02.07
 
 

Matbaacıyım, şu anda malülen emekliyim. Askerden önce şiir denemelerim oldu. Bazı dergi ve gençlik ..